Ff zeiken en zeuren!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-05-2012 13:15

[color=orange][i]

Mijn kids vonden in hun pubertijd opa en oma ook maar hopeloos ouderwets..en kreeg ik ze er op den duur ook niet meer mee naartoe.

Maar wat ik tot mijn verbazing nu bemerk is..dat nu ze volwassen zijn en op zichzelf wonen..dat ze wel weer interesse hebben om hen op te zoeken..!
Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijn ouders nog gezond zijn en je er goed een degelijk gesprek mee kan voeren..dus dat scheelt ook wel natuurlijk.
Ik heb er bij de kids nooit druk achter gezet..dus is het toch wel aandoenlijk als je het nu zo de andere kant weer op ziet ontwikkelen..

Mijn grootouders van beide kanten woonden ook aan half land verderop en zagen we ook maar eens per jaar. Ik had er ook totaal geen band mee.
Bij de ene kant was ik nummer tig van de kleinkinderen..en van de andere kant was ik het enige meisje wat nooit genoeg voldeed aan oma's kleindochter ideaalbeeld, dusjah dan wordt het ook nooit echt wat hè.

Als kontakt van twee kanten komt..stroomt het beter..!


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 23-05-2012 13:22

Wat ik niet met mn moeder had, had ik wel met mn oma, was een supermoeder voor mij. Dus die band kan er zeker wel zijn, tot mn 15e, toen stierf ze maar ik woonde later vlakbij wat ooit haar huis was en ik fietste er vaak langs en vond het heel erg jammer dat ik niet zo es ff aan kon waaien.

Mijn nichtjes in Spanje zijn dol op mijn ouders maar ja die zien ze ook veel vaker, want 4 keer op een verjaardag bij ons komen per jaar, geeft geen band, heel simpel. En drie keer minimaal een maand in Spanje verblijven geeft natuurlijk veel meer een band. Als ze dat zelf niet snappen, is het jammer, ik ga ze niet opvoeden, heb wel iets leukers te doen ;-))

Mijn vader heeft een bepaalde opvatting over vrouwen, op het seminarie opgedaan omdat hij ooit priester wilde worden, daar wordt je blijkbaar met oog op het celibaat, er van overtuigd dat vrouwen maar rare wezens zijn. dat is heel vervelend voor hem maar hij heeft kinderen gemaakt en tja de consequentie is nu eenmaal dat je dan 50 % kans hebt op een meisje, dus achteraf niet piepen dan he. Dus dat vind ik echt een nepsmoes maar ja dat zijn smoezen meestal, haha ;-))

Het heeft ondertussen veel voordelen, ik kan gemakkelijker voor mezelf kiezen, geen kerstflauwekul en andere verplichtingen. Dus ik vind het soms vervelend maar ik zit er niet echt meer mee, soms speelt het heel even op als bijv mijn broer weer in NL is en dan denk ik, daar gaan we weer maar gewoon niet te vaak naar toe gaan, kan ik me er ook niet aan ergeren.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 23-05-2012 13:52

[color=violet]Accepteren dat het is zoals het is moeten onze ouders ook want ik weet zeker dat mijn moeder ( vader is al overleden sinds mijn 16e ) heel wat anders voor mij had bedacht in het leven, in velerlei opzichten!

En ik moet accepteren dat ik haar niet (meer) verander, zij probeert nog steeds mijn aandacht te krijgen, het liefst veel en vaak, en mij het leven te laten leiden wat zij voor ogen had!

Ik hou ontzettend veel van haar maar zou veel dingen anders hebben willen zien, ik heb mijn kijk op sommige zaken wel eens bij haar aangeroerd maar op één of andere manier begrijpt ze me niet en veranderd er niks!
Ik heb nog maar kort geleden mijn "roer" om kunnen draaien door niet meer in discussie te gaan, me niet meer te ergeren aan haar visie maar gewoon van haar te houden zoals ze is en dat heeft me veel rust gegeven!!

Het zij zo! :-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 23-05-2012 18:07

Nou ... ik ben ervan overtuigd dat je wel degelijk nog een hele goede en fijne band kan hebben met een oma of een opa ... ook als je al veel ouder bent dan een jaar of 15 hoor !
En net als bij roosje ... was mijn lieve omaatje ook altijd meer moeder voor me dan mijn eigen moeder ... een heerlijk mens is het ... en ik moet zeggen dat wij nu nog altijd een hele fijne band met elkaar hebben ... ook al wordt zij dit jaar 99 ... en ben ik de 15 al lang gepasseerd :?:

Verder is het idd zo ... dat we onze ouders moeten accepteren zoals ze zijn ... en dat we ze de fouten die zij ooit gemaakt hebben niet mogen blijven kwalijk nemen ... maar soms is dat best wel lastig ... zeker als ze je als kind regelmatig pijn gedaan hebben ...
Daarbij komt zeker ook wat roosje al zei ... bewust of vooral onbewust denk ik ... blijf je op 1 of andere manier toch streven naar de waardering van je ouders ... terwijl je goed genoeg weet dat je ze nooit meer zal krijgen zoals je dat zou willen .... en dan kan het knap lastig zijn om je daar boven te stellen ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 24-05-2012 23:18

Tjee Isis,.. je verwoord in je laatste reactie helemaal mijn gevoel bij deze topic :evil: !!!

Xx Zunneke

Gast

Bericht door Gast » 25-05-2012 00:56

Denk dat het heel gecompliceerd kan zijn de relatie tussen ouders (moeders vooral) en dochters....lange tijd was het tussen mijn ouders en mij niet heel hecht....niet dat het slecht was hoor maar in mijn ogen niks speciaals....ze waren heel jong toen ik werd geboren (18 en 20) en het was een roerige tijd soms in mijn jeugd.
Ben jong uit huis gegaan en eigenlijk is de band met mijn ouders pas echt hecht geworden hoe raar dat misschien ook klinkt na mijn scheiding...ik waardeer ze ontzettend wat ze allemaal voor me hebben gedaan en nog doen...ze zijn van gewone 'af en toe op visite-ouders' echte "rots in de branding-ouders" geworden en hoewel ik de afgelopen jaren niet graag over zou doen zie ik dit wel als een onverwacht kado...
Mijn eigen dochter was altijd een echt papa's kind...geen echte lastige puber maar t kon wel lekker botsen...sinds ze uit huis is hebben we een hele andere band gekregen...ze heeft ooit na het beeindigen van haar vorige relatie een paar maanden bij me gewoond en sinds die tijd is de band alleen maar hechter geworden...
Nu staat ze op het punt om moeder te worden en maakt mij daarmee voor t eerst oma en het voelt geweldig daar zo dichtbij betrokken te mogen zijn!
Ze gaan straks samen bevallen maar ik zal in de buurt zijn en ga daarna een hele volle week kramen...ben zo benieuwd...wanneer komt het, hoe ziet het eruit, is het een jongen of meisje, hoe heet het en ben je idd gelijk "verkocht"?
Vanaf september hebben dochter en ik een duo baan en pas ik de dagen dat zij werkt op de kleine....lijkt me druk maar heerlijk!
En als hij/zij net zo dol op mij wordt als ik vroeger op mijn lieve oma was dan wordt het een feestje!

Gast

Bericht door Gast » 25-05-2012 09:08

@ Cocie, een heel bijzonder verhaal eigenlijk , ook dat je een duobaan kunt delen met je dochter omdat je hetzelde werk doet en jij dan op je kleinkind kunt passen enzo...en dan ben je er inderdaad vanaf dag 1 heel close bij betrokken....echt leuk hoor en ook heel jong oma dat lijkt me ook leuk ja.
Tuurlijk ben je gelijk verkocht, je zit al in die baan dus je vindt baby's al leuk en dan ook nog je eigen kleinkind, dat lijkt me wel voor de hand liggen ja!
Nou ik wens je vast een hele leuke tijd dadelijk en hopelijk gaat alles snel en goed voor je dochter ook . :evil:

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 26-05-2012 00:33

tjeeeeee.....wat een dag,....wat een week....
allemaal van die niet hele ernstige dinge, maar wel van die dinge van 12 in een dozijn en je doossie is meer dan vol!!!

Vandaag is mijn dochter 5 jaar geworden....ik ben kei trots ;) !!!! De verjaardag viert ze morgen bij haar papa en zondag bij mij...alleen al dat punt heeft héél wat voeten in aarde gehad...
Op vrijdag heeft ze de hele dag vrij dus had ik me voorgenomen dat we er een gewoon leuk dagie van zouden maken; niet dus...
Ze is de hele dag bij mijn ex-schoonouders geweest (wel kei lieve mensen)....noodzakelijk...
Mijn oma was gevallen; ambulance, zkh, eerst hulp, heup uit de kom, heup weer goed gezet, breace aan gemete, kortom hele dag in het zkh gehange. En oke, ben erg blij dat oma niks ernstigers heeft...
Maar mijn persoontje is ff klaar met alle onverwachte minder leuke uitdagingen..pffffffffffffff...

Soms kan ook ik wel eens een knuf gebruiken
Maar goed,....
Hoop dat mijn dochter in ieder geval van haar weekend geniet; jarig zijn, lekker spelen..
En dat ik mijn drive weer vind..

Xx

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 26-05-2012 06:39

[color=orange][i]

Gefeliciteerd Zunneke met je 5-jarige dochter..!
Jemig..da's inderdaad behoorlijk anders uitgepakt dan een leuk ontspannen dagje..!
Hoop dat je deze dagen weer een beetje kan bijkomen Zunneke.. Maar dat gaat vast goed komen..met dat lekkere zonneke buiten..!
Spaceknuffeltje voor jou..! :-x

[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 26-05-2012 09:23

Van mij ook van harte Gefeliciteerd met je dochter Zunneke,is met 5 jaar vast al een zelfstandig en bewust persoontje.

Wat erg van je oma,ja mensen die dicht bij ons staan,en die dan wat overkomen.
Daar maak je je flink zorgen om,en daar leef je ook heel erg mee mee.
Hier vast een knuffel vanuit Nederland.
Verder een fijn en rustig wekend toegewenst
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock