Geuren

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Geuren

Bericht door sunflower » 28-05-2012 12:10

Geuren kunnen je terug brengen in de tijd.
Zoals bij mij ,de geur van een wit broodje met gekookt ei,mij terug brengt naar mijn jeugd,dagje Blijdorp of strand.

De geur van Jasmijn en Orleander brengt me terug naar heerlijke vakanties in Turkeye.
Ook vind ik benzine weer lekker ruiken,waarom dat weet ik niet.
Ik heb ook heel lang olieen gebrand in een speciaal branderdje,de laatste tijd vergeet ik dat .
Van vanillegeur,en lavendel in bv badschuim wordt ik misselijk en onrustig.

Wat doet een geur met jullie,iets of helemaal niets.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-05-2012 14:53

[color=orange][i]

Ik heb een supergevoelig neusje..dus reageer daar ook erg sterk op..!

Ik ga dus verzitten in de bus of trein bijv. als ik iets ruik wat ik niet kan handelen omdat het voor mij al gauw erg doordringend is.
Ik vind het moeilijk als er naast mij op het terras iemand vis eet terwijl ik probeer van mijn appeltaartje te genieten..

En ik heb wel eens in een reflex Rommy weggeduwd (de arme ziel heeft wat met mij te verduren!) omdat zij een parfum op had, wat mij deed denken aan een negatief persoon die ik ooit kende die dat altijd droeg..!

Dan zijn er bepaalde geuren die je mee terug kunnen nemen in de tijd..
Bijv. de geur van bloemkool doet me denken aan mijn omaatje vroeger, want als we daar waren aten we dat altijd omdat dat haar lievelings eten was ..
en Engelse drop doet me weer denken aan mijn opa die altijd geintjes uithaalde met ons.

Dan vind ik de meeste mannenparfums ronduit vies..om van zweet e.d in de zomer maar niet te spreken..pff!

Reuk..het kan een zegen zijn..maar ook een kruis..!

[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 28-05-2012 15:04

ja ik heb ook altijd wel links door geuren..herinneringen..prettig of onprettig , de oude stofjas die mijn opa uit Maastricht altijd aanhad omdat hij dan bezig was met schilderen of fotograferen of koken of weet ik wat...die man was altijd actief en zag hem zeg maar 1 keer per jaar....
en je eigen baby dat luchtje...(niet de luier!) en mensen die bepaald luchtje hebben en inderdaad als ik op Sicilie ben ruikt het heel anders dan hier... de Jasmijn sávonds als de zon weg is mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 29-05-2012 00:02

Ik ben deze dagen helemaal in de ban van de zalige geur van mijn favoriete roos die nu eindelijk weer bloeit .... Constance Spry .... echt een geweldige belevenis om te ervaren .... buiten komen ... en meteen dat heerlijke geurtje overal om je heen ruiken .... Super :evil:
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Terug naar “Gezondheid”