Strijd tegen de kilootjes ...

Plaats reactie
Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Strijd tegen de kilootjes ...

Bericht door Isis » 09-02-2012 18:39

Vrouwen en hun gewicht .... een delicate zaak ;-)
Hoe pakken jullie het aan om jullie gewicht een beetje op peil te houden ... of om hardnekkige kilo's te verliezen ?
Tips over een goed dieet ... over gezonde voeding ... e.d. .... gooi het er maar uit !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-02-2012 14:48

Pfffffff .......breek me de bek niet open!! :x
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 14:53

Ja.......ik ging ook heeeel erg goed......en toen, natuuuurlijk met kerst......ging de klad erin!
Meer werken, andere diensten en alllll die lekkere dingen die me weer riepen...... :lol:

Maar goed, ik heb de hoop nog niet opgegeven.....komt vast weer goed!

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2012 15:08

Soep doet wonderen :-D
Als ik echt zin aan wat lekkers heb neem ik een kommetje soep haha.
Verder geen lekkers tussen door, water / thee /bouillon drinken.
En ja echt waar neem elke dag stukje chocolade :P

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 15:14

Ach......we weten heus wel waar het aan ligt.........het gaat gewoon om de motivatie he! En die is weer ff weg......

Maar ik weet dat die ergens zit.......ergens om het hoekje.....en als ik hem weer heb......dan vreet ik hem op! :?:

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 12-02-2012 16:05

Soep werd mij idd ook aangeraden door een diëtiste ... en dat vind ik ook best wel lekker op een koude winterdag ... maar in de zomer zie ik mezelf dat niet zo snel nemen .... Maar ja goed ... dan heb je natuurlijk wel weer die lekkere slaatjes ....

En dan is er nog het bewegen .... maar soms vind ik de berichten hierrond wel dubbel .... Sommigen beweren dat dagelijks een half uurtje wandelen of fietsen al flink zou helpen ... terwijl anderen dat weer tegenspreken door te zeggen dat je juist meer aan krachttraining zou moeten doen .... Tja, een gezonde mix is misschien wel het beste ? Alleen het ook daadwerkelijk doen ... en volhouden ... dat is niet direct mijn sterkste kant vrees ik :-|

Ik merk trouwens ook ... dat het met het ouder worden steeds moeilijker wordt om die extra kilootjes kwijt te geraken ... pfff ... Er verdwijnt niks ... komt alleen maar bij :arrow:
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 14:01

@Isis: Ik heb tijdens het lezen van je stukje wel 5 keer gekeken of er toch echt jouw naam bij stond :( Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij bezig bent met kilootjes proberen te verliezen? :eek:

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 13-02-2012 15:29

haha Nicky .... jaja .... ik ben het echt wel hoor !
En ja .... ik voer toch al een hele tijd een strijd tegen die lastige kilootjes 8-)
'k Weet niet hoe het komt hoor ... maar sinds ik een baan heb ... ben ik inmiddels toch al ongeveer een 7-tal kilo's aangekomen ... en daar kan ik me maar heel moeilijk mee verzoenen ... ook al zeggen zovele anderen tegen mij dat ik het best mag hebben ...
Het voorbije jaar ... moest ik zowat om de twee à drie maanden nieuwe outfitjes gaan kopen ... gewoon omdat ik er iedere keer weer uit groeide ... grrr ... niet leuk ! Ten einde raad vorig jaar in september tijdelijk een proteïnedieet geprobeerd ... 'k hield me daar heel keurig aan ... ook al vond ik het vreselijk om me alles te moeten ontzeggen ... maar weet je wat het ergste was ? Ik kwam aan van dat dieet ipv dat ik er kilo's mee kwijt speelde ! Ongelooflijk ! Volgens de diëtiste een gevolg van de hormonen ... niks aan te doen dus ... en verder kon ze me niet helpen omdat ik eigenlijk best wel al gezond eet e.d. .... (behalve tussendoor eens een stukje taart op het werk of zo ;-) )
Goh ik heb echt al van alles geprobeerd ... periodes echt totaal niks snoepen ... extra gaan bewegen ... maar geen resultaat !
Dus ik vrees dat ik het toch zal moeten leren accepteren hé .... maar 'k hoop toch wel dat ik nu eens bijna ga stoppen met groeien ;-)
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-02-2012 16:10

[color=orange][i]:?: Bidden tot je een ons weegt..heeft bij mij tot nu toe het meeste effect.. :-) [/i][/color]

[img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... nkitty.jpg[/img]

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 15-02-2012 14:17

oh, een altijd terugkerend probleem. Veel zittend werk, gezonde trek en het probleem dat ik alles lust.

Er moeten nog steeds kilo's af aan deze kant, het is tijdens de feestdagen en vakantie niet goed gegaan met de zelfbeheersing.
Maar vooral gezond en gevarieerd eten helpt bij mij. Geen alcohol, geen tussendoortjes, veel roerbakken. Vis, kipfilet, veel groente en noten met rijst en sla bij de maaltijd. 1 keer opscheppen, geen voorafjes, geen toetjes.
Veel water drinken, daarnaast veel bewegen.

Als het in je ritme komt, dan is het niet afzien en wat vooral belangrijk is: niet steeds mee bezig zijn, het komt vanzelf goed.

Terug naar “Gezondheid”