DRUK !

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2012 15:11

Nou als je weet van je zelf dat als je weinig te doen hebt, je niet goed voelt, is het toch wel handig om te zorgen dat je steeds bezig kunt zijn en dan bedoel ik niet te druk maar gewoon lekker druk. Nu heb ik het even door financiële omstandigheden iets drukker dan anders maar ik ben wel iemand die als ik heel weinig te doen heb me niet goed voel, ik wil wel bezig blijven. De hele dag niks doen vind ik niet leuk maar ja das voor iedereen verschillend zolang je maar voor jezelf weet wat goed of niet goed is, denk ik.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2012 16:21

@ ja Roosje dat ben ik met je eens, zo'n 'pyamadag' tussendoor vind ik heel lekker maar lekker bezig zijn, op een goed eigen tempo is ook heel fijn, dan kan je zo'n lekker voldaan gevoel hebben. Dat voelt ook heel anders dat gestress en haasten enzo.
Ik denk dat je dat naarmate je ouder wordt ook steeds beter weet van jezelf wat je wel en niet wilt op dat vlak. Kan mij echt niet schelen wat de buurvrouw daarvan denkt, die doet haar eigen ding.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 17-05-2012 16:46

[quote="MaJo"]
Ik denk dat je dat naarmate je ouder wordt ook steeds beter weet van jezelf wat je wel en niet wilt op dat vlak. Kan mij echt niet schelen wat de buurvrouw daarvan denkt, die doet haar eigen ding.[/quote] :evil:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 22-05-2012 10:50

[color=orange][i]

De ene mens kan meer stress handelen dan de ander..

Stress is een sluipmoordenaar.. vaak gaat het geleidelijkaan..en verleg je ongemerkt steeds je grenzen, totdat je in verhouding vaker in doe-stand staat dan in rust-stand.. je overbelast raakt en niet meer bij kan tanken.

Zaak is, om ieder, er een voor zich gezonde balans in te vinden..

[img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... wippen.gif[/img]


Hieronder een check-up met alarmsignalen die wijzen in de richting dat je begint opgebrand te raken :

- Je keert je in jezelf, trekt je terug.
- Je interesse beperkt zich tot nog maar enkele dingen, de rest kan je niet meer boeien.
- Activiteiten zoals hobby's, sporten en uitgaan worden verwaarloosd.
- Je gaat steeds slechter voor jezelf zorgen, eet ongezonder voedsel, gebruikt meer alcohol, tabak, snoep enz.
- De zin in sex neemt af.
- Je stemming verandert: je wordt kribbig, prikkelbaar en op den duur angstig en depressief.
- Je slaapt slecht.
- Je voelt je opgejaagd en opgesloten in patronen die je niet meer weet te doorbreken.
- Het leven wordt steeds problematischer, de speelsheid en luchtigheid in je dagelijkse leven is ver te zoeken.
- Alles is zwaar en moeizaam geworden, genieten van het leven is iets uit langvervlogen tijden.



[size=7]vrij naar T.v.Gelder.[/size]

[/i][/color]