Ff zeiken en zeuren!

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 12-05-2012 10:44

Ja, en hulpverlener of vriendin, dat zijn toch echt twee heel verschillende dingen al worden ze ook heel vaak door elkaar gehaald en dat is jammer want het kost je vaak een vriendschap. Ik denk altijd, wat ik ook voor mensen doe, als ik me er goed bij voel, kook ik, was ik, bak ik, boodschap ik en nog 101 dingen met veel plezier voor iemand anders maar als het goed gevoel weggaat en ik denk hier klopt iets niet, dit gaat de verkeerde kant op, dan is het afgelopen. Ik vind het heerlijk om voor anderen te zorgen qua eten of andere beslommeringen maar alleen als ik ook genoeg tijd heb voor mezelf anders gaat dat niet, als het evenwicht weg is, aan beide kanten, gaat het fout. Dus gewoon zorgen dat dat evenwicht er blijft.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 12-05-2012 13:14

Nou de spijker op de kop Roosje.
Ik help ook graag mensen,doe ook graag anderen een plezier.
Maar als mensen dat vanzelfsprekend gaan vinden en niet meer bijzonder vinden dat ik voor ze klaarsta,of commentaar gaan leveren hoe ik bv de was op hang,dan stop ik daarmee.

Ook in mijn relatie met mijn ex vriendin,zat ik al vrij snel in de rol van hulpverlener(na een ongeluk)
Heb ik vooral in het begin veel in het huishouden gedaan,en persoonlijk verzorgd.
Daarom ging ind de verhouding tussen scheefgroeien.
Ik vind het niet moeilijk om mij aan te passen,maar ik ging wel aan mijzelf voorbij.

Toen op een gegeven moment wij een breuk hadden,en zij het na 5 jaar een relatie gehad te hebben, niet nodig vond om mij te steunen terwijl mijn dochter na de bevalling ernstig en levensbedreigend ziek werd,en dus in het ziekenhuis lag.
Waren haar woorden,ik neem liever afstand,op een ander forum te lezen.
Van scheefgroeien werd het voor mij (nog verder) van elkaar afgroeien.
En was er voor mij zelfs geen vriendschapsrelatie meer mogelijk.
Nu is dit maar een van de dingen,die de relatie onder druk zette,maar wel ook een heel belangrijke.
Hulp en steun verlenen,jawel,maar dan binnen mijn grenzen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2012 13:25

Het is leuk om te lezen dat je je in mijn woorden kunt vinden maar moet dat steeds over de rug van iemand anders?

Kijk wie er van jullie twee gelijk heeft, zal me n worst wezen maar een beetje netjes als je allebei op één forum zit, vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Maar steeds dat terug verwijzen vind ik wel wat flauw, hou het bij jezelf. Zo gauw de ander gaat reageren, wat ik dan wel weer kan begrijpen want je wil jezelf verdedigen, wordt het weer zo'n kift gedoe.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 12-05-2012 18:10

[color=orange][i]

EHm Sun..ik moet zeggen dat ik het niet fijn lezen vind hoe je bovenstaande hebt neergezet.. :shock:
Ik snap dat je bedoelt iets te willen vertellen wat je hebt meegemaakt..maar dat kan ook best overkomen zonder dat er details genoemd worden hoor..

Je zou iets dergelijks bijvoorbeeld in het vervolg kunnen verwoorden als "Ik heb ooit eens meegemaakt met iemand.. etc"
Over wie het gaat, doet voor ons namelijk niet ter zake.. Tenminste ik neem aan dat het om de inhoud van de boodschap gaat toch.. ?


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2012 18:40

@ Sun, ik zat het te lezen en du moment dat ik begreep waar het over ging, las ik verder met met kromme tenen ...voor mij dat kan dat gewoon niet als andere partij op zelfde forum zit, en even voor duidelijkheid; ik kies geen partij, zou bij de ander partij net zo reageren!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-05-2012 18:47

en na dit alles zo gelezen te hebben, hoop ik dat sun daar wat rekening mee gaat houden. Nu kunnen we wel weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp, dacht ik zo......

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 12-05-2012 22:20

Tsja in woorden herkenning vinden,en dan kun je vergeten,dat de ander hier ook op het forum zit.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 13-05-2012 02:14

Ach ingewijden en niet kortzichtige mensen weten allang hoe de vork in de steel zit en ik kan me eerlijk gezegd niet eens meer druk maken om onverwerkte frustraties... Ben al vele stappen verder en laat het verleden absoluut niet mijn leven beheersen! Het leven is nu! En het is de kunst om daar van te genieten! En dat doe ik met volle teugen met zoals ik al mijn hele leven doe met heel veel lieve dierbare lieve mensen om mij heen die mij écht aan het hart liggen en dat is wederzijds! Laat mijn leven absoluut niet beheersen door vertekende story's die kant nog wal slaan! Get a live denk ik dan! En ik ga in volle tevredenheid verder en geniet er met volle teugen van! :cry:

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 08:11

@ Setteke, ik ben heel blij om te lezen dat jij al vele stappen verder bent,en happy bent. Geniet ervan!

Maar even voor de duidelijkheid: ook van jouw kant hoef ik er niks van te lezen, want ik wil hier helemaal geen kant in kiezen!

Zo kunnen we dit nu weer achter ons laten?

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 11:27

ik ben het met je eens Setteke!....je straalt die levensvreugde en power dan ook helemaal uit! ....iemand vol levenslust die bruist van positieve energie!...iemand die ook nooit klaagt ondanks alle lichamelijke ongemakken die je hebt moeten doorstaan altijd maar weer positief in het leven blijft !.....dat maakt iemand tot een sterke persoonlijkheid!......alle respect voor jou!....het is heerlijk te lezen en duideijk zichtbaar dat jij volop van het leven geniet!.....en volgende week bij de Toppers proosten we erop meid! :evil: