Wat zou je doen als..

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-06-2013 10:32

Om er even op terug te komen Bub,op jouw woorden.De ervaring met mijn vorige vriendin(nen) is niet de enige teleurstellende ervaring die ik had met vrouwen,in de liefde of in diepe (wat ik dacht)vriendschap.
Er zijn meer vrouwen die mij pijn gedaan hebben in mijn leven dan mannen.
En ind ik heb hier ook iemand op de bank zitten,die me zeer zeker waardeerd en mij in mijn waarde laat.En dat al weer 32 jaar.
ik geef momenteel al mijn liefde aan mijn twee kleinkinderen,want ik ben even klaar met pijn en verdriet,en vooral teleurstellingen.
Ik ben niet het type,dat genoegen neemt met one night stands,of kortdurende laissons,want dat zegt en doet me niets.
Hoewel ik merk dat mijn gevoel naar vrouwen toe er nog steeds toe doet,en de behoefte aan verdieping er nog steeds is,wil ik me in elk geval voorlopig niet meer openstellen voor nog meer kwetsuren.Dat is ook een grens.
Dat het jammer is,dat ik hierin niet meer onbevangen kan zijn,dat is zeker zo.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-06-2013 11:29

Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 16-06-2013 13:01

[color=violet]Er zat in het tijdschrift ook een checklist bij, altijd makkelijk :?:
[/color]
* Ben je on the rebound?

Is een relatie die heel snel op de andere volgt en is in eerste instantie een quick fix. Pas als je echt intiem ben kan het uitmonden in een volwaardige relatie.

*Verandert zij voor jou?

Zij zegt ' ik wil niet samenwonen' Jij legt dit uit als 'zij heeft bindingsangst'. Deze vrouw zal mogelijk veranderen maar zeker niet in jullie relatie.

* Je doet vooral wat de ander wil, wat nu? Je boetseert jezelf naar de ander haar wensen. Niks mis met meegaan in iemands passie maar stap nooit over je eigen grens heen. Dat breekt je op....

* Val je enkel op iemands status?

Als jullie relatie zich niet verdiept na de eerste endorfinestoot, viel je inderdaad op haar status.

*Heeft los-vast een toekomst?

Als iemand naast jou nog 10 andere nummers in haar telefoon heeft staan, wordt het tijd de relatie te verdiepen anders blijf je aanklooien. Houdt iemand steeds te boot af dan kun je daar je conclusies uittrekken. Ga je toch door dan ontneem je jezelf de kans verliefd te worden op een ander.


[color=violet]Beetje kort door de bocht, ik heb ook niet alle tekst op geschreven maar een aantal dingen zijn herkenbaar[/color].
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-06-2013 14:03

[quote="sunflower"][url=http://postimg.org/image/5k1tsgall/][img]http://s12.postimg.org/5k1tsgall/img1536630504.jpg[/img][/url][/quote]

[color=orange][i]Mooie houvast Sun..! (Als je erop klikt verschijnt het wat groter)

[/i][/color]

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-06-2013 14:07

[color=orange][i]

Wat ik me afvroeg Bubs..: je bent toch ook zoveel jaar getrowud geweest.. Hoe deed je het in die relatie dan met meningsverschillen en grenzen stellen e.d..?

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-06-2013 14:38

mijn huwelijk met hem was merendeel prima hoor. Wat het zeeeeer grote pluspunt was, dat hij alleen in de weekenden een keer thuis kwam (hij is internationaal chauffeur) In zo een weekend moest wel de gevoelsradar aan......want als hij niet lekker in zijn vel zat,moesten wij wel inschikken anders hadden wij ook een klote weekend. Maar wij lieten elkaar dus gewoon lekker de ruimte. We deden onze dingen apart van elkaar maar ook onze dingen samen. Echte grote ruzies hebben wij eigenlijk nooit gehad. Denk dat dat ook gewoon goed is.......samen zijn maar toch ook onze eigen levens behouden. Geloof ook niet dat je het kan vergelijken met wat ik had met Isis. Die relatie was natuurlijk helemaal anders ook omdat zij gewoon een eigen gezin had. In het begin dacht ik ook echt dat mij dat wel zou lukken......dat ik gewoon zou genieten van de tijd die we samen hadden......maar op den duur houdt dat gewoon op en wil je meer of verder. En daarbij natuurlijk onze grote verschillen. Ik een hork en zij een gevoelsmens..... Nou ja, ik vond/vind het gewoon erg moeilijk om een grens te zetten voor me zelf. Gewoon omdat ik dan denk.......maar misschien gaat het straks wel weer goed......als ik nu toch eens dit doe.......
En zo rommel je dan verder.....en ondertussen zit je je zelf gewoon voor de gek te houden en daarbij haar ook natuurlijk. Blijf het een moeilijk gegeven vinden hoor. Je hebt altijd de hoop dat het "negatieve" gevoel weg zal gaan......dat het beter wordt......

