Ff zeiken en zeuren!

Plaats reactie
merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 06-04-2012 20:45

Hoi Klien,

Hoe is het nu met jou? Ja, een burnout is geen lachertje, echt jezelf de tijd geven, rusten en bij jezelf komen. Je kan nu een tijdje gewoon niet aan de verwachtingen rondom jou voldoen... de weinige energie die je hebt, heb je voor je eigen herstel nodig. Echt belangrijk dat je dit signaal erg serieus neemt... het kan heel lang nawerken nog anders.

Wens je heel veel sterkte, en een begripvolle omgeving :evil:
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 06-04-2012 21:16

[quote="merelvrouwke"]Hoi Klien,

Hoe is het nu met jou? Ja, een burnout is geen lachertje, echt jezelf de tijd geven, rusten en bij jezelf komen. Je kan nu een tijdje gewoon niet aan de verwachtingen rondom jou voldoen... de weinige energie die je hebt, heb je voor je eigen herstel nodig. Echt belangrijk dat je dit signaal erg serieus neemt... het kan heel lang nawerken nog anders.

Wens je heel veel sterkte, en een begripvolle omgeving :evil:[/quote]

Wat lief van je. Ja, het is kiezen voor jezelf en hopen op begrip in de omgeving. Het gaat redelijk momenteel, ik merk dat ik wel meer energie heb om wat beter te reageren en relativeren. Ik weet ook zeker dat het uiteindelijk allemaal goed komt.

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2012 10:01

@ heel veel sterkte Klien, heeft tijd nodig!


fijn om hier even te mogen zeiken/zeuren...zag gisteren weer op het rtl nieuws over die stomme heup....nu heb ik nieuwe heup maar wat de rest verschijnselen van die oude zijn is gewoon niet duidelijk...heb jaren rond gelopen met metalen in mijn bloed, op tv zeiden ze dat je jezelf kunt vergiftigen en mijn waarden waren torenhoog, wat heeft dat precies voor consequenties dan? mijn chirurg blijft vaag, over half jaar nieuw bloed geprikt, dan zou het dus eruit moeten zijn en volgens hem plas je het eruit..maar heb er wel 7 jr mee gelopen....grr maakt me erg onrustig want ik voel me ook niet echt top...heup gaat op zich goed maar op zich loop ik net zo knudde nog maar nu niet vanwege heup maar ook andere heup en kapotte onderrug. In de ochtend opstaan is geen feest, alles doet zeer, eerst tijdje ontstijven, loop met stok, naar wc gaan is al heel gedoe haha .

zo dat even gezeurd hebbende gaan we nu gewoon weer een bakkie koffie maken....

ik bedenk met net dat zeuren/zeiken niet leuk kan zijn voor anderen maar soms voor jezelf nodig om het even eruit te laten, even druk van de ketel want het blijft maar malen in je hoofd ook...en ik maak me toch zorgen....

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-04-2012 10:25

Jij mag hier lekker zeuren en zeiken, majo, daar is deze topic ook gewoon voor! En ik kan heel goed begrijpen dat je er over in zit! Kan je er ook niet wat meer over op zoeken via het internet? En heb je dit ook bij je arts neer gelegd? Heb ik het gewoon over je huisarts he.

Nadeel van dit allemaal is ook gewoon de andere mankementen van je, om het zo te noemen......uch...... Je liep al moeilijk vanwege je heup, die probeerde je te ontlasten en dus belastte je juist andere delen van je lichaam, die dus ook gaan protesteren........en zo ga je dus ff door......

Wens je in iedergeval veel sterkte meid! Hoop dat je je weer wat lekkerder gaat voelen! :-P :mad:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 07-04-2012 10:31

Gelijk heb je Majo,dat je je zorgen maakt,wie weet wat voor metalen er allemaal in je bloed cirkelt,en wat voor effect dat zal hebben op de lange duur.
Ik zou daar ook onrustig over zijn.
Dat je rug en je andere heup te lijden heeft gehad van de verkeerde protese,(waar ik trouwens van vriendinnen al over gehoord hebt),dat is zeker.
Je gaat toch verkeerd belasten met alle gevolgen van dien.
Maar je zult ook wel onder controle blijven toch?
Het is nu nog kortgeleden,dus misschien wordt het in de loop der tijd wel iets beter.

Zeuren,zeiken en klagen heeft wel degelijk een functie,je voelt je gehoord,en ind de stoom eens van de ketel. :mad:

@Klien,toevallig heb ik gelezen over mind fullness Klien,een soort meditatietechniek.
Het schijnt goed te helpen bij een burn-out.
Volgens mij heb ik zoiets in het verleden ook gedaan.
Misschien het proberen waard.

Ik ben een tevreden mens,heb natuurlijk ook wel eens te klagen,ben ook wel eens verdrietig,heb mijn pijntjes.
Maar als ik dan anderen hoor of zie,die het zwaarder hebben/meer pijn dan ik,dan ben ik, mag ik, blij zijn met het leven zoals ik het nu beleef.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2012 18:05

ik probeer niet te vergelijken tussen pijn en verdriet van anderen en mezelf, het ene is niet erger of zwaarder, iedereen heeft zijn eigen dingen gewoon en daar is inderdaar hier ruimte voor gelukkig.
Heb net ongelofelijk zitten janken en ik zal je zeggen komt door de Pasen door de muziek door gemis door gedoe nou ja gewoon door alles, maar moest er kennelijk lekker uit zeg maar. Nu opdrogen die handel en we gaan weer wat doen!

@Sun ja ik blijf onder controle maar ik irriteer me eraan dat ik zelf bij mijn chirurg moet aankloppen en vragen terwijl hij vaag blijft en op internet kan je veel vinden maar word je ook niet echt wijzer en zeker niet blijer van!

@Ik heb een tijdje mindfulness gedaan en ben er mee gestopt, was niet de bedoeling maar ik werd er helemaal iebel en kriegel van niks voor mij, werkt gewoon niet als ik niet voel dat het wat voor me doet. Maar hoor ook van anderen die er wel wat aan hebben dus gewoon proberen dan voel/merk je wat het voor jouzelf doet en dat is het belangrijkste!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 08-04-2012 18:11

Ja ik kan me ook wel voorstellen dat je je daar dan zorgen om kan maken MaJo .... da's heel normaal .... en snap best dat je dat tussendoor wel eens wil ventileren ...
Zoals bubbels al zei .... daar is deze topic voor ... dus ga gerust je gang met zeuren :?:
Veel sterkte ook voor jou hierbij hoor ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 30-04-2012 15:43

pfffffffffffffff..... gewoon omdat het hier mag;

"...ik voel me zo verdomd alleen......."

Jaja en dan maar weer gauw relativeren...ben gezond, heb een geweldige dochter en heb werk wat ik graag doe..
Hihi waarom helpt ut nie?

X x Zunneke

Gast

Bericht door Gast » 30-04-2012 17:33

Dat denk ik ook wel eens...maar je kunt niet altijd relativeren gewoon omdat we allemaal mensne zijn met gevoel.

Kan er verder niks zinnigs aan toe voegen behalve zonder regen geen regenboog maar daar heb je weinig aan.

Kump Good!

xx The Knor

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 30-04-2012 17:47

Hee zunneke,we hebben allemaal wel eens zuilke momenten,gelukkig gaan ze vaak weer snel voorbij.
Ga iets doen wat je bezig houd,dikke knuffel van mij. :mad:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock