Vraag maar raak......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 22-09-2013 14:40

[color=orange][i]
Ik had ook geschiedenis in mijn vakkenpakket (achjah je moest wàt, want ik vond alleen tekenen leuk hihih) maar al die kennis is bij mij in het vergiet verdwenen en ik leef prima zonder. Zoals met zoveel vakken.
Zeker in het tijdperk als dit, waarin je zowat alles wat je weten wilt, zelf op kan zoeken op internet, vind ik veel van dat soort vakken vrij overbodig.

Lezen en schrijven vind ik essentieel, en verder vind ik maar heel weinig lessen nodig hahah!

Lessen in communicatie en omgang met elkaar zou ik wel nodig vinden.

Interressant is dat het onderwijs hier ook best verschilt met dat in andere landen. Zouden we nog wat van kunnen leren!
Neem bijv. Finland;
[quote]Het onderwijsparadijs van Europa. Zo wordt Finland genoemd.
Finse lagereschoolleerlingen hebben van alle Europese landen het minste uren les en het minste huiswerk. Toch scoren ze het beste op internationaal onderzoek.
Hoe ze dat flikken? Met gemotiveerde leraren, grote speelplaatsen en veel knuffels. Zonder punten.[/quote]

[url]http://www.klasse.be/leraren/36616/finl ... -verboden/[/url]


Waar was jij goed in op school..?

[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-10-2013 21:57

[color=violet]Ik was goed in gym en rekenen!

Had dus nooit de pech als laatste te worden gekozen als 2 klasgenoten om beurten iemand moesten kiezen voor een groepsspelletje, leek me vreselijk om daar maar steeds als laatste te blijven staan.....dat daar vroeger door de docent niet beter over nagedacht is, volgens mij gaat dat tegenwoordig anders.

Was jij goed in sport herken je bovenstaande?

[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 13-10-2013 13:06

Nee daar herken ik me niet in,ik was/ben absoluut niet sportief.Ik werd op school bij gym,niet als laatste gekozen,maar ook niet als een van de eersten.Het liefst deed ik aan apekooien,dan kon je zo lang mogelijk op je gemak in het wandrek zitten :-)

Ik hield op school van tekenen en lezen,daar was ik ook goed in.Rekenen,vooral hoofdrekenen,en later wiskunde,natuurkunde,boekhouden,scheikunde een crime.Dat ik toch nog mn diploma gehaald heb :razz:

Later op de Pabo,meer vakken naar mijn zin,pedagogiek,methodiek,alleen dan weer dat leren blokfluiten bij muziek 8-) En textiele vaardigheden,zucht 8-) Best moeilijk als je de zee moet breien of een boom moet haken \jl


Hebben jullie dat ook,dat je je ergert aan anderen,die geen of matig belangstelling tonen,als je belangrijke dingen in je leven mee maakt,zoals een huwelijk van je kind,of geboorte van je kleinkind.En dat ze dan als zij daarmee te maken krijgen,wel van jou belangstelling verwachten?
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-10-2013 20:07

Ja hoor, dat herken ik wel. Moet ik wel zeggen dat ik er dan ook snel klaar mee ben hoor, want ik zeg het dan ook gelijk. Nou moet ik ook zeggen dat ik dus vaak degene ben met de weinige belangstelling.... Mij doe je echt geen plezier met jou vakantie-foto's.......met je kleinkinderen......met de verhalen over mensen die ik heel niet ken...... Ik zeg dat wel altijd tegen mijn luitjes. Ze weten dus dat ik geen foto's ga zitten kijken ed. En visa versa. Ik zal echt geen 100 vakantie foto's laten zien van mijn eigen vakantie. Tis dat mensen soms er om vragen maar anders zien ze dus eigenlijk niks er van.


Durf jij gewoon je grenzen aan te geven over wat je wilt zien of horen?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 09-04-2014 23:35

[color=violet]Vakantiefoto's of kort een paar foto's zien vind ik leuk.....geen uren en ik hoef ook niet alle nichten, neven of een heel album door te zagen. Na 10 minuten zal ik dan wel zeggen dat het genoeg is.
Ook als ik minder enthousiast ben over dat wat iemand me laat zien, lukt het me heus wel daar korte tijd naar te kijken om de ander een plezier te doen, de wereld draait niet alleen om mij.


Waar knap jij enorm op af bij een eerste date? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 14-04-2014 11:26

Als de vrouw niks te vertellen heeft, smerig gebit heeft en stinkt.

Wat is jouw laatste uitje geweest?

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 14-04-2014 13:28

Gisteren naar een harpconcert je in Dames Salon in Nijmegen
opzwepend aanhoudende ritme heerlijk !!
lekker gedanst met lekkere hapjes erbij.
Daarna gegeten in het Bossche

Wat is jouw favoriete restaurant?
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 14-04-2014 17:28

[color=violet]Ik lust alles, is meteen mijn probleem :-)

Als ik nu moet kiezen ga ik voor Japans :P


Als je iets van luxe in moet leveren omdat je bijvoorbeeld je baan kwijt raakt, wat zou dat dan als eerste zijn? [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!