Je lichaam als voertuig

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-06-2012 20:03

[color=orange][i]

Nou ..morgen gaat het gebeuren hoor.. dan gaan we aan de chiazaden.. :-) Zakje besteld..proviand voor de hele maand.. :cry:

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-06-2012 00:29

Nou meid.......ben benieuwd! Hou ons maar op de hoogte hoor!

Gast

Bericht door Gast » 24-06-2012 16:29

@ haha WhiteWIngs, nou echt lekker vind ik het niet...doe het in bakje yoghurt maar dan vind ik het er vies uitzien eigenlijk met die stippen..net yoghurt met mee-eters hihihi maar....we houden vol!!!! en jij ook succes! :evil:

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-06-2012 17:37

klinkt ook zo lekker........yoghurt met mee-eters....... :razz: :(

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 25-06-2012 19:44

[color=violet]Jij maakt het nog een tikkeltje erger dan wij het al vonden Majo........nu is het helemaal een kruis ze nog weg te krijgen :arrow: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-06-2012 22:35

[color=orange][i]

Dat had je nou niet moeten zeggen Majo! :lol:
Ik probeerde mijn teveel aan fantasie al te blokkeren door er maar zo min mogelijk naar te kijken..want dat heeft al allerlei vormen aangenomen.

Geweekt is het net kikkerdril, droog hou ik het op vogelvoer.. 8-)

Iemand nog interesse..? :cry: :razz:


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 26-06-2012 07:58

ja ik vind het ook vies en moet me echt ergens overheen zetten, heb het ook al geprobeerd te 'drinken'maar dat was ook niet echt lekker hahahahah maar ja even neus dichtknijpen..zit me nu alweer te verheugen op mijn dagelijkse portie....haha erg hoor.... :evil:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 01-07-2012 18:23

Maak er een smoothy van :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-10-2012 08:42

[quote]


[b]EMO-ETER? KIES VOOR JEZELF [/b]


Heftige dag op m'n werk of gedoe thuis? Vroeger ging er dan 's avonds geheid een zak M&M's doorheen. Maar in plaats van rust bracht die berg chocola me alleen maar meer frustratie en uiteindelijk ook meer vet.

Inmiddels is dat anders. Niet omdat ik 't nooit meer druk heb en thuis altijd alles koek en ei is; maar omdat ik er anders mee omga: ik zorg beter voor mezelf.

Wie accepteert wat er aan de hand is en zichzelf vaker op de eerste plaats zet, heeft minder last van emotionele eetdrang. En dat scheelt veel choco-gesnaai en nog meer kilo's...



[b]Emo-eten bestaat niet[/b]


Heel veel vrouwen zeggen: 'Ik ben een emo-eter.' Maar emo-eten bestaat eigenlijk helemaal niet.

Er is ooit eens een wetenschappelijk experiment geweest waarin vrouwen een hele zielige film moesten kijken en daarna mochten ze zoveel chocola eten als ze wilden. Ze aten helemaal niet meer dan normaal.

Een andere groep moest dezelfde zielige film kijken, maar mocht geen emoties voelen of tonen. Ze moesten hun gevoelens onderdrukken. Zij aten daarna wel veel meer dan normaal.

[i]Kortom, je eet niet meer omdat je geëmotioneerd bent, je eet omdat je je emoties niet wilt voelen. Omdat je niet toelaat wat er aan de hand is.[/i]



[b]Het is zoals het is[/b]


En daar zit ook gelijk de oplossing: Heb je eetdrang? Ga even rustig zitten, accepteer wat er met je aan de hand is, voel wat je voelt. Je hoeft niet gelijk wat te veranderen of te doen.

Accepteren gaat zonder oordeel: het is niet slecht zoals het is; het is zoals het is! Als je toelaat wat je voelt, heb je altijd een keuze.

Dan hoef je het niet weg te eten; overeten levert je nooit iets op! Dan kun je ervoor kiezen om echt goed voor jezelf te zorgen. Om zelf de regie in handen te nemen.
Stress = vriendin bellen



[b]De Grote Vijf tegen eetdrang[/b]: vijf manieren om echt goed voor jezelf te zorgen. Als je bewust aandacht aan besteedt aan deze factoren, zal je eetdrang geheid wegebben.


Dit zijn De grote Vijf:
(1) beweging,
(2) tijd voor jezelf,
(3) contact met anderen,
(4) activiteiten waar je energie van krijgt en
(5) persoonlijke verzorging.



In mijn geval betekent het bijvoorbeeld dat ik ben gaan hardlopen, mindfulness heb ontdekt, vaker met vriendinnen ga eten, de volle aandacht aan mijn kinderen besteed als ik bij ze ben (en niet continu m'n mail zit te checken...). En het werkt.

Stress betekent voor mij niet meer een automatische gang naar de voorraadkast. Ik bel nu een vriendin om stoom af te blazen of ga in bad.



Kortom: ik heb de (voorheen automatische) relatie tussen eten en emoties doorgeknipt. Dat kun jij ook.

Dus... op naar meer me-time en minder kilo's: je bent het waard!




[size=9]©Mieke Kosters[/size]

[/quote]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 25-10-2012 11:02

[color=violet]Het lijkt zo simpel en dat is het ook.........op papier!! :smile: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!