En sun, ik bedoelde ook niet dat een onenightstand wat zou wezen ofzo.....maar ik zou idd gewoon verder gaan met mijn leven als lesbische vrouw. Ik denk wel dat er idd een duidelijk verschil zit in het gegeven dat jij een getrouwde bi vrouw bent en ik een single lesbische vrouw. Als ik nu in een hoekje ga blijven treuren blijf ik voor de rest van mijn leven alleen en dat wil ik niet. Ik leef het leven en ik hoop dat ik weer eens een vrouw zal ontmoeten waarbij ik denk........ja........die is leuk! En dan zal ik er ws gewoon weer in duiken want zo ben ik gewoon, ben ik bang......

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-06-2013 19:02

Ik begrijp jouw situatie helemaal hoor Bub.Ik heb altijd gezegd dat een relatie pas echt kan slagen/toekomst heeft als je in de zelfde situatie zit,zelfs al maak je duidelijke afspraken.
Ik snap heel goed dat jij als vrije single lesbbienne op zoek bent naar een full-time levenspartner.
Wel wil ik je nog maals vertellen dat ik niet bi ben,maar mezelf zie en ervaar,als een gehuwde lesbienne,dat is dus het tegenovergestelde van een single lesbienne,daarbij komt er ook nog eens bij dat ik dus niet gehuwd ben met een vrouw maar met een man(hoe moeilijk kan je leven zijn)
Tklinkt misschien wat vreemd,maar het voelt wel zo.Ik heb gewoon de mazzel dat ik een prima leven heb met mijn man.Ik ben pas op latere leeftijd(45) [size=18]echt[/size] bewust geworden dat ik meer met vrouwen heb dan met mannen,in elk geval de sexuele aantrekkingskracht.Ik wordt niet verliefd op mannen,wel op vrouwen.Toen was ik inmiddels al lang gehuwd en niet ongelukkig.Het is zoals het is..
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 16-06-2013 19:25

Aanpassen aan de ander is voor velen iets wat je 'bijna automatisch' doet.
Op zich lijkt mij daar niet veel mis mee zolang je er voor zorgt dat je niet over je eigen grenzen gaat...

Bij mezelf is dat er in mijn laatste relatie ook ingeslopen....
Je wilt zo graag dat de relatie lukt....er zijn talloze positieve punten te noemen die wél goed lopen en...dan wil je (ik) niet zeuren over "kleine dingen".....(die natuurlijk niet echt 'klein' zijn....)

Uiteindelijk werd ik stiller en stiller.....
en...beiden konden we niet meer onszelf zijn....

Terwijl we allebei zo graag wilden dat het zou slagen....beseften we beiden dat dit het niet zou worden....

Spijtig....maar wel de juiste keuze om elkaar los te laten.....

Cootje
Berichten: 218
Lid geworden op: 30-03-2012 08:22

Bericht door Cootje » 16-06-2013 19:48

* bub, wist jij voordat jij ging trouwen met exman dat je eigenlijk op vrouwen viel?
of is dat pas gevoel later gekomen?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 17-06-2013 11:22

ik ben in ieder geval al blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het soms moeilijk vind om zichzelf te blijven in een relatie. Je hebt altijd te maken met 2 mensen, 2 individuen, 2 aardjes. En als vrouw zijnde zijn we toch al snel geneigd om meer water bij de wijn te doen dan goed voor ons is. En het erge is dat degene met wie je bent, dat net zo hard allemaal doet! Je wilt allebei het beste......maar soms lukt het gewoon niet.

@ sun: dus zo zit jou verhaal in elkaar? Wist ik dus niet dus bedankt voor de uitleg daar over.

@cootje: Ik was in mijn tienerjeugd verliefd op een meisje geworden. Heerlijke mbo gehad! haha nooooit wat gebeurd verder qua kussen ofzo maar we vonden het gewoon kei spannend allemaal. Na mijn school ging ik in dienst en daar liepen er ook zat. Ik heb mijn tijd dus volgemaakt in de wetenschap dat ik waarschijnlijk wel lesbisch zou wezen........ Maar in al die jaren is er nooit een kus uitgewisseld. Toen kwam ik hem tegen......en het klikte wel. Niet sexueel maar gewoon qua persoon en ik dacht toen.....tja, dit zal het gewoon toch wezen. Mijn lesbische gevoel is toen ook vele jaren weggebleven hoor. Tot mijn eerste meeting.....haha samen met jou......en dat ik daar binnen kwam en dacht: DIT is het gewoon! Ben thuis gekomen en had het gelijk verteld aan hem en dat ik dus wilde scheiden. Hij was erg boos en verdrietig....."dus jij wilt scheiden vanwege een gevoel dat je hebt?? Daar geef je ons huwelijk gewoon voor op??!" Ja dus. Nou ja.....de rest ken je wel een beetje.....