Wat zou je doen als..

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 03-07-2013 19:34

[color=violet]Geef jij altijd je (ongezouten) eigen mening of klets je snel met iemand mee?

Je raakt allemaal wel eens verzeild in een conflict, soms leg ik dit voor aan een vriendin of andere bekende. Ik heb er moeite mee dat een aantal geen eigen mening lijken te hebben, ze begrijpen mij maar de ander ook.......tja wat heb ik daar nou aan! :mrgreen: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 03-07-2013 21:34

[color=orange][i]

Heet dat niet empathie hhhihi..?
Je kan het ook zo bekijken: sommige mensen zijn nou eenmaal in staat om zich in te leven in meer dan 1 standpunt.

Ach..soms denk ik wel eens: wat is eigenlijk het nut van het aanhoren van al die verschillende meningen..?
Blijkbaar zoeken we vaak onbewust toch naar een of andere bevestiging.. :shock:

Als je blij bent met je eigen mening, en daar helemaal achter staat, dan heb je de mening van een ander niet nodig.. ;)


Ik kies er ook wel eens voor om mijn mening niet (direkt) te zeggen.. Dat hangt er vanaf of ik de indruk heb, dat iemand die wil weten.

Mensen leren nou eenmaal het meest van hun eigen ervaringen.


[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 03-07-2013 22:10

[color=violet]Ik heb liever dat je eerlijk zegt er zelf anders over te denken dan dat je met alle winden mee waait. Lekker makkelijk om er geen eigen mening op na te houden, krijg je nooit ruzie.......van die ja en amen knikkers! :-| [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 03-07-2013 22:12

Ben het met Rommy eens.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 03-07-2013 22:21

[color=violet]En ook met White Wings zeker :razz: :mad: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 04-07-2013 08:04

Natuurlijk respecteer ik anderen hun mening Rommy,maar ik zelf heb ook altijd een uitgesproken mening,want ik houd ook niet van dat met alle winden meewaaien.Ik ga af op mijn eigen ervaringen,en soms ja overtuigen ze me wel eens dat ik het bij het verkeerde eind heb.Ik heb dat met twee vriendinnen,dze hebben allebei een mening over elkaar,ik ook over hun,ze zullen dat dus ook wel over mij hebben,lol.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-07-2013 10:11

Ik heb ook mijn eigen mening. Wil altijd graag mijn eigen oordeel over iemand trekken ipv dat ik gelijk mee ga in andermands oordeel. En ik heb ook liever dat het gewoon gelijk gezegd of verteld wordt. Ben niet voor niks een hork natuurlijk.

En soms kan ik best empathisch wezen maar ik kan ook walsen over andermans gevoelens. Doe ik niet expres hoor......maar dat heb ik dan gewoon niet door.

Valt me wel op dat de meeste de waarheid willen horen......en als je die dan zegt, dan worden ze boos of teleurgesteld.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 09-08-2013 13:28

[color=violet]Mijn buren wonen hier een jaar of 6, we hebben weinig contact met ze omdat zij nog hele jonge kinderen hebben. Ze zitten in een andere levensfase, als we elkaar tegenkomen zeggen we hoi en gedag soms een kort praatje en dat is het.


De laatste maanden hoor ik haar dagelijks soms meerdere malen per dag vreselijk tekeer gaan tegen haar kinderen van 7 en 4, kinderen schreeuwen, kan zo een half uur aanhouden.
Als ik in de tuin zit hoor ik haar dochtertje dingen zeggen als 'jij houdt niet van mij mama, jij houdt echt niet van mij' laatst was ze in de tuin met een vriendinnetje en zei ze 'ik zou veel liever bij jullie wonen want jullie doen leuke dingen en wij doen nooit iets' :smile:


Het breekt mijn hart ook al weet ik dat ze het niet makkelijk heeft omdat ze in scheiding ligt. Ik heb zelf ook wel eens geschreeuwd tegen de kinderen, is toch een soort van onmacht maar dit loopt wel een beetje de spuigaten uit.


Wanneer gaat iets echt te ver? Haar erop aanspreken, hulpverlening inschakelen.......

Wat zou jij doen? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 09-08-2013 23:48

Jeetje, die is moeilijk zeg. Wat je al zegt, dat jullie weinig contact met hun hebben, zou voor mij best een struikelblok wezen om er dan gewoon over te beginnen met haar. Als ik er geregeld over de vloer zou komen zou ik het daar dus wel over hebben.

Wat je al zegt.....ze ligt in een scheiding en dan komt alles op je af natuurlijk en dan kan je soms weinig hebben.......maar daar hebben de kinderen niks mee te maken maar die zitten er wel tussen in.

Ik zou er toch eens over gaan praten met mijn buurvrouw. Ook zeggen dat ik me zorgen maakt over hoe ze reageert to der kids. Ik zou dat in ieder geval eerst doen ipv gelijk de politie of de kinderbescherming in te lichten.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-08-2013 00:14

[color=violet]Voorlopig doe ik niks maar ik stel me soms zelf de vraag 'wanneer weet je dat het te ver gaat, wat is acceptabel en wat niet, wanneer schakel je wel hulp in' je weet nl dat de pleuris helemaal uitbreekt als je zoiets in gang zet. [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!