Strijd tegen de kilootjes ...

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-02-2012 23:36

Ja, ik denk dat ik dat dus ook moet gaan doen.........wat mankementen verzinnen......anders ben ik ook bang dat ik er niet door heen kom. Heb wel last van mijn rug, maar of dat afdoende is.......want verder heb ik nog nergens last van........prima bloeddruk, geen verhoogd cholesterol en geen suiker.......

We zullen het mee gaan maken! Ik hou jullie wel op de hoogte. Bij een vriendin van me, is het 2 maanden geleden, gedaan. Zij was 9 maanden bezig, voordat ze aan de beurt was.......dus ik heb nog tijd zat!

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 25-02-2012 01:35

Denk ook niet dat het iets is wat je van vandaag op morgen zomaar doet. Je moet er zelf ook heel wat mee aan t worstelen geweest zijn voor je zo'n stap zelfs maar gaat overwegen... Ook het ziekenhuis zal daar een duit in het zakje doen en pas tot actie overgaan als ze er echt van overtuigd zijn dat er geen andere weg is en dat is alleen maar heel goed! Niks mis mee dat het zo'n lang traject is om te doorlopen. Dat geeft alleen maar meer zekerheid of het al dan niet noodzakelijk is! :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-02-2012 09:06

[color=orange][i]

En eerst wat eerlijk zelfonderzoek is ook wel essentieel denk ik. :shock:

Als ik mijzelf neem: ik weet dat mijn overgewichtigheid niet alleen maar is omdat ik de verkeerde dingen lekker vind, maar omdat ik bijv.vaak teveel eet op verkeerde tijdstippen, terwijl ik totaal geen honger heb..! :(
Ik blijk dus een emotie-eter.. Ipv op een gezonde manier met mijn emoties om te gaan, ze te doorvoelen en ze uiten.. weet ik niet hoe ermee overweg te gaan :-| ..krijg ik een soort oncontroleerbare drang over me :!: ..en ga ik eten..! :smile:

Bij mij zou het dus geen optie zijn zo'n operatie als ik dit onderliggende probleem niet eerst aan zou pakken.

Ik wens jou in ieder geval veel succes op je zoektocht lieve Bubs, want dat je er graag vanaf zou willen snap ik heel goed..! :mad:


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-02-2012 10:47

Tuurlijk is het een grote stap........maar heb er idd al langere tijd aan zitten denken. Nu dat die collega is geholpen en zei er over vertelde, kwam dat gegeven weer boven. Was eind vorig jaar zo goed bezig met lijnen, ging ook goed..........totdat er weer een verandering in kwam. Kreeg een ander rooster waar ik dat sporten niet zo in kon door laten gaan.......en dus minder sporten......en nog minder.....en dan denken.....ach, dan kan ik dat warme chocootje wel drinken.....en zo begint de ellende weer.

Of het psychisch is.......weet ik niet...... Ik eet gewoon altijd! Hahaha, als ik me verveel.......als ik stress heb.....als ik verdrietig ben......als ik vrolijk ben.......Ik heb gewoon altijd zin in lekkere dingen! :P

Je krijgt een boel begeleiding van de obesitas kliniek, ook met psychologen ed. En idd, het wordt niet zo maar gedaan. Als ze denken dat het om de verkeerde reden gaat, laten ze het niet door gaan, want psychisch schiet je er niks mee op.

Als mensen denken, dat ze door dat afvallen, zichzelf ineens beter gaan zien, dan hebben ze het fout. Dat moet niet de reden wezen.

Kijk, aan mijn zelfbeeld mankeert niks! En dat is dus ook nu de reden, dat mijn eigen omgeving zegt: Maar bubbels.......waarom?? Jij bent gewoon zo!

Ik denk dat een vrouw, die amper buiten durft te komen, zich gedekt op stelt, zich altijd op de achtergrond houdt, niet durft te gaan zwemmen enz, dat ze daar eerder tegen zeggen......."ja, je hebt gelijk! Zal een stuk beter voor je wezen!" En juist die mensen........die kunnen een klap krijgen na de operatie. Dat gedrag wat ik bezit, moet in je zitten, die verkrijg je niet door een operatie, snappen jullie?

En dat is dus een verkeerde reden om zo een operatie te willen.

Bij mij is de reden......ik hou dat afvallen via een dieet niet vol. Ik moet hulp hebben daarbij. Nu is alles nog goed bij mij, maar met mijn overgewicht is de kans erg groot, dat het verkeerd gaat en dat wil ik voor wezen!

Het gekke is, dat waar ik nu eigenlijk een beetje bang voor ben, is dat ik dus afgewezen word......dat ik idd te goed word bevonden......hahaha omgekeerde wereld......

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 28-02-2012 21:37

Nou, Bubbs hoop echt dat je de beste keuze kan maken, je zal wel niet over een nachtje ijs gaan!!!

En mijn gouden tip: voor het avondeten een kom soep in de winter of een bord salades (wel aantrekkelijk maken he!) en twintig minuten laten tussen je eerste hap soep of salade voor je aan je warme hap begint, die tijd heeft je lichaam nodig om het verzadigingsmechanisme op te wekken. Bij mij werkte het langzaam maar zeer doeltreffend.
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-02-2012 21:53

Haha hou toch op muts! Alleen de echte dikkertjes, snappen dat dat echt niet helpt hoor! Het gaat naar binnen........en dan ga ik gewoon lekker aan een zak met chips zitten, want dat ligt toch in huis......snappie??!! Het gaat niet om het hongergevoel........het gaat om de lekkere trek!

En straks heb ik dus geen trek meer......en als ik die wel mocht hebben en me eens lekker vast bijt in een stuk choco........dan is het een klein stukkie, want met een maag zo groot als een kiwi, zit die toch erg snel vol!

Maar goed, brief heb ik vandaag op de post gedaan........ben benieuwd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 01-03-2012 20:19

Ik heb vandaag gehoord dat ik volgende week donderdag, de 8ste, naar de kliniek moet voor de voorlichting! Ben benieuwd! Is alleen de voorlichting he......daarna ga je beslissen over het hoe en wat en dan pas word je een keer gescreend en hoor je of je er wel voor in aanmerking komt.

En ik dacht het nooit te zeggen..........maar ik MOET er gewoon ruim 2 kilo bij zien te krijgen! :razz: Wat een ellende......... :-)

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 02-03-2012 08:55

[quote="Bubbels"]Ik heb vandaag gehoord dat ik volgende week donderdag, de 8ste, naar de kliniek moet voor de voorlichting! Ben benieuwd! Is alleen de voorlichting he......daarna ga je beslissen over het hoe en wat en dan pas word je een keer gescreend en hoor je of je er wel voor in aanmerking komt.

En ik dacht het nooit te zeggen..........maar ik MOET er gewoon ruim 2 kilo bij zien te krijgen! :razz: Wat een ellende......... :-)[/quote]

stuurt handgemaakte kersenbonbons naar Bubbels!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 02-03-2012 11:19

en die lus ik nu net niet!! :razz: Maar wel erg attent van je hoor!! :mad:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 02-03-2012 11:50

[color=orange][i]VAn kersenbonbons lust ik alleen de chocola :-)
Tip BubS: ze uitzuigen ..inhoud uitspugen ..mond spoelen en het omhulsel naar binnen werken.. :P [/i][/color]

Terug naar “Gezondheid”