Verdriet

Plaats reactie
Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 31-05-2013 23:55

[color=violet]Mooi gezegd Silly, jij komt er wel :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 09-06-2013 19:53

Sterkte Silly. Sluit me bij bovenstaand.
Dikke knuffel.

Lotus
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 10-06-2013 17:47

Silly wat goed van je zoals je hierin staat!! Positiviteit zal je ver brengen en ik ben er zeker van dat er voor jou weer een mooie relatie komt, als je er klaar voor bent
!! Ben trots op je!! :-( :(

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-10-2013 20:27

De schoonmoeder van mijn zus is 86. Haar hart doet het heel niet meer goed, ze heeft zware reuma en loopt nu naar haar eind toe. Ze heeft zoveel vocht te veel dat haar huid het niet meer aan kan. Haar voet zou moeten worden geamputeerd......haar benen springen open en gaan niet meer dicht........Gewoon gruwelijk allemaal. En dan denk ik......waarom is er niet gewoon een pilletje voor die mensen?

Nu is er weer een arts in verhoor genomen omdat hij een patiënt heeft geholpen bij diens einde. Door de arrestatie van die dokter, zijn andere dokters bang geworden om te helpen bij euthanasie. De regels schijnen daar erg transparant te wezen en ze zijn dus bang om opgepakt te worden voor moord.

Waarom moet dat toch zo moeilijk wezen?? Dieren geven we een spuitje als ze pijn gaan lijden maar onze naasten moeten soms een ware doodstrijd leveren......

Nou ja, dat wilde ik even kwijt.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 26-10-2013 18:14

ik ben het helemaal met je eens Bub. :evil:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 27-10-2013 20:54

Wat een ellende zeg!! Ben het niet vaak met je eens; maar nu zitten we op èèn lijn Babs!!
:?

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 31-10-2013 08:32

[color=orange][i]

Bij dat blìjven dokteren om iemands leven ten koste van alles maar eindeloos te verlengen..daar zet ik inderdaad toch ook echt mijn vraagtekens bij hoor..
Mensen krijgen op den duur niet eens meer de kans een natuurlijke dood te sterven zo.. :smile:


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 31-10-2013 18:42

Heb met mijn zuster toen mee gemaakt hoe moeilijk het is om een euthanasie document op te stellen. Het was gewoon een heel boekwerk met allemaal vragen over hoe en wat.
Moeten we u reanimeren bij een hartaanval......
Moeten we u reanimeren als u in een coma ligt?
Na hoeveel tijd moeten we daar mee stoppen....... 5 minuten.....10 minuten.....
Enz enz......

Ik snap best wel dat er dingen duidelijk moeten wezen maar als iemand toch zegt......."er is voor mij geen redden meer aan, ik zal steeds slechter worden en ik wil graag sterven voordat ik een kasplantje wordt........" dan begrijpt iedereen toch wel wat daar mee bedoelt wordt?

Nee, ik vind dat het allemaal veel te moeilijk is opgesteld. In amerika is er een dokter death.......(zo werd die genoemd in de media) Die echte dokter kon je bellen als je er een einde aan wilde maken. Hij kwam dan bij je thuis en besprak alles met je en met je familie. Hij vertelde wat die dan ging doen en hoe het zal gaan lopen.....

Hij had een machine gemaakt waar hij dan de medicijnen in installeerde. Daaraan vast zat een afstandsbediening die de patient zelf moest gaan bedienen, zodat hij/zij zelf de controle had over het tijdstip van toediening. Doordat de patient het zelf deed, ontliep die arts de kans op arrestatie voor moord...... Die dokter is dus toch wel opgepakt en ik weet eigenlijk niet hoe dat verder is afgelopen.

Maar ik moet zeggen.......ik zou blij met zo een man wezen als ik ooit zo ernstig ziek zou worden!

Nee, ik vind dat iedereen zelf moet beslissen over zijn/haar eigen leven of dood.