Verdriet

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 28-10-2012 21:53

Ja Silly, lastig....
Twee weken niets van elkaar horen kan wat rust geven, maar ook veel onzekerheid...
Leeg zonder een smsje, mailtje of belletje....
En je afvragend: Hoe voelt mijn vriendin zich in deze situatie??
Mist ze mij??
Gaat ze anders naar de relatie kijken??
Wil ze dat er meer en beter gecommuniceerd wordt??

Lastig. En verstand en gevoel kunnen zo strijden met elkaar....

Als je alle positieve en negatieve gevoelens naast elkaar zet, zou dit voor jou duidelijkheid scheppen?
Luister naar je eigen gevoel...wees oprecht naar jezelf en naar je vrioendin....Je hoeft je naar niemand schuldig te voelen....

Warme knuffel van Suus

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 29-10-2012 09:12

Jullie zijn wijze vrouwen...
Verstand kan geen liefdesrelatie redden, ik moet naar mijn gevoel luisteren. Als we doorgaan zoals we deden, doen we onszelf tekort, dat staat vast. maar het blijft moeilijk...
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-10-2012 09:41

Ja, voel met je mee hoor. Tis altijd moeilijk en vooral als je al een tijdje bij elkaar bent en een boel samen hebt mee gemaakt.......

Jij moet doen wat jou het beste voelt, meid........

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 29-10-2012 14:35

Sterkte bij het maken van een keuze Silly ....
Lastig als je gevoel en je verstand elkaar hierbij tegenspreken ...

Verder kan ik wel min of meer aansluiten bij de woorden van de andere dames hier ... dat kind hoort bij haar ... dus dat bepaalt voor een stuk sowieso ook de invulling van jullie relatie ... er moet hoe dan ook rekening mee gehouden worden ... en dat zal zeker niet altijd makkelijk zijn met een moeilijke puber ...

Toch even hier een bedenking van mijn kant neerzetten ....
Je zegt ... zolang je verliefd bent, kan je alles aan .... maar als de verliefdheid weg is .....
Tja ... weet je ... ik heb eerlijk gezegd een klein beetje moeite met die uitspraak ... omdat ik bij mezelf denk ... als de verliefdheid weg is ... dan kunnen er twee dingen gebeuren ... of de verliefdheid verdwijnt en het gevoel ook, waardoor er eigenlijk niet veel overblijft om een relatie verder te zetten ... dan kan je er beter direct mee stoppen ... of ... de verliefdheid verdwijnt maar het gevoel verdiept zich en gaat over in een oprecht en eerlijk *houden van* ... en ... mijn mening ... als er echte liefde komt ... groeit ... dan lijkt het me dat je mogelijke problemen die je op dat liefdespad kan tegenkomen ook probeert op te lossen ... dat je evenwichten probeert te vinden ... en dat je compromissen probeert te sluiten e.d. ....

Misschien een vreemde opmerking ... maar ik zou toch als ik jou was eens diep nadenken hoe jij dat voor jezelf ziet Silly .... want als je het zo schrijft ... *als de verliefdheid weg is ....* dan komt bij mij toch spontaan de vraag in me op of er bij jou een diepe liefde voor in de plaats gekomen is ... Dit bedoel ik niet negatief ... maar wel als iets voor jou om over na te denken misschien ...

Soms is houden van ook niet genoeg ... dan kan je bijvoorbeeld tegen dingen als communicatieproblemen e.d. aan lopen ... waar je het zelf ook al over hebt ... en dan kan je misschien beiden enorm veel liefde voor elkaar voelen .... maar ondanks dat toch niet gelukkig worden samen door de onderlinge verschillen ... Dat is een andere kwestie misschien voor jou om over na te denken ...

Moeilijk sowieso ... dus ja ... sterkte hierbij !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-11-2012 13:11

Ben eigenlijk nieuwsgierig of je al wat verder gekomen bent, silly.....En ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je vriendin er over denkt. Ziet zij het ook zo.....of durft ze dat niet te zeggen?

Tis ook gewoon een heel erg moeilijk onderwerp om over te praten met elkaar. Je wilt elkaar geen pijn doen, maar toch doe je het......

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 06-11-2012 13:12

Ja, Silly ik ook wel!! Als je er tenminste over wilt praten. :shock:

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 06-11-2012 23:24

Hey, leuk dat jullie interesse tonen, het doet mij deugd! Als ik de dingen een beetje op een rijtje heb, wil ik er graag over schrijven, later op de week, of na mijn weekje vakantie (Turkije 10-17 nov). Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik niet meer verder wil, met haar in een liefdesrelatie. Dat is het beste voor ons 3 vind ik....
Ik ben zeker niet trots op mezelf dat ik niet duidelijker ben naar haar toe. Zij is op dit moment boos en gekwetst, dat ik voor alles en iedereen kies, behalve voor haar.(Terwijl ik op dit moment bijna een kluizenaar ben!) De paar mails die we mekaar nog schreven waren grimmig van toon... Het weinig tijd voor ons,(wegens zoonlief) is amper bespreekbaar...
maar daar gaat het ook niet meer over... Ik wil haar niet kwetsen, maar het is onvermijdelijk.
Bedankt jullie :-)
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-11-2012 10:21

O, lekker een vakantie in het vooruitzicht! Fijn hoor! En duidelijker naar iemand toe wezen.........dat is vaak zo moeilijk. Je wilt iemand niet kwetsen en zoekt dan naar de juiste woorden........en juist door die woorden begrijpen ze het weer verkeerd.

Ik snap je wel hoor. Ik ben zelf een erge hork maar ik kan het daar toch aardig moeilijk mee hebben.

Geniet lekker van je vakantie straks en stuur wat zon naar hier toe!

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 23-11-2012 23:04

[quote].....En ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je vriendin er over denkt. Ziet zij het ook zo.....of durft ze dat niet te zeggen?
[/quote] Mijn vriendin durft het zeker te zeggen. Ergens in oktober zei ze, dat we weer zouden afspreken, als ik meer duidelijkheid had.(want het was vooral mijn "probleem") Het is duidelijk geworden voor mij, maar ik heb niet de tijd (vooral de durf) genomen om het haar te gaan vertellen, en heb haar een mail gestuurd, toen ik terugkwam van vakantie. Ik heb daar geen enkele reactie op gekregen. Ik ben zeker niet trots op mezelf, dat ik het op deze manier heb 'uitgemaakt', maar vorige strubbelingen hebben mij bang gemaakt voor haar reactie. Zij is verbaal ontzettend sterk en giftig, (omdat ze zich in't nauw gedreven voelt) en kan sterk op mijn gemoed werken. Omdit alles te vermijden, en ook om de confrontatie met zoonlief (die achter de deur staat te luisteren) te vermijden, is het op deze manier gegaan. We zijn al 'ns uit mekaar geweest, en ik ben teruggegaan, omdat ik haar zo miste. Ook nu denk ik veel aan de goede dingen die we hadden. Haar stilzwijgen verontrust me. Ik wil niet terug, maar heb ook niet het gevoel dat het "goed " is afgerond , (in de mate dat dat kan) en dat frustreerd me. Ik schreef haar ook dat het aan haar was, om te beslissen of we al dan niet nog iets samen zouden kunnen doen....
niet dus blijkbaar... Tijd brengt raad,en sleet :oops:
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 23-11-2012 23:33

Silly, ik kan me in jouw situatie voorstellen dat je het via de mail hebt uitgemaakt.
En ook dat het stilozwijgen jou verontrust.

Mijn relatie is ook nog vrij kort geleden beeindigd en ik moet je zeggen dat ik nu ook afstand neem van mijn ex-vriendin.
We zijn zeker als goede vrienden uit elkaar gegaan, maar....om nu kontakt te hebben haalt weer zoveel (moois) naar boven dat dat nu te pijnlijk is .
Daarom is voor mij deze stilte juist goed, terwijl zij aangeeft dat ze me graag wil zien....

Ja...ingewikkeld....

Silly, blijf goed bij jezelf en wat goed voelt voor jou!
Blijkbaar doet jouw exvriendin dat nu ook door even stil te blijven....

Het heeft tijd nodig.....

Warme knuffel!