Je lichaam als voertuig

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-04-2013 11:31

[color=orange][i]

Een vriendin van ons gaat aan de groene smoothies en had oa. chia zaad en hennepzaad gekocht..en daar heb ik gisteren een klein beetje van afgetroggeld.

Ik zal vandaag stiekum wat door de salade doen.
Rommy is toch verkouden dus die proeft niks hihih ;)

De chia-zaadjes had ik vorig jaar ook gezaaid om te kijken wat daaruit kwam.. dus nu eens kijken of de hennep ook aanslaat.

Hihihi..ik mag wel uitkijken dat ik niet teveel uitstrooi..en mijn tuin straks per ongeluk veranderd is in een hennepplantage [img]http://www.timefc.net/forum/images/smilies/Y11.gif[/img] :roll:


[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 28-04-2013 12:12

owww wordt je niet high van die hennepzaadjes. :(
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-04-2013 17:16

[color=violet]Tssssss :( wie mij ertussen wil nemen moet van betere huize komen.......betrapt :lol:
Ik heb geregeld dat we bij een vriendin eten ......juist ja, die van die zaden 8-)


Als jullie vanavond een raar bericht zien staan dan weet je waar het van komt :razz: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-04-2013 18:08

:razz: ik zie jullie al helemaal stoned zitten daar...... :-)

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 28-04-2013 18:29

Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-04-2013 23:24

[list][b]

HENNEPZAAD[/b]

Hennepzaad bevat alle essentiële aminozuren en vetzuren om een gezond leven te leiden. Op algen (Spirulina, AFA blue green alg) na is hennep de meest complete bron van proteïnen. Ook is het één van de weinige zaden die chlorophyl bevat;

- het is een grote bron van belangrijke mineralen en sporenelementen;

- bevat een ideale balans van de essentiële omega 3 en omega 6 vetzuren;

- hoge concentratie van vitamine E;

- rijk aan lecithine, wat zorgt voor het stimuleren van hersencellen en het steunt de lever;

- hennep zaden bevatten globuline, deze werken voor het immuunsysteem en zijn de eersten die aan het werk gaan om tegen ziekten te verdedigen;

- hennepzaad bevat ook het essentiële vetzuur gamma-linoleenzuur wat de hormonen balanceert;

- het helpt tegen PMS en stemmingswisselingen;

- en bevat sulfur, dat helpt de lever en het zenuwstelsel met ontgiften, wat ook goed is voor het immuunsysteem en de nieren.


[b]Leuk om te weten over hennep zaden:[/b]

Door zijn complexiteit kan het overal groeien. Hennep kan gebruikt worden in lichaamsproducten, als textiel, als papier, als touw, als plastic, als brandstof én als voedsel. Kortom dit is een fantastische plant van moeder natuur en voor de mensheid!

Verwar hennepzaad niet met marijuana. 2 tot 3 % van de hennepsoorten bevat hoge concentraties aan THC en die kun je onder marijuana rekenen.


[b]Hennep zaden (gepeld) | Hoe te gebruiken?[/b]

Gepeld hennepzaad is heel goed en lekker om als snack te eten. Ook kun je de gepelde hennep zaden in of over een salade heen sprinkelen, ze zijn voedzamer dan zonnebloemzaden. Uiteraard mixt het ook goed in smoothies, of gecrunched door melk.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid:

Beginner/kind 15 – 30 gram
Tieners 30 – 50 gram
Volwassene 50 – 75 gram
Atleet 140 gram


Bron: Prana Living[/list:u]

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 20-10-2013 08:41

[color=orange][i]
Ik vernam dat jij op zoek bent naar chiazaad Bubs.. :?: En al gevonden..?
Bij ons verkopen ze het oa. in kleine bakjes op de markt bij de notenkraam.
Daar koop ik ook mijn hennepzaad.


Inmiddels heb ik ook lijnzaad en gojibessen toegevoegd aan mijn dagelijks muesliontbijtje.
Beide produkten waar ontzettend veel inzit!
Ik ben geen vette viseter en heb in de lijnzaad dus een goed alternatief gevonden vor de omega 3 inname en daarnaast is het ook uitstekend voor de darmen..!
De gojibes bezit oa. de meeste antioxidanten van alle fruit, (40x meer dan in een sinaasappel!) dus die heb ik dan ook maar vast binnen. :-)

Nog meer ladies hier die bezig zijn met superfoods toevoegen aan hun voeding..?

[url]http://www.pranaliving.nl/superfoods-ma ... -eigenlijk[/url]

8)

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 20-10-2013 22:06

Heb jij goed gehoord, white! En heb het ook gevonden. Op het internet kon ik het kopen voor 10 euro voor een kilo......maar dan kwam er nog wel 7 euro verzendkosten bij. Toen zag ik op de markt een bakje van 500 gram staan voor een 10tje.....en later liepen we een klein ouderwets bio-winkeltje binnen en daar was 500 gram, 7,50......dus hebben we dat maar gewoon gekocht.

Maike en ik doen het gewoon door de yoghurt of op het boter van het brood en daarop het beleg.

Chia zaad schijnt ook een superfood te wezen en ik ben dus wel benieuwd of ik ergens verschil in merk. Het enige wat ik nu wel merk, en ik weet niet of dat door die zaden komt, is dat mijn stoelgang niet lekker gaat. Haha zul je altijd zien........chia zaad zou ook goed voor je darmen wezen en bij mij stopt het juist de boel. Ik blijf het nu nog een week eten en dan stop ik er eens mee om te kijken of ik dan wel weer mijn gewone, goede en dagelijkse stoelgang terug krijg.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-12-2013 12:05

[color=orange][i]
Hoe bevalt het inmiddels Bubs..?

Ik had de chia vanmorgen iets te lang laten staan in mijn fruitsapje.. ieeuww dan lijkt het net kikkerdril. :(
maar vooruit, smaakt naar niks dus dapper opgedronken.

De hennep wordt je inderdaad niet stoned van hihih en doe ik door de soepen en salades en de gojibessen en lijnzaad gaan 's ochtends door de muesli.
Nu een kuurtje aan het doen met chlorella..een superalgje in pilletjes vorm. Krijg ze makkelijk weg.
Alle beetjes helpen, denk ik maar ;)

Superpowerrrr :cry:

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-12-2013 18:09

Nou, eet dat chia zaad al weer een tijdje en ik moet zeggen......ik merk niks. Haha sorry hoor. Ik maak mijn pakkie wel gewoon op maar wat ik al zei....ik merk geen verschil.

En ja, als je het te lang laat wellen ziet het er niet uit! Ik doe het in mijn yoghurt en eet het gelijk op.

Merk jij dan wel verschil door die zaden hap of zit het tussen je oren, White?