Je lichaam als voertuig

Gast

Bericht door Gast » 09-06-2012 09:31

bedankt voor jullie reacties...heb dit even een nachtje laten bezinken.....ja natuurlijk ben ik een 'regel-neef' hier thuis en altijd geweest maar kwam ook door de omstandigheden...

maar er is nu ook nog iets anders aan de hand, waarom ik dit zo lastig vind...zeg maar dat ik nu ruim 10 jaar beperkingen heb waardoor ik eigenlijk niet meer kan doen wat ik eigenlijk zou willen....'gewoon' mijn dingen doen....dat frustreert me, want je voelt je daardoor toch een soort van 'anders' en 'ontoereikend' enz.enz.........ook dat is een deel van mijn gefrustreerde gevoel....nu zit ik op een punt waar ik me helemaal 'klote' voel en dan zou ik mijn man, die 6 dagen in de week hard werkt in de zaak en nog 8 jr ouder is dan ik, moeten vragen om de koffers te pakken.....dat voelt voor mij dus dat ik compleet hulpbehoevend ben en geheel tekortschiet...weet niet of ik goed mijn gevoel kan uitleggen maar daar moet ik dus niet aan denken.....
Het gevoel vast te zitten in een vicieuze cirkel waar ik blijkbaar zonder hulp niet uitkom...de huisarts wilde me anti-depressiva geven maar die wil ik niet...ben niet depri, ja ik word depri en moedeloos en machteloos omdat ik me zo klote voel dat is wat anders....maar goed, ik moet en wil hier dus uitkomen...eerst molen in bij de huisarts enzo, bloed prikken hele handel....dit kan zo niet blijven, dit voelt/ is niet 'normaal', ben 53 jr en nog geen 93!!
OK heb lichamelijke beperkingen, zegt fysio ook die moet ik leren accepteren. En dat geef ik toe, dat vind ik erg lastig. Heb vaak het gevoel dat ik gevangen zit in dit lichaam. In mijn hoofd wil ik veel en veel meer dan ik kan waarmaken.

En mijn 13 jarige puber? dat is zo'n ongelofelijk chaoot..die kan niet eens zijn eigen wasmand vinden voor zijn eigen kleding momenteel...hoop dat het nog overwaait....hihih

Maar iedere dag is er 1 en hopelijk komen er weer dagen dat ik beter in mijn vel zit, ik moet leren om te kijken naar wat ik wel kan en niet naar wat ik niet kan , ook al vind ik dat heel lastig.

dus HOPPA met de geit, nieuwe dag, nieuwe kansen,
nogmaals dank :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 09-06-2012 11:21

[color=orange][i]

Lieve MAjo..

Zeker als moeder is dat ook gewoon heel erg moeilijk..!
Ken heel goed dat gevoel van gevangen zitten in een lijf wat ouder en gebrekkiger is dan ikzelf.. In ook zo'n zelfde thuisituatie.
Man en kids (mijn ouders en een vriendin) moesten wel bijspringen toen.. Heb me er wel heel erg schuldig over gevoeld..maar kon toen niet anders.

Heb je wel eens geinformeerd of je (tijdelijk) hulp kan krijgen in de huishouding of thuiszorg..?

[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 09-06-2012 13:27

@ dank je WhiteWings.

ik heb particulier zelf al een hulp in de huishouding iedere week voor paar uur en die neemt ook de zware strijk al mee. Van de zorg krijg ik niet, kom ik niet voor in aanmerking zeker nu niet met bezuinigingen maar hoeft ook niet zolang we dat zelf kunnen regelen hoor.

Ik zag straks iemand met Duchenne op TV en tuurlijk : iedere dag denk ik ook, je moet relativeren, er zijn zoveel mensen die nog veel meer ellende/gedoe hebben dan ik enz.enz. en tuurlijk is dat zo, dat besef ik maar al te goed hoor.
Maar dat doet niets af aan dat rotgevoel wat ik ook heb.

Ik moet ook leren dingen op andere manier te doen; vroeger maakt ik me 1 lange dag heel druk om bijvoorbeeld kleding uit te zoeken van zoon. Nou dat krijg ik niet meer voor elkaar, dus moet ik leren in fasen te doen. Gisteren heb ik paar zakken gedaan, en zo moet ik volg.week weer ergens paar zakken doen. En gaan zitten erbij als het lukt. En ook niet naar vriendinnen kijken die dat nog wel allemaal in ijltempo kunnen.

Het klinkt raar maar ik ben wel blij met wat frisser weer want als het warmer is kom ik helemaal niet uit de voeten, dan krijg ik letterlijk van die opgezette benen van de warmte!
Maar tis wel ongezellig gezicht hoor dat grijze weer en ik waaide net zowat uit mijn schoenen met de boodschappen!

Nou heb net boodschappen gehaald en dingen opgeruimd en man weggebracht en nu is het hoogtijd om even op de bank te liggen met een krantje!

fijn weekend, toedelsssssssssssss :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 09-06-2012 21:23

[color=orange][i]

Ik las net dit en ken een aantal mensen die het gaan uitproberen..! Misschien ook iets voor jou Majo..?


Zie: [url]http://www.earth-matters.nl/5/5449/gezo ... stijl.html[/url]


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 10-06-2012 09:00

hoi WhiteWings, bedankt, ik heb dit met grote belangstelling zitten lezen en toen draaide het daarna voor mijn ogen want dan kom je op internet en daar lees je er veel over en allerlei verschillende meningen en vooral verschillend prijzen, dat loopt enorm uiteen en dan schijnt er ook nog chia-zaad te koop bij dierenwinkels en of dat nu wel hetzelfde is of niet....ik zag ook ergens dat het in capsulevorm is want dat lijkt mij persoonlijk het prettigste maar of dat nu net zo gezond is dan...

ken jij iemand die het al gebruikt? en resultaat?

als ik het zo lees lijkt het me geweldig dus ik wil het wel proberen in ieder geval...baat het niet dan schaadt het niet lijkt me...
nu nog uitzoeken waar ik het het gunstigste zou kunnen kopen......

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 11-06-2012 12:09

Een vriendin van mij heeft het ook gekocht maar is er nog niet mee bezig. Waar ze wel achter kwam........is dat haar vader, die vogeltjes kweekt, hele zakken met dat soort zaad heeft! Voor een stuk mindere prijs als dat je in een reformzaak moet betