Blijf u zelf en verander voor niets en niemand.......

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Blijf u zelf en verander voor niets en niemand.......

Bericht door Bubbels » 21-08-2013 12:42

Ik heb wat dames op mijn facebook zitten die aardig rondstrooien met spreuken van een site met die titel. En ik moet zeggen......gedurig gaan mijn haren dan wel wat omhoog staan.

Blijf u zelf.....verander niks voor niemand........

Wil je daar dan mee zeggen dat jij perfect bent? Dat er niks aan je mankeert en dat iedereen zich aan jou moet aan passen?

Of zijn dit juist mensen die zich onzeker voelen en zo graag die instelling zouden willen hebben? Dat ze zich idd bij hun eigen ding willen houden ipv zich weer om te laten lullen?


[url=http://postimg.org/image/6ye1py0gl/][img]http://s18.postimg.org/6ye1py0gl/rust1.jpg[/img][/url]


Ik vind het dus een statement wat nergens op slaat. Iedereen schippert, in elke relatie en ik vind dat ook goed. Zou toch heel vreemd wezen als de ander altijd moet toe geven en dat jij straks binnen jou lijntjes wilt blijven.

In welke relatie dan ook........aanpassen is een kunst. En aanpassen wilt niet zeggen dat je dus al jou eigen wensen aan de kant moet zetten.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden........

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 21-08-2013 17:39

[color=orange][i]

Ik ben geen FaceBooker..dus weet niet om welke teksten het gaat..maar als je wat verandert is het wel zinvoller als je dat doet voor jezelf, of er in ieder geval zelf achterstaat.

Veranderen voor iemand anders, werkt niet, is mijn ervaring.

(voorbeeldje van mezelf van tijdens mijn huwelijk: dat ik probeerde gewicht te verliezen omdat husband dat beter vond. Uiteindelijk ging ik alleen maar (stiekum) meer vreten, omdat ik me niet geaccepteerd voelde)


[/i][/color]

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 21-08-2013 18:02

Het betekent niet dat je perfect bent en dat iedereen zich aan je moet aanpassen. Het betekent dat je goed bent zoals je bent, omdat je uniek bent. En natuurlijk mag een ander daarvan vinden wat hij of zij vindt. En als die ander redelijke argumenten heeft, kan je best proberen of dat niet wat voor je is. Maar dan doe je dat omdat [b]jij [/b]het wilt, niet omdat die ander het wil. Dingen die je belangrijk vindt, zullen minder snel veranderen dan dingen die er niet zo heel veel toe doen (zoals het dopje op de tandpasta ;) ).

Het is dus niet een zwart-wit uitspraak, maar eentje die je doet nadenken over wat voor jou essentieel is en wat niet. En als je in een relatie zit waarin dat continu botst, dan is die ander ms niet de juiste persoon voor je. Maar dan moet je natuurlijk wel weten wat essentieel voor je is...
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 21-08-2013 18:03

Oh en bub, maar goed dat je mij niet op Facebook hebt :-) , ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik nogal ontspoord ben waar het delen van dat soort uitspraken betreft :razz: .
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-08-2013 20:23

haha Ben jij dat??

Maar oke.......ik vind het altijd zo......zo klinken...... Gewoon altijd je zelf blijven.....niks veranderen.......zij hebben maar aan te passen......

Ik zal er eens met andere ogen naar kijken......... :-)

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 22-08-2013 10:02

[color=orange][i]

Ik kwam onderstaande reaktie tegen op dit stukje uit het boek "De alchemist"van Paul Coelho:
[/i][/color]
“Wanneer iemand steeds dezelfde mensen ziet elke dag, gaan ze tenslotte deel uitmaken van iemands leven en dan willen ze die persoon gaan veranderen. Als iemand niet is zoals anderen willen dat hij is, worden de anderen boos. Iedereen lijkt een duidelijk idee te hebben hoe anderen hun leven moeten leiden, maar hebben geen idee wat ze met hun eigen leven aanmoeten. ”

[quote]
Dit is wel heel scherp gesteld natuurlijk, vrienden kunnen veel toevoegen aan je leven maar er zit volgens mij wel een kern van waarheid in:
als je trouw aan jezelf blijft is het moeilijk om middels een ander te groeien, groei moet uit jezelf komen.
Dus wel delen, waar mogelijk samen opgaan, maar je eigen legende leven en je eigen groei maken.


[url]http://gebrokenkolom.nl/index.php/bouws ... e-verhalen[/url]


[/quote]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 22-08-2013 11:12

[color=violet]Snap je het nog Bubbels? :razz: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 22-08-2013 12:43

haha nope!


“Wanneer iemand steeds dezelfde mensen ziet elke dag, gaan ze tenslotte deel uitmaken van iemands leven en dan willen ze die persoon gaan veranderen."

Waarom zou je diegene willen veranderen?? En dus wil je iemand veranderen omdat die niet naar jouw maatstaven is/handelt......Ben jij dus de perfectie? (heb het niet tegen jou hoor, White..maar in het algemeen)

Soms krijg ik het idee dat je "stoer" bent als jij niet verandert. Ik denk dat iedereen zich wel aanpast want doe je dat niet, dan ben je een asociaal.

Er is ook niks fouts aan om je wat aan te passen.........als je idd maar niet je eigen grens voorbij gaat en je zelf dus passeert en alles naar de ander voegt.

Daarom vind ik gewoon die stelling zo stellig........Verander niks voor niemand..... Dat is een schreeuw met weinig inhoud.

Ik moet ook zeggen, meestal reageer ik ook altijd als ik zo een spreuk voorbij zie komen op FB. En dan moeten ze me ook altijd wel gelijk geven......en dan denk ik........waarom plaats je dan ook zo een spreuk als je er niet achter staat???

En daaruit concludeer ik dan dat ze het graag zouden zien dat mensen zich eens aan hun aanpasten ipv elke keer andersom......

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 22-08-2013 16:56

[color=violet]....of ze gebruiken het als excuus niks aan zichzelf te hoeven veranderen terwijl ze eigenlijk weten dat er wel wat verbeter punten mogelijk zijn.
Ik zeg regelmatig.......'blijf maar bij jezelf dan heb je nog werk zat' :-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Terug naar “Ditjes en Datjes”