Strijd tegen de kilootjes ...

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 22-02-2012 21:52

Had vandaag een gesprek met een vr collega, die net een maagverkleining had laten doen. Ze was er erg tevreden mee en het was haar enorm mee gevallen!

Terwijl we zo zaten te praten, dacht ik.........dat zou ook wat voor jou kunnen wezen, bubbels.......

Heb er een hele tijd geleden al aan zitten denken, maar toen langs me neer gelegd. Maar nu, nadat ik weer gestrand bent met mijn afval poging, denk ik........tja.....klinkt toch erg aantrekkelijk......

Tis wel erg rigoureus.........nooit meer kunnen vreten.......zakken chips weg werken......snoepen tot je niet meer kan....... Je zit er voor altijd aan vast.

Nu heb ik nog nergens last van.........heb een prachtige bloeddruk, cholesterol is ook prima in orde.... Maar ja......dat kan natuurlijk allemaal veranderen he......

Ik wil dus langs de dokter. Eens kijken wat het is.......of het uberhaupt mogelijk is voor mij.......ben benieuwd......

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 23-02-2012 02:30

Het is een hele grote stap Bubbels... goed dat je ten rade gaat bij je huisarts :evil: Lijkt mij dé goede weg!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-02-2012 06:52

[color=orange][i]

Mijn beste vriendin heeft een paar weken geleden ook een maagverkleining gehad.

Ik vond het best eng dat ze dat ging doen, maar zij had al jaren een maagband waar ze nu al lange tijd niet meer mee afviel, omdat ze te weinig beweging heeft wegens slijtage.
Ondanks haar mooie ronde Antilliaanse proporties is dat dè reden voor haar om toch af te willen vallen, zodat haar nieuwe knieeen langer mee kunnen gaan.

Maar ze is goed hersteld en het afvallen gaat echt snel bij haar nu. Veel eten kan inderdaad absoluut nooit meer..maar ze kan in principe alles eten, [b]zolang het maar geen suiker en vet is (!)[/b] Dus eet ze nu 7 kleine porties over de dag verdeeld.


En daar zit't 'm dus in Bubs..!
Want diverse mensen die tegelijkertijd die operatie hebben ondergaan als mijn vriendin en met wie zij kontakt heeft, hebben nu dus erg problemen, omdat ze blijkbaar hun eetpatronen niet hebben veranderd en voelen zich hondsberoerd..!

En ik bedacht..dat als ik nou geen vet en suiker meer zou eten.. ik gegarandeerd ook afval..daar heb ik geen maagverkleining voor nodig..!


[/i][/color]

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 23-02-2012 09:55

Ja dat ben ik dus met je eens WhiteWings .... het gaat niet alleen maar om de operatie op zich .... er moet ook een mentale verandering komen ... ook op dat vlak moet je er iets aan doen .... anders vrees ik er voor of zoiets kan slagen ...
En daar zit volgens mij bij veel mensen ook het probleem .... de grote moeilijkheid ... het wijzigen van je eetpatroon ! Gezonder en bewuster gaan eten ... minder vetten, minder suikers ... minder vlees ... maar juist meer groenten en fruit ... gezonde snacks tussendoor ...
Het is en blijft sowieso een grote stap om zo'n operatie te overwegen ... en 't is belangrijk om je op voorhand heel goed te laten informeren ... Succes bubbels !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 23-02-2012 11:59

Laat ik beginnen te vertellen dat ik heus wel weet waardoor ik dik ben geworden...... Het grote euvel is gewoon, dat ik die dieeten gewoon niet vol hou! Kan me niet heugen dat ik "gewoon" op gewicht was! Heel mijn leventje ben ik al veel te zwaar en nu vind ik, dat er dus drastische maatregelen genomen moet worden, dmv een maagverkleining.

Is eigenlijk de simpelste oplossing voor mij, als addict.......ook de zwakste oplossing. Ik kan het gewoon weg niet volhouden en dus.......

Ik ben natuurlijk ook niet 10 kilo te zwaar he.......Het gaat om ruim 40 kilo, vergis je niet! Ik kan dat gewoon niet aan via de normale weg, dat blijkt wel, en dus.......

Ik ben benieuwd wat de dokter zegt........of het uberhaupt kan.....en voor de rest, lees ik me in de behandeling.

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 24-02-2012 02:06

Begrijp volledig de angst van Isis... het is niet niks! Maar kan me heel goed voorstellen dat je als je alles al geprobeerd hebt je jezelf een beetje machteloos gaat voelen omdat je van jezelf weet dat je terug gaat vallen, het op de duur niet vol kan houden... dat je er op eigen houtje niet zoveel af kan krijgen als je wil... dat je dan zoiets gaat overwegen maar tijdens het inlezen zal er ook vast het een en ander naar voren komen dat je niet zal zinnen... Er kleven behoorlijk wat nadelen aan buiten dat het aardig risicovol is... maar ook overwicht is op den duur gevaarlijk! Denk dat je oud en wijs genoeg bent om een weloverwogen keuze te maken :?:
Wens je hoe dan ook heel veel succes toe!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-02-2012 11:12

Die risico's hou je altijd, bij elke operatie. Tis tegenwoordig een stuk minder geworden doordat ze niet de hele buik meer opengooien maar het door 6 kleine insnijdingen doen. Tis ook gewoon een dagopname tegenwoordig. Bv maandags geholpen, dinsdags naar huis. Strenge controle door de obesitaskliniek, en ook de begeleiding komt van hun af.

En wat je zegt....ik kan er van alles van krijgen. Mijn rug is al jaren mijn probleemkindje en mijn knietjes kunnen ook niet zoveel meer aan. Ik denk dat dit voor mij, de beste oplossing is....... Gewoon radicaal.....kappen nu!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 24-02-2012 12:30

[color=violet]De vriendin die Agnes bedoeld moest 5 dagen in het ZH blijven!! Zij had al jaren een maagband en was dus gewend aan een kleinere maaginhoud, het gewenste reslutaat bleef echter uit waardoor ze besloten een maagverkleining te doen!

Ik vraag me af of bij een maagverkleining je maag niet opnieuw op kan rekken bij een verkeerd eetpatroon waardoor je weer hetzelfde krijgt?? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-02-2012 20:31

En daarom doen ze bijna nooit meer die maagband en kiezen ze eerder voor die gbp.

En hier is het echt gewoon een ruime dag in het zkh en dan weer naar huis.
En idd, met de jaren wordt die kleine maag ook weer groter......en kan je ook weer aan komen. Tis ook een hulpmiddel he, die maagverkleining! Je moet nog altijd zelf er voor zorgen, dat je van je eetverslaving af komt!

Ik heb nu een verwijsbrief en die stuur ik door naar de obesitas kliniek en dan bellen hun op voor een afspraak. Dan wordt er bekeken of ik er wel voor in aanmerking kom........

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 24-02-2012 23:00

[color=violet]Een kennis heeft verschillende gesprekken gehad bij een obesitaskliniek, zij is uiteindelijk afgewezen omdat ze lichamelijk nog te vitaal is! Ze kijken daar vooral naar je beperkingen veroorzaakt door je overgewicht; kom je de deur niet uit, gewrichtsklachten, moeilijk lopen etc[/color]

[color=violet]Als jij denkt dat je het moet doen, dan ga je er gewoon voor Bubbels!! :mad: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Terug naar “Gezondheid”