Alternatieve geneesmiddelen ...

Plaats reactie
Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Alternatieve geneesmiddelen ...

Bericht door Isis » 10-02-2012 18:35

Hoe staan jullie tegenover alternatieve middeltjes ... zoals bijvoorbeeld de Bachbloesems ... of homeopathie ?
Sommige mensen zweren erbij dat ze met deze produkten op natuurlijke basis geholpen zijn ... en zullen eerder hier gebruik van maken dan van andere, reguliere medicijnen. Aan de andere kant heb je de fanatieke tegenstanders ... die beweren dat alternatieve middeltjes helemaal geen werking hebben ...
Wat zijn jullie bevindingen en / of ervaringen hierbij ?
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 22-02-2012 19:36

Ik weet uit ervaring dat de Bachbloesem werkt( ben zelf Bachbloesem therapeut) Planten ,kruiden extracten, tincturen zij leggen allemaal de grondslag van de hedendaagse syntetische medicijnen.

Het is je gezond verstand gebruiken, ga altijd naar je arts! Alternatieve geneeswijze daarnaast als aanvulling is prima! Maar ook in deze, doe het in overleg met je behandeldende arts!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 22-02-2012 19:59

Helemaal met Moon eens! Ik vind ook dat je eerst naar je arts moet gaan. Als die middeltjes niet werken ofzo......dan kan je altijd nog de alternatieve kant op. En als je goed beroerd bent, dan zoek je iets wat werkt.........of dat nu via de dokter komt of via een alternatieve kant, maakt niet uit, als het maar werkt!

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 06-03-2012 08:38

Ik zie de alternatieven vooral als ondersteuning van de reguliere geneeskunde. Ik geef wel eens workshops in "huismiddeltjes" en dan geef ik ook altijd mee dat je voor alles wat ernstiger is dan een koutje eerst naar de huisarts moet. Maar dat veel huismiddeltjes wel een prima ondersteuning zijn voor de reguliere.
Ik gebruik zelf graag etherische oliën, kruiden theeën, zelfgemaakte hoestsiroop en ook nog eens kippensoep!
Leuk is dat mijn reguliere huisarts vaak alternatieve tips geeft zoals: stomen met kamillethee als je hoofd vol zit en "probeer eens wat meer soja te eten" bij PMS.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 06-03-2012 13:59

Oh ..... meer soja eten zou dus ook kunnen helpen bij PMS ??? Dat moet ik dan toch ook eens gaan proberen !

'k Ben ook wel een typetje dat open staat voor kruidentheetjes of andere middeltjes waarbij gebruik wordt gemaakt van kruiden of zo ... ik probeer dat graag uit ... en mocht het werken ... dan heb ik zo'n dingen liever dan de reguliere (lees: chemische !) medicatie.

Maar 'k heb nog altijd vragen rond Bachbloesems of homeopathische middeltjes ....
Ooit een Bachbloesemcursus gevolgd ... ontzettend fijn om te volgen was dat ... heel boeiend ... leerrijk ... omdat het toen vooral ging om eigenschappen en kenmerken van *de mens* ... en hoe je dat met behulp van Bachbloesems een beetje in een andere richting of ter versterking of ter vermindering zou kunnen sturen ... Ik hing echt aan die man zijn lippen ... (bij wijze van spreken, haha) ... zo interessant waren zijn lessen ... maar ... aan het einde van de cursus ... heb ik hem een flesje met bloesems laten samenstellen dat speciaal op mij van toepassing zou zijn ... en daar heb ik helaas geen effect van gemerkt ....
'k Ben toen terug naar hem gegaan .... weer een lang individueel gesprek met hem gehad ... nieuwe samenstelling geprobeerd ... en weer niks ! Vond ik zelf heel jammer eigenlijk ... vooral omdat ik toen andere dames heel enthousiast hoorde vertellen hoe die Bachbloesems hun bij van alles konden helpen .... En dan vraag ik me dus af ... hoe komt dat ? Ik sta er voor open ... dus het is zeker niet zo dat ik hier sceptisch tegenover sta ... maar toch lijkt het bij mij niet aan te slaan ....
Als ik hier met de meer *nuchtere* mensen over spreek ... dan zeggen die al snel dat het bij diegenen bij wie het wel zou werken lukt omdat dat bij die mensen tussen de oren zit .... dat ze dus *denken* dat het werkt terwijl dat in feite niet zo is ...

Tja ... ik blijf dit eigenlijk wel boeiende materie vinden .... omdat je hier zoveel verschillende meningen over kan horen ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Terug naar “Gezondheid”