Ben er klaar mee.

Plaats reactie
ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Ben er klaar mee.

Bericht door ikke26 » 31-07-2012 12:24

Al sinds ik kind ben geweest en nog heel klein was hebben mijn ouders
problemen gehad met geld.
Me pa verdient gewoon goed, heeft niks te zeuren en toch hebben mijn ouders het voor elkaar gekregen om voor de 2x in de 10 jaar hun huis uit gezet te worden door de bank, Hypotheek achterstand en een executie verkoop, al ons leer/spaargeld weg.

Maar wij doen niks fout, de instanties doen het, en die luistert niet en die heeft grove fouten gemaakt,
maar toch was het afgelopen vrijdag weer zover.
Word op woensdag 9.00 opgebeld door me ma, Ja we worden vrijdag uit huis gezet als we niet voor vrijdag even 3900 euro over maken, maar de adviseur zegt dat we jouw moeten vragen maar dat kan ik niet maken hoor, je heb het zelf al niet zo breed en moeilijk, Maar ja dat zei de adviseur en ze was het er niet mee eens. Maar dit is een vraag met een papier en strikje er om natuurlijk, niet direct een vraag of ik geld kan lenen aan ze maar lijkt er wel veel op.

Ik de adviseur gebeld met de vraag hoe het zit, Want bij mijn ouders die doen niks fout dus elk verhaal wijst positief in hun richting, altijd.
Ze heeft leningen waar ze geen papieren van krijgt, ze weet niet waarvoor het is, Ja maar de adviseur heeft die afgesloten. uhu lastig dat ze dus jouw handtekening en papieren nodig hebben er voor.

maar oke.

Dat ene dagje weg met de hotel bon naar Herenveen was op de donderdag de week ervoor en toen die dag had de bank afgesproken om langs te komen, toen me ouders zeiden, we zijn er niet want dagje van me dochter gehad, vertelde de bank, U BENT ER GEWOON WANT DIT GAAT VOOR. Dit is uw laatste kans. Logisch. Nee we zijn er niet en de bank medewerker die zijn best deed om toch nog de boel te reden is gekomen en heeft een briefje in de bus gedaan.

Betalen voor vrijdag 27 juli 2012 anders word het huis in beslag genomen en verkocht.

Me ouders wisten dit al 3 a 4 weken van te voren, ze hadden kunnen bellen met de vraag of hij EERDER kon komen omdat.....

Dus ik met overleg toch nog me lening waar ik al 6 jaar aanvast zit omdat mijn ouders direct naar zeeland wilde verhuizen is verhoogt naar 9000 euro, ja op mijn naam om zo voor hun weer eens te zorgen.

Zat dus vandaag, 31 juli in de auto en bedacht mij, waarom help ik ze eigenlijk.
Begin dit jaar ging me alles kapot wat elektronisch is, koelkast, oven, magnetron, autoband, wasmachine en lekkage waardoor me nieuwe 2de hands keuken beschadigt is, ik op marktplaats gekeken en vond daar een mooie, niet nieuw maar goeie wasmachine
Ik de pech, had een kapotte gekocht waste wel maar met heel veel geluid en niet veel later kon ik er dus niet meer mee wassen deur kapot.
Nieuwe deur er in en nog steeds doet ie raar.

Dus ik me pa gevraagd, die krijgt punten per jaar en kan dan mooie spullen uitzoeken via zijn werk, of er ook een wasmachine bijstond en dat was zo maar me ma wilde perse de combi magnetron hebben, ze heeft een oven, een magnetron combi staan maar toch weer een combi erbij.

Ik heb dus ineens een momentje van WAAR BEN IK MEEBEZIG GEWEEST.
Ik ben echt zo boos, word ik hier gemanipuleerd of zo, misbruik gemaakt, dochter lief heeft toch alles op de rails, ze helpt ons wel, iedereen gaat daar vanuit, kan bellen en krijg zelfs nog op de meest rare manieren nog een regeling los of uitstel.

Heb nu gezegd, dit is de LAATSTE KEER DAT IK JULIE HELPT. Verplicht cursus administratie thuis bij iemand die ik ken en helpt er mee op orde te maken, geen pinnen meer in de winkel maar 100euro boodscahppen geld
maar volgende x gaan jullie maar naar de schuld hulp verlening.

Wat moet ik hiermee, slapeloze nachten en frustraties en dit gaat de redelijke verhouding die ik heb niet ten goede.

zo moest even kwijt.

groet an













:? :lol: :? :lol:
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 31-07-2012 14:37

[color=orange][i]

Pff Ikke..lijkt beetje bodemloze put verhaal.. :(

Als je ouders al een geschiedenis hebben van verkeerd omgaan met geld..en nooit bereid zijn geweest om zichzelf te onderzoeken hoe dat komt en hoe ze het in het vervolg anders kunnen doen..blijft dat natuurlijk ook zo.

JIj helpt hen er mee..denk je..! maar het levert alleen maar uitstel van executie op..!
JIj helpt jezelf ermee..jah in de put!

Groot gelijk dat je de grens trekt nu..!

Zeker als er geen ziekte of ontslag enzo meespeelt..en er gewoon genoeg geld binnenkomt..maar hun ogen groter zijn dan hun portomonnee..gaan hun ogen echt niet kleiner worden..omdat jij het gat in hun hand steeds opvult.. :?

Daar zit meteen de scheidslijn.
Jouw portomonee is jouw verantwoordelijkheid..en die van hun..de hunne..!

Inderdaad dan maar schuldsanering.
Ik ken er zovelen..en die zijn er ook niet dood van gegaan..maar ze zijn wel met die hulp zelfstandig weer op kunnen krabbelen..en hebben ondertussen mooi kunnen oefenen met hun uitgavenpatroon bijstellen.

Dus nu zit jij, door hun, vast aan een lening van zoveel duizend euro..? Pff! Ik vind het nogal wat..! :lol:
Het riekt toch naar gemakszucht, manipulatie enz. :shock:

Een kringetje wat waarschijnlijk al heel veel jaren zo draait..omdat jij er ook in meedraait..
De enige manier om eruit te breken is..: de andere kant opdraaien Ikke..!

Dan zullen ze je op allerlei manier proberen te bespelen en te chanteren misschien zelfs wel.. en het zal pittig zijn om vol te houden..maar als je staat achter je eigen beslissing..zal je het toch kunnen..
:-P

Je ogen zijn open gegaan.
Consequent volhouden niet meer de kolen voor hen uit het vuur te halen..maar hen hun eigen boontjes laten doppen.. is goed voor jou..èn voor hen.

:evil:


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 31-07-2012 18:57

Ja, ben het met white eens hoor! EN al zijn het je ouders.........al komen ze met allerlei spreuken uit de bijbel......ZIJ moeten het zelf zien op te lossen! Het zou nog wat verschil uit maken als jullie een goede band hadden ofzo, maar ook dat hebben jullie niet.

Poot stijf houden.....en gewoon niet meer in stinken! Want dat doe je......alweer!

Niet luisteren naar dat zielige verhaal van ze, want ze zijn je idd aan het manipuleren.

Maar goed........je hebt het al weer gedaan dus.......en ik hoop echt dat je het de volgende keer niet doet!

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 31-07-2012 19:34

Jeetje ikke da's een flink verhaal.
Ze zeggen altijd je ouders hebben jouw verzorgd en het kan gebeuren dat je je ouders moet verzorgen, maar dat is meestal met lichamelijke klachten en niet financiël.
Ik kan niet zeggen wat je moet doen. Maar heftig is het wel.
Wens je sterkte. :evil:

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 31-07-2012 22:03

Pffff....Ikku, moeilijk.....

Het zijn je ouders....je wilt er voor ze zijn.....maar...hoever moet je gaan???.....

Veel sterkte voor de toekomst.

Ennu...hebben ze toch nog kunnen genieten van het hotel in Heerenveen?

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 31-07-2012 22:20

Tjee Ikke,...wat heftig allemaal...
Kan je weinig advies geven,..maar weet dat je je verhaal hier kwijt kunt!

:-x toytoy, Zunneke

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 31-07-2012 22:57

Whoww Ikke, wat een moeilijke situatie is dat zeg.
Vind het nogal wat allemaal, maar kan niet goed beoordelen wat nou de reden precies is dat ze in deze situaties terechtkomen.
Maar je zou zeggen dat er wel instanties voor ze zijn om te helpen.
En daar komt nog bij, het idee dat jij hun uit de SHIT helpt, maar als jij bij hun aanklopt krijg je nul op request.
Daar zou mijn broek ook van afzakken en hoe moeilijk het ook is, probeer bij jezelf te blijven, je eigen leven is je toekomst.
Doe wat goed voor JOU voelt.
Tuurlijk, het blijven je ouders, maar er zijn grenzen en ik denk inderdaad dat die grens nu is bereikt.
Wens je veel kracht en doorzettingsvermogen.
xxxx

Gast

Bericht door Gast » 01-08-2012 11:02

Als kind wil je graag waardering van je ouders maar die krijg je of die krijg je niet, hoe meer je ze helpt, hoe meer misbruik ze van je zullen maken. Als dit al vaker gebeurd is, wordt het eens tijd om te zeggen, ik heb mijn eigen leven en jullie moeten jullie leven op orde houden. Soms moet je hard en duidelijk zijn om zelf gelukkig te kunnen worden. En het geeft een boel rust als je eens wat vaker nee gaat zeggen.

Sterkte ermee!!!

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 01-08-2012 21:29

hallo dames.

Gelukkig ben ik daar al een tijdje geleden mee begonnen, ze moesten daar aan wennen maar zeg nu wat ik vind en denk.
Hierdoor krijg ik geregeld ruzie met ze. me ma beld soms met de mededeling dat ze me niet goed heb opgevoed en ik asociaal ben/was en ontspoort maar heb even duidelijk verteld dat ik op me 19 van niks kon rond komen bijna geen achterstanden had en toch nog gelukkig was. Dat zij dat maar eens moesten zien te bereiken.

Ik heb tegen de adviseur van me ouders als me ouders zelf verteld dat het de laatste x is, ik ga ze niet meer helpen.
Ga me eigen leven leiden en ze kijken maar hoe ze het oplossen.

Word net zoals het uitkomen voor me geaardheid heid als dit en nog veel meer dingen geen makkelijke opgaven, maar gaat goed komen.
Bij sommige mensen vliegt alles naar ze toe en ik en nog meer mensen moeten er hard voor vechten, dit hoort er ook bij.

Ze hebben een leuke dag gehad samen, s`ochtends er heen en de volgende middag terug.
Dus dat is goed gekomen.

Denk dat ik er zelf ook 1 nodig heb nu, hihihi
Bedankt voor de reacties
dikke zoen an
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 12-08-2012 21:46

Goh meisie...wat een verhaal...........en juist zo moeilijk omdat je verbonden bent met je ouders......maar eigenlijk zouden ze wel eens iets van jou kunnen leren.
Ik hoop echt dat je je zo sterk blijft voelen zodat ze je niet meer kunnen en mogen! manipuleren. Het zal echt niet zonder slag of stoot gaan, maar uiteindelijk wordt het eens tijd dat ze de financiën eens helemaal anders aan moeten pakken........en niet jou meer gebruiken voor hun tekorten!
sterkte joh
all that we are, is the result of what we thought

Terug naar “Grote en kleine verdrietjes”