Wat zou je doen als..

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 26-04-2013 19:52

[color=violet]Ik zou die partner zeggen dat als hij het haar niet zegt, ik het doe!



Maar wat nou als je beste vriendin vreemd gaat maar dat niet aan haar partner verteld, die jij uiteraard ook kent van gezamelijke feestjes? Dring je erop aan dat ze het zelf zegt, ga jij het zeggen, verandert het iets aan jullie vriendschap? [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 26-04-2013 19:55

[color=violet]Is het een idee om bij dit onderwerp steeds 3 of meer reacties af te wachten voordat er een nieuw dilemma aan de orde gesteld wordt? Ik vind het anders teveel gaan lijken op 'vraag maar raak' .....ik vind het ook interessant om meerdere reacties te lezen? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 26-04-2013 22:39

Dat vond ik ook al, rommy. Het begint nu gewoon op vraag maar raak te lijken......

Als mijn beste vriendin vreemd zou gaan zou ik niks zeggen tegen haar man-vriendin. Dat zijn hun eigen zaken maar ik zou wel zeggen tegen haar dat ik het niks vind, wat ze uitvreet.

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 27-04-2013 10:39

Deze keer ga ik met je mee Babs; ik zou ook niets tegens de partner zeggen! Ik vvraag me alleen af of ik die vriendschap nog wel aan zou kunnen houden met dat gegeven! ! :smile:

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 27-04-2013 11:52

[color=violet]Precies Mea, ik heb zo'n situatie op dit moment.......(te) lang getolereerd maar nu kan ik het voor mezelf niet meer verantwoorden en heb haar gezegd dat ik geen alibi meer wil zijn voor haar sexuele uitspattingen buiten de deur, dat ik er niets meer over wil horen en dan kijken wat er van onze vriendschap overblijft.........ik heb tot nu toe niets gehoord :smile: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 27-04-2013 12:05

Ja Rommy; dat noemen we misbruikt worden en dan kan de vriendschap wat mij betreft ook over zijn! Vervelend voor je!!

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 29-04-2013 22:24

Helaas mee gemaakt met mijn beste vrienden...
Pffff erg moeilijk; ....gezin, 2 kids....
Ergens snapte ik wel dat ut liep zoals het liep,...maar ik hoorde en zag teveel en kwam er dus achter dat de dame in kwestie een affaire had!
Zo moelijk...moest denken aan de kids en haar man..
Ik heb haar er wel regelmatig over gesproken en gezegt dat ze eerlijk moest zijn tegenover haar man.
Uiteindelijk heeft ze het onder druk van een een buitenstaander aan haar man verteld.
Was een hele trieste situatie....
Zij heeft die affaire beindigd; wilde voor haar huwelijk gaan,..ruim een jaar later doet haar man hetzelfde...pfffff..
Nu zijn ze inmiddels 2 maanden gescheiden.
Met haar heb ik wekelijks een aantal keren contact; foon, mail of bezoekje. Met hem is contact veranderd..
Vind ut moeilijk voor hun als gezin, maar ook voor mezelf; want beide zijn niet meer de mensen waarmee ik ooit mee bevriend was.

Als ik het nog ooit mee maak,...zou ik persoon in kwestie wel zeggen dat ik dit persoonlijk niet goedkeur en dat ik vind dat eerlijkheid boven alles gaat...

Xx Zun

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-04-2013 19:39

Ben ik het niet helemaal met je eens, zunneke. Als zij nu gewoon niks had gezegd tegen haar man en die buitenechtelijke relatie gestopt was, was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Nu heeft ze het verteld en is het vertrouwen helemaal weg bij hem (en terecht!)

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 01-05-2013 07:28

.....laat ik het zo zeggen; ieder z'n mening...
Ik ben niet degene die haar gepusht heeft om te het te zeggen. Ik denk dat zoiets ook niet aan mij is. Dat is iets tussen de mensen die het aan gaat. Heb haar alleen gezegd hoe ik erover dacht.
Wat onze vriendschap betreft; denk wel als ze het niet tegen haar man had vertelt dat de vriendschap tussen haar en mij wel was over gegaan.. Desalniettemin is het al veranderd.
[quote]..was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest...[/quote]
Ik probeer niet te oordelen, maar hoe kan je (lees=degene die vreemd is gegaan) leven met zo'n grote leugen??

Xx Zun

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 01-05-2013 11:28

Absoluut een goede vraag, zunneke. Ik kan me dat ook niet voorstellen dat je dus gewoon vreemdgaat en daarna doet alsof je neus bloed. Maar.......het gebeurt heel vaak!

Wat ik al zei, ik zou mijn mening geven aan mijn vriendin maar ik zou er niet mijn vriendschap om laten veranderen. Het is haar keuze en niet de mijne....... Ik heb er verder geen last van, dat is haar pakkie an. Ik zou ook graag zien dat mijn vriendin me in mijn waarde laat. Je hoeft het natuurlijk niet met elkaar eens te wezen, maar ik ga die vriendin dan niet aan sporen om het toch te vertellen of die relatie uit te maken, dat moet zij zelf bepalen.