Strijd tegen de kilootjes ...

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 08-03-2012 14:32

Ik ben net terug van de info dag op de obesitas kliniek. Heb volgende woensdag mijn intake gesprek. Gaat lekker snel dus. Was ook gezellig trouwens.

Gaat nog wel een heel traject worden trouwens. Vooraf en na de operatie blijf je onder controle van dieetisten en psychologen.

En beecee........denk je nu echt, dat iemand dat getest heeft?? 5 kilo in een jaar........doordat die alleen maar een grapefruit at elke dag??

Nee, in dat soort dingen geloof ik dus heel niet. Je moet gewoon structureel wat veranderen in je eetgewoonte anders lukt het niet.

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 08-03-2012 20:35

Grapefruit: Eet 1 grapefruit per dag en je verliest zonder te diëten tot wel 5 kilo per jaar. Grapefruit bevat Naringenin, een stof die bepaalde enzymen blokkeert en de glucose opname met wel 20% vermindert. Insulineresistentie wordt verminderd door verse grapefruit.
Wel moet ik even vermelden dat grapefruit de werking van medicijnen kan verstoren dus even controleren of dit speelt bij medicijnen die je misschien gebruikt.
www.ergogenics.org/grapefruit2.html
online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/jmf.2006.9.49
Annanas: bevat de stof bromelaïne .( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bromelaine) Deze stof verstevigt onder andere de huid en helpt die sneller te genezen. Daarnaast is annanas nog eens
vochtafdrijvend, werkt op lymfe, ontstekingsremmend, goed voor gewrichten en spijsvertering en
dan nog tjokvol vitamientjes en vezels.
(water)Meloen: bevat citrulline. Dit bevordert het stikstofpercentage in je bloed. Dit leidt tot spiervermeerdering en meer calorie verbruik bij rust en slaap. (sapcentrifuge: ook schil mee draaien, wel goed reinigen eerst.)
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 14-03-2012 14:22

Kom net terug van mijn screening. Sprak met de arts, de psych, de dieetiste en de fysio. Hoe het is verlopen.......is 1 groot vraagteken. Ik weet niet of ik het goed heb gedaan......of het voldoende was.... Nu moet ik nog een dikke maand wachten op antwoord. Pfff......en mijn slechtste eigenschap is het geen geduld hebben......dus jullie kunnen voorstellen...... :lol:

Nou ja, was verder wel gezellig met de andere 2 dames die ik daar heb leren kennen. We proberen nu, met zijn 3en, bij elkaar te blijven tijdens het voortraject.

Nou......ik ga maar eens een maand duimen zitten draaien......

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 14-03-2012 14:28

[color=violet]Ik ben ook benieuwd Bubbels, heb je je verhaal wat aangedikt?? :?: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 14-03-2012 14:52

Haha ja, dat heb ik! Ik had ineens last van mijn knieën........ Tja, bij mij zit verder alles goed he, dus ik kan moeilijk zeggen dat ik zo kortademig ben......of dat mijn bloeddruk zo omhoog kan schieten......

Nou ja, ik hoop dat ik ze wel duidelijk heb gemaakt, dat ik dit wil vanwege mijn komende gezondheid en niet omdat ik mager wil worden. En dat ik dus niet eet vanwege een psychische aandoening........en dus geen probleemeter ben maar een Bourgondische eter.

Ze vroegen ook hoe ik me voelde als ik wat zat te snoepen.......dus voelde ik me neerslachtig en dat ik daarom wat ging snoepen enzo..... Maar goed, qua gewicht en bmi zat ik gewoon "goed", maar voor de rest........ik weet het echt niet. Afwachten maar.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 21-03-2012 12:22

7 kg kwijt,ik ben weer eens trots op mezelf. :-)
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 21-03-2012 15:24

[color=violet]Zoooo Sun, knap hoor!! :evil: [/color]
[color=violet]We zullen dooooooorgaan! 8-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 21-03-2012 18:32

tot we bij het gaaaaaatje zijn :razz: uhh ik bedoel een ons wegen :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 22-03-2012 09:40

Nou, ik heb DE oplossing gevonden hoor............denk ik. Ik lijn al mijn hele leven. Ok, ik lust alles en heel graag, maar ik let er toch wel op. En ik weet zeker dat de een ook sneller aankomt van eten dan een ander, ik moet verhoudingsgewijs erg weinig eten en flink bewegen, willen de kilo's eraf gaan.

Een totale ommezwaai in het voedselpatroon was jaren geleden al gewenst. Mager, gezond, schijf van 5, geen alcohol, etc etc, we kennen het allemaal wel.

Naast het kantoorwerk veel bewegen, de trap pakken, fietsen naar het werk, wandelen, sporten. Met hangen en wurgen toch net 1 maat kleinere broek aan, die alweer te strak zit als je ongesteld bent :lol:

En nu, door de stress, zomaar vliegen de kilo's eraf. Of eigenlijk, sinds ik ziek thuis ben. Zou werken dan niet goed voor me zijn :razz:

Gast

Bericht door Gast » 22-03-2012 10:45

Ik zou ook nog heel erg graag wat af willen vallen, omdat ik ruim een jaar moeilijk heb kunnen lopen, vlogen de kilo's eraan, nu wandel ik wel weer veel maar dat eraf gaan is toch een stuk moeilijker.

Ik probeer ook wel op te letten met eten, een paar kilo ben ik kwijt maar verder lukt het me niet zo. Ik hou niet van ingewikkelde dieten of clubjes maar heeft iemand iets wat redelijk te doen is om af te vallen?

Ja niet werken, dat zou lekker zijn, haha, maar ik weet niet of dat zou helpen ;-))

Terug naar “Gezondheid”