PMS

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

PMS

Bericht door Isis » 10-02-2012 18:30

Iedere maand opnieuw ... word ik geplaagd door allerlei kwaaltjes die allemaal te maken hebben met PMS ... Dat begint dan al ruim een week voordat ik ongesteld moet worden ... en dat uit zich vooral door een heel vervelende hoofdpijn (die soms wel lijkt op migraine !) ... een zeurende rugpijn ... prikkelbaarheid ... en ga zo maar door ... Maar wat me daarbij het meest stoort ... zijn mijn hormonen ... die in die periode de controle over mijn hele denken en handelen schijnen over te nemen ! Heel vervelend vind ik dat ... omdat ik me daardoor ook steevast enorm emotioneel voel ... constant zo'n huilerig gevoel heb ... zonder dat daar eigenlijk een aanleiding voor is ... en dan hoeft er ook maar het minste geringe te gebeuren ... of ik sla tilt ... waarbij de tranen dan ook rijkelijk beginnen te vloeien ... Ik ben daar zelf helemaal niet gelukkig mee ! Gruwelijk vind ik dat zelfs ! Dan herken ik mezelf soms niet ... want wat ik al zei ... de hormonen nemen het van me over ... ik schijn dan de controle over mezelf te verliezen ... en hoppa ... daar ga ik weer ! Dan zie ik een vrouw waar ik niet trots op ben :lol:
Herkennen jullie dit ? Heeft iemand van jullie misschien tips waardoor deze kwaaltjes wat kunnen minderen ?
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 06-03-2012 08:43

reken maar dat ik dit herken. Ik heb het nu gelukkig niet meer.
o.a. Migraine, zenuwpijnen in mn rug, en een been dat zelfs "uitviel". Vooral voor dat laatste stuitte ik op een soort van ongeloof. Het kwam er op neer dat ik me bijna twee weken per maand niet lekker of ziek voelde. Heb wat femex geslikt, maar dat was het dan.
Ik heb mijn tijd uitgezeten. Geen maandelijkse ellende meer
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-03-2012 12:38

ja..........geef aub tips...... :neutral: :neutral:

Als ze in zo een toestand is en ze is bij mij, merk ik ook dat ze inderdaad een stuk gevoeliger is voor van alles. Ik denk dat je dat niet zo maar weg kan halen en dat je idd je tijd moet uitzitten.......

(duurt toch maar een maand of 6???)

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 06-03-2012 14:50

weinig andere tips dan: Wees troostend en begrijpend voor haar, sta klaar met een kopje warme thee een een arm om haar heen. Verder soja eten proberen, en femex slikken........ maar dat helpt niet voor alles....
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 07-03-2012 00:46

Goh als ik dit lees ben ik blij dat ik er van af ben! Al is het niet door leuke omstandigheden gekomen. Door de vele operatíes en nog meer pijnbestrijdingsbehandelingen ben ik vroeg in de overgang gekomen en nu prijs ik mij toch gelukkig! Denk dat er niks anders opzit dan lijdzaam afwachten... De een heeft er meer last van dan de ander maar het maakt het er zeker niet makkelijker op... :( Niet voor jezelf maar ook niet voor de omgeving... Het zal opgelost moeten worden door wederzijds begrip en aanpassing. Heb ook wel eens gehoord dat er medicijnen voor zijn maar dat is vaak uitstel... Het door blijven slikken van de pil blijkt nog de beste methode te zijn maar of je nu zo blij moet zijn met al die hormonen in je lichaam... het is iets wat je voor jezelf af moet wegen...Hoe dan ook, sterkte voor de te overbruggen tijd!

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 07-03-2012 11:24

Dr OZ raadt aan om cashewnoten te eten.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 07-03-2012 18:05

Is dat zo ? Hmmmm .... die heb ik graag !!!! Dan ga ik die absoluut toch eens wat vaker eten :P .... en dan maar hopen dat dat ook weer een beetje kan helpen !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 08-03-2012 17:33

ik herken het wel degelijk, ben deze week dan ook van huisarts naar bloedprikken naar huisarts gevlogen.

Een enorme hoge bloeddruk was de reden om maar eens te gaan, maar er speelde al langere tijd veel meer.
Onlangs kwam er naast dit soort klachten ook nog eens opvliegerigheid bij, nee, geen opvliegers, maar extreem uit mijn slof schieten om niets.

- over vermoeidheid die niet meer bij te slapen lijkt
- moeier wakker worden dan je naar bed gaat
- laag energielevel, om 9 uur 's morgens gaat het kaarsje al uit en functioneer ik niet of ik ga op de automatische piloot
- overal tegenop zien
- geen ontspanning meer halen uit de leuke dingen
- nek en schouderklachten en hoofdpijn
- lange en langdurige pijnlijke menstruatie
- geen zin meer in seks :(
- emotioneel, veel spontane huilbuien
- soms wat depressief en dat voor mij als eeuwige optimistische lachebek.

Ik kan nog wel even doorgaan. Naast de fybromialgieklachten, de artrose in mijn onderrug, kreeg ik ook last van mijn gewrichten, ellebogen, polsen, vinger- en teenkootjes.

Ik vond het wel genoeg. Bloedonderzoeken wezen uit dat ik kerngezond ben, geen infecties, geen hoog cholesterol, geen schildklierproblemen, perfecte gezondheid 8-)

De absurd hoge bloeddruk schreef ze (mijn vervangend huisarts) toe aan stress, de andere klachten zag zij helemaal niet als probleem van de overgang, zelfs al heb ik de leeftijd daar wel voor. Burn-out is de boodschap en vandaag per direct op non actief gesteld. Ik was verbaasd, overrompeld en blij tegelijk. Als ruim 3 jaar loop ik te zeuren op dat vlak en zomaar iemand die mij niet kent haalt in 4 dagen tijd het probleem boven water. Althans, dat hoop ik.

Een paar weken lang mag ik alleen leuke dingen doen, het "moeten" schrappen uit mijn systeem. Heel vervelend hoor, ben vandaag te paard erop uit getrokken met de hond mee. En ja, ik ben moe, bekaf, maar dan van het actief bezig zijn, niet in mijn hoofd.

Wel moet ik nog een aantal keren terug komen om de bloeddruk te laten controleren, als dit niet helpt, dan krijg ik medicijnen. We zullen zien.

Dus Isis, het kan zijn dat je overgangsklachten hebt, maar dingen schijnen toch erg door elkaar heen te lopen.
Heb jij er met je huisarts over gesproken?

Supplementen slikken helpt sommigen wel, maar is ook niet altijd ongevaarlijk hoor. Sommige soorten mag je helemaal niet teveel van slikken, het is niet zoals met vitamine C dat het overbodige wordt afgebroken en dan werkt het alleen maar negatief.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 08-03-2012 17:45

[color=violet]Pffff Klien jou verhaal komt gevaarlijk dicht in de buurt van het mijne!! :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 08-03-2012 21:22

altijd goede tips hier:[url]http://www.care2.com/greenliving/pm.html[/url]
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!