drukke agenda maakt dik.....

Plaats reactie
Gast

drukke agenda maakt dik.....

Bericht door Gast » 26-06-2012 12:33

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 4_00197862


Interessant artikel en als ik naar mezelf kijk, zit er wel wat waarheid in.....

Gast

Bericht door Gast » 26-06-2012 13:07

zeker interessant en er kan zo maar inderdaad waarheid in zitten, maar de vraag is toch voor mij, waarom blijft de ene persoon dan toch slank en de andere niet?
want als ik zo in mijn kring om me heen ken ken ik ook aardig wat mensen die hier aan 'lijden' en ook nog eens veel eten en die toch niet dik zijn.....grrrrrrrrrrrr

en heb ook gelezen dat ze er nu wel zo'n beetje uit zijn dat ook de soort en hoeveelheid van darmflora het verschil maakt tussen de dunne en dikke personen...


en als ik dit lees denk ik ook meteen aan onderzoek wat ze hebben gedaan bij pubers dat dat vroege opstaan ook heel onnatuurlijk is juist voor hem omdat hun hersenen pas laat de stof melatonine afscheiden terwijl middelbare school juist nog vroeger is...

ik denk dat dit soort onderzoeken heel interessant is en hopelijk komen ze nog achter bepaalde dynamieken inderdaad.
Daarna is het ook de vraag hoe je dat dan ook nog kunt inpassen op je eigen leven want je zit toch bijna vast een tijden met een baan/werk/school zodat je daar ook niet zo gauw wat in kunt veranderen.

leuk artikel Roosje :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 27-06-2012 13:39

[color=orange][i]

Dan heb jij tenminste nog een geldig excuus voor een paar pondjes teveel Roosje, met al die drukte.. :o

Kon ik dat ook maar zeggen..sniff.. \jl


Bij mij komt het niet door de klok.. :-|
Ik denk van de lucht.. :-)




[/i][/color]

Cootje
Berichten: 218
Lid geworden op: 30-03-2012 08:22

Bericht door Cootje » 27-06-2012 19:44

mijn agenda is maanden bijna leeg geweest....zou superslank dan moeten zijn...ahum, dus niet hé :razz:

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2012 09:20

Als er iets in een onderzoek gezegd wordt, geldt dat toch nooit voor iedereen. Iedereen heeft een andere bouw en n ander lichaam, die vent waar ik hier mee woon, is zo mager als een lat en we werken toch ongeveer hetzelfde aantal uren per dag, dus nee het zal echt niet voor iedereen gelden.

Ik merk wel aan mezelf als ik rust neem, die keer dat ;-))), zo'n periode val ik vaak, helaas maar een paar kilo, wel af. Nu ben ik aan het lijnen en heb ik een beetje te veel stress en drukte dus het lukt voor geen meter. Komt ook, als 's morgens vroeg ga werken, eet ik maar vast wat anders ga ik halverwege van mn graad en als ik rust heb doe ik dat bv al vast niet. Het ligt natuurlijk ook wel aan de hoeveelheid voeding en beweging die je wel of niet hebt maar dat is niet altijd zomaar de reden dat iemand te dik is. Beweging heb ik genoeg, daar zal het iig niet aan liggen ;-))))

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-06-2012 12:46

en ik denk ook wel dat er een boel mensen gewoon te weinig eten en tis gek, maar daar kom je dus ook van aan!

Gister was ik bij de diëtiste en die gaf me een boekje mee over wat je moet eten en drinken op de dag.

Een vrouw in onze wijsheid(lees:leeftijd) moet 6-8 bruine boterhammen eten! Als ze tenminste aan het werk zijn..... Een halve liter zuivel......en ga zo maar door......

Ik heb al een aardig eetpatroon en dat is dus 6 eetmomenten op de dag. Om de 2-3 uur moet je wat eten om die fabriek in je lijf aan het werk te houden.

En wisten jullie dat rijst meer aan zet dan aardappels?? Ach, vind het altijd wel leuk dat soort weetjes.

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2012 18:28

@ ja Bub heeft dietiste ook al tegen mij gezegd dat ik volgens haar te weinig eet en eetmomenten heb juist...maar die visie is ook wel veranderd hoor in de loop der jaren..en 'vroeger' waren ook aardappels 'dikmakers' en werd rijst aangeprezen...kortom: dat zwabbert ook met alle tijden mee en ik denk ook dat voor ieder persoon een unieke manier van eten is die niet voor iedereen opgaat en hetzelfde effect heeft..de truc is om die voor jezelf te vinden waarbij je je lekker voelt en gezond blijft.

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2012 20:26

Dat denk ik ook Majo, zoveel dietistes zoveel visie en nog meer, ja je hebt aanleg of niet, tenminste volgens mij speelt dat wel mee. Ik heb hier een kind wat vreet waar ze zin in heeft en zo slank is als een den, zie haar vader en mijn zoon heeft mijn postuur terwijl hij buiten de maaltijden om niet zal snoepen en s avonds nooit iets extra's wil.

Nou ja het zal wel een dilemma blijven drukke agenda of niet ;-))

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 05-07-2012 11:44

Ik vermoed dat de gemiddelde mens met een overvolle agenda niet gezond genoeg eet. Is dat niet wat ze bedoelen? Snelle hap, kant-en-klaar maaltijden en te weinig rust tijdens het eten.

Wij hebben ook een overvolle agenda, ik merk dat ik gezond blijf eten, neem daar wel de tijd voor en.............ik val af!

Terug naar “Gezondheid”