Strijd tegen de kilootjes ...

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 02-03-2012 11:54

haha zo deed ik dat dus altijd met borrelnootjes....... Het omhulsel at ik op, de pinda spuugde ik op een schaaltje..........en toen kwam een keer mijn zusje binnen en die zei.......oo lekker, pindaas!! Mag ik er wat van??

Tuuuuuuuurlijk, zei ik........

Ze nam een handje vol, gooide ze in der mond......en vroeg toen....."waarom zit jij me zo aan te kijken??"

"Oooo.....niks.......zijn ze lekker??"

:razz:

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 02-03-2012 11:57

Ik heb ze zelf maar opgegeten, hik :-)

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 04-03-2012 00:55

Zie het helemaal voor me :razz:
Niks mis mee toch om gezellig samen n knabbeltje te nemen Klien! Je moet jezelf ook eens verwennen op zn tijd! :evil: Zit momenteel weer zowat elke avond heerlijk te snaaien ookal weet ik dat het eigenlijk niet goed is... :? maar tis zo lekker... :-) Ben er ook niet zo mee bezig als ik eerlijk moet zijn want ik geniet liever van alles en dan maar n maatje meer dan dat ik mezelf vanalles ga ontzeggen :smile: . Het leven moet ook leuk en lekker zijn toch! Zolang het niet te extreem of een gewoonte wordt... Moet kunnen! En ik ben gewoon een echte bourgondier, of ik wil of niet :?:

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 05-03-2012 11:25

Ik ben precies 18 kilo kwijt. Hoe ik dat gedaan heb?
Eiwitrijk eten, nagenoeg geen koolhydraten en alleen gezonde vetten zoals olijfolie, saffloer olie, cocos olie en sesam olie.
Ik ben nu zo'n 3 maanden bezig.
Eigenlijk eet ik ook nog eens heel lekker. Ik probeer een paar maal in de week te gaan zwemmen als beweging.

Bewegen is voor mij moeilijk want ik wacht op een nieuwe heup. Die krijg ik over 6 weken. Best eng. Maar die operatie is een van de dingen die mij er toe gebracht hebben om weer een dieet op te pakken.

Ik heb ook een goede dieet begeleiding.
Trots op mijzelf dus 8)
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-03-2012 11:41

En dat mag jij ook zijn! 18 kilo is al heel wat! Ik was ook weer 15 kilo kwijt........uch..... was........ Maar dat vasthouden dat lukt me dus nooit.

Veel succes hoor!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 05-03-2012 14:07

@ BeeCee: proficiat met die kilo's die je kwijt geraakt bent ! Een hele prestatie :evil:
Ik heb zelf ongeveer een half jaartje geleden eventjes een proteïnedieet gevolgd ... dus ook vrijwel geen koolhydraten en vooral veel proteïnen. Hoewel ik me strikt aan dat dieet hield, viel ik er geen grammetje van af ... ik kwam er zelfs van aan !
Nu probeer ik bij mijn voeding toch ook nog altijd te letten op het gebruik van koolhydraten ... maar goh ... ze zitten bijna overal in ... in brood, pasta's, aardappelen, rijst ... noem maar op ... en als je dat allemaal moet gaan schrappen ... dan blijft er naast groenten en fruit ... en een klein stukje gezond vlees (zoals bv kipfilet) toch nog maar erg weinig over vind ik ... Dus tja ... soms wel lastig om gezond te eten ... en om het gebruik van koolhydraten zoveel mogelijk te beperken ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 05-03-2012 17:38

geen brood, rijst, pasta, aardappel, peulvruchten etc etc... Het is best heel lastig, en sommige dingen mis ik echt, zoals een lekker knapperig bruin broodje, worteltjes, bord pasta, bonenschotel, mais....
Maar het moet even. Er blijven gelukkig een hoop dingen over die wel mogen. Ik houdt van lekker eten! Ik heb 1 principe: Nu ik dieet wil ik dat wat ik eet wel gewoon lekker is.
Ik ben gelukkig een creatieve kok. Er is een bezwaar aan dit dieet, het is niet goedkoop......... Geen broodje vleeswaar tussen de middag, maar de vleeswaren alleen....... En vis mag en is heerlijk maar goed aan de prijs....
Ik ben nu een groot afnemer van de firma optimel. Hmmm al die lekkere zuivel met 0% vet en geen toegevoegde suiker.
Ik heb ook de rivella herontdekt. Dat dronk ik altijd als kind. Het is veel lekkerder dan de reguliere light limonades. Niet zo zoet en lekker fris.

Ik heb een stok achter de deur om vol te houden: Operatie over 6 weken.....
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

super dieet tip

Bericht door BeeCee » 05-03-2012 17:39

Als je elke dag een grapefruit eet kan je in een jaar wel 5 kilo afvallen zonder verder te diëten.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 05-03-2012 17:49

ja inderdaad .... vis is lekker .... eet ik ook graag ... maar wat je zegt ... 't is niet goedkoop helaas :smile:

Optimel staat hier ook regelmatig in de koelkast ... lekker !

En die grapefruit .... die eet ik ook best wel veel (noemen we hier trouwens pompelmoes, haha) ... vind ik ook heel erg lekker trouwens ... maar helaas merk ik er weinig van wat gewicht betreft ....

Succes alvast met je komende operatie BeeCee !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-03-2012 10:41

Ik ga dan na een wekend Londen maar eens flink wat grape-fruits inslaan dan :shock:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Terug naar “Gezondheid”