Wat zou je doen als..

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-05-2013 19:02

Als mijn dochter nu naar me toe zou komen met het verhaal dat ze dus misbruikt/verkracht is door iemand.........dan zou ik voor eigen rechter gaan spelen. Je ziet om je heen dat er toch niks gedaan wordt en dat je eerst door een hele lange molen moet voordat er maar wat gebeurt.

Nee, ik denk dat ik wat kornuiten op trommel en hem eens een bezoekje zou geven (lang leve de motorgangs) ......Ik zou hem niet laten dood slaan ofzo hoor.........maar een hele flinke aframmeling........en vertellen dat we hem in de gaten houden en terug komen........Dat die dus niet van me af is.......net als mijn dochter hem altijd zou onthouden.......

Dat die gewoon zo bang wordt dat die amper de deur uit durft......

Moet ik wel zeggen dat je er ook niet al te veel over na moet denken want dan durf je je kind nergens meer naar toe te laten gaan. Ik hoop ook dat ik het nooit ga mee maken, dat moge duidelijk wezen.

Gast

Bericht door Gast » 05-05-2013 11:18

ik lees net ergens dat die gek Benno alweer vrijkomt na 3 jaar...ongelofelijk joh..... :(

Gast

Bericht door Gast » 05-05-2013 11:34

Ja Majo, als je lang in voorarrest zit, gaat dit van je straf af, op zich vind ik dat wel logisch. En als je je netjes gedraagt dan mag je na tweederde uitzitten weer er uit. Moet ik wel zeggen dat ik 7 jaar erg weinig vond voor het grote aantal filmpjes wat meneer gemaakt heeft en gezien het aantal kinderen wat de klos was.

En toch ben ik blij dat we in NL dit systeem hebben, in andere landen is er bij elke feestdag weer een stel gevangenen die gratie krijgen of zoiets, dan kun je 20 keer levenslang krijgen en na 15 jaar weer vrij zijn. Bea heeft nooit gratie verleent, ik hoop dat Willem dat ook niet doet.............

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 16-05-2013 18:58

[color=violet]Er is veel te doen over het PGB, velen zouden het onterecht hebben gekregen.
Heb jij wel eens geld aangevraagd/gekregen terwijl je er geen recht op had?[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-05-2013 20:38

JA! En ik kon gelijk 1700 euro weer terug betalen! Haha, had het verkeerd ingevuld bij de belastingen en kon het dus na 2 jaar, netjes terug betalen.

En ik heb de verzekering wel eens een keer een hogere rekening gegeven...... Manlief was toen uit een sleeplift gevallen tijdens onze wintersport en moest geopereerd worden omdat er een skie in zijn been geschoten was en de inhoud er uit had getrokken.

Toen gaven we een duurdere ski broek op........sorry......

En ik ken ook iemand die dus pgb kreeg.........en dat voor zijn huur gebruikte. En nu hangt die dus. Hij mag 15000 euro terug gaan betalen en terecht vind ik!

Zoals altijd lijden de goede onder de slechte.....

Gast

Bericht door Gast » 18-05-2013 09:18

ik krijg de indruk dat er toch heel veel misbruik wordt gemaakt van dag soort zaken als toeslagen en PGB's als je zo de berichten in de media volgt en om je heen hoort.. en ook dat er dus geen goed controle systeem is want anders zou dat gewoon niet eens kunnen.
Ook mensen die via verzekeringen vaak dingen opgeven die niet kloppen....nou ja je moet met jezelf in het reine komen wil je zoiets doen, ik houd er persoonlijk niet zo van, moet zeggen dat ik vaak niet eens aan denk!
En als ik wel eens iets heb zoals nu al die ellende met mijn vloer, dan valt het er buiten dus dan heb ik er nog niks aan :-) :evil:

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 18-05-2013 09:36

Ik weet dat er misbruik gemaakt wordt van PGB... Maar ik baal ervan dat de "goeden" daar onder moeten lijden. Ik weet me geen raad zonder (voor mijn zoon) en dat is toch wat er in januari gaat gebeuren...
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Gast

Bericht door Gast » 18-05-2013 09:43

Ik ben het helemaal met je eens Majo, natuurlijk wordt er veel gefraudeerd met toeslagen omdat men ze eerst krijgt en dan pas gaat kijken of dat terecht is en zo niet dan moeten ze terug betaald worden, ja dat werkt volgens mij nooit want als het geld dan op is, van een kale kip valt niks te plukken.

Mensen die klagen dat de zorgpremie zo hoog is, tja zolang er veel te veel gedeclareerd wordt door patiënten en zorginstelling/ tandartsen/ artsen/ enz. zal die premie dus echt niet lager worden. Iedereen leeft onder het mom " pech moet weg" soms heb je gewoon pech en dat komt voor je eigen rekening, hoe zuur dat soms ook is. Soms moet je gewoon dingen betalen en dat gezeur over "onze belastingcenten" we willen allemaal onze kinderen naar school, over wegen rijden, naar een dokter kunnen en dat dat allemaal geregeld wordt en vooral dat dat betaald wordt dat zal toch ergens vandaan moeten komen. Wat dat betreft hebben wij het in NL heel erg luxe, vind ik. En als je je belasting betaald hebt, is dat geld niet van jou meer en gaat iemand anders bepalen wat er mee gebeurt, dat is bij de bakker toch ook als je een brood koopt, dan ga je toch ook niet vragen of hij je geld wel goed gaat besteden. Frauderen zal altijd gebeuren want sommige mensen denken dat alles voor hen betaald moet worden en het liefst dat ze er veel geld uit kunnen slepen, maak de kans dan zo klein mogelijk, denk ik. Voor een uitkering kom je ook niet zomaar in aanmerking en waarom zou je een toeslag zomaar krijgen zonder dat daar eerst naar gekeken wordt.

Ms zijn we wel zo verwend dat we niet meer snappen dat je soms gewoon moet betalen voor een luxe maatschappij.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 19-05-2013 00:09

Ik ben het daar mee eens, roosje. Waarom kijken ze dan ook niet eerst eens goed voordat ze geld geven? Net zoals bij bv een autoverzekering....

Stel je krijgt een ongeluk, niet jou schuld. Deuk in je auto, naar de garage expert en die schat het in op 2500 euro. Jij geeft dat door aan je verzekering, die betaald en jij denkt......zo.....dat deukje ziet toch niemand! Of je laat het maken door een zwartwerker voor 1000 euro.....

Waarom betaald zo een verzekering toch gelijk uit?? Waarom zeggen ze niet: "Dat geld krijgt u als u het hebt laten maken en ons de rekening daarvan geeft"

En nu horen we ook dat de ziekenhuizen rekeningen declareert die heel niet aan de orde zijn geweest. En zo zullen er vast veel meer dingen zijn waar we niks van weten.

Gast

Bericht door Gast » 19-05-2013 07:26

ik denk dat het systeem gewoon niet klopt, het is te goed gegaan jaren of zo, of het is te makkelijk om te frauderen...en dan heb je altijd mensen die er misbruik van gaan maken..dat lokt het gewoon uit...denk ik....

Dus van mij mag er inderdaad van tevoren goed gekeken worden, dat houdt het tenminste beetje beperkt....en wat je nu allemaal hoort in nieuws van die toeslagen die veel teveel uitbetaald worden aan mensen die er geen recht op hebben..miljoenen euro's ..en dat was ook al zo met onterechte kinderbijslag enz.enz.
Zeker een land in crisis zou eens daar naar moeten kijken want daar kunnen ze wel hoop besparen lijkt mij ja...maar dan moet een log systeem toch ineens omgegooid dat zal niet zomaar lukken.

En inderdaad het is heel wrang als je jaren 'braaf' betaald en je hebt een akkefietje (nou zeg maar rustig een akkefiet in ons geval) dat je dan niks kunt verhalen van de schade want daar neem je toch eigenlijk een verzekering voor..maar goed het is niet anders.

Maar mentaliteit zal ook moeten veranderen bij de mensen want het is jaren goed gegaan en het kon niet op gewoon.


:evil:

Terug naar “Ditjes en Datjes”