stamper is erg ziek

Plaats reactie
ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

stamper is erg ziek

Bericht door ikke26 » 17-08-2012 21:00

Woensdag kwam ik thuis en vond mijn konijntje stamper dood ziek in de kooi, hij kwam me al weer niet begroeten.

Ik beestje nagekeken en bleek diarree te hebben, en na een uur kwam er slijm uit zijn bekkie.
Gelijk naar de dieren arts en die zij dat ie heeeeel erg ziek was, dat hij een maag zo groot als een vuist had en zijn darmen vol zitten met diarree.

Deze 2 dingen zijn los al dodelijk en hij heeft ze alle 2, ze wilde dat ik stamper om de zoveel uur medicijnen geef, dat word het niet want ik werk ook, en ja dus stampertje bleef tot vandaag, 2 nachten in dierenartsen praktijk, ze at veel te weinig ze is heel erg afgevallen en mager.

Maar hoe dan ook, hij komt je bezoeken en vind leuk als je er bent, zijn vacht blijft wit en goed en hij kroelt met mijn hand.
Hij wilt nog graag bij ons blijven dat hem die kans geef, hij heeft geen pijn met de medicatie en wilt zo graag

dieren arts zei, dit word een opgave maar hij kan het overleven, vandaag behoorlijk veel vloeibaar voer gegeven, gelukkig net stukje peen op, heel klein stukje.

Nu duimen/bidden en hopen dat hij beter word en morgen weer zijn medicatie mag geven.

Grote kans dat hij morgen niet meer bij ons is.

groetjes an :smile: :-|
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 18-08-2012 01:30

Sterkte ikke. Hoop dat je konijntje het redt.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 18-08-2012 07:39

[color=orange][i]Aww..altijd zo zielig zo'n ziek beestje..zeker als je er zo aan gehecht bent..!
Hoop dat hij opknapt hoor Ikke..! Er wordt iig goed voor hem gezorgd.. :-P [/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 18-08-2012 09:42

Moeilijk he Ikke,zon ziek beestje,daar weten wij hier alles van.
Je doet je best,en geeft ze alles wat ze nodig hebben,en meer kun je niet doen.
Ik hoop dat jouw konijntje snel opknapt, :-x
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 18-08-2012 10:10

[color=violet]Zielig he? :smile:

Het is één van de redenen waarom ik geen (kleine) beesten meer heb......als ze ziek zijn en/of dood gaan ben ik helemaal van slag! :arrow:


Beterschap Stampertje [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

vaarwel stamper

Bericht door ikke26 » 19-08-2012 10:46

Nou vrijdag mog me stamper bij de dierenarts weg, 2 nachtjes geslapen en ging wel goed

Hij was nog vrolijk toen ik hem ging ophalen, hij waste zich zo goed als mogelijk en stond voor in het hok te wachten als er iemand kwam hij begroete je ook nog.

Vrijdag thuis, geaaid, gewassen en gekroeld, tot 2300 gewacht op ze medicatie en te kunnen voeren en in zijn kooi gelegd en goede nacht gewenst.

De zaterdag ochtend gevonden in zijn kooi, overleden aan de complicaties die deze erge ziektes met zich meenamen.

Al mijn konijntjes, en katten zijn oud geworden, me janneman werd 10 jaar, mijn kenwood werd 4, snuffel werd 14, nu heb ik nog een paar katten waar ik het nest van het opgevoed, die leven bij mijn ouders die zijn ook al 12 en 13 jaar en nu mijn stamper, gered van verwaarlozing maar doorgefokt en is eigenlijk nog geen 3 jaar geworden.

Heel veel liefde en het beestje kan zich zelf zijn, zijn karakter letten we op, daarom zijn ze lief en kmen graag kroelen, zelf me tuinkat die ik soort van het geadopteerd lag zaterdag tot het te warm werd voor de deur, heeft afscheid genomen en mies is van streek en heeft de nacht gemiauwd en aandacht gevraagd om vanochtend in alle haast het huis te verlaten.
hikey heeft er om heen gerent en gesnuffeld en na 2 uur heb ik hem begraven in de tuin.

Nu zijn me logee ratjes opgehaald, me stampertje weg en een gestoorde kat in huis toch behoorlijk stil geworden.

Stamper we missen je hier, rust zacht kleine belhamel.
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 19-08-2012 15:02

[color=orange][i]Aww..is hij nou toch naar de konijnenhemel..? :arrow: [/i][/color]

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 19-08-2012 20:27

ja zeker, in de konijnenhemel, waar hij gezond kan huppelen en niet meer bang is.

Ook wel een goed idee he.

x ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Terug naar “Grote en kleine verdrietjes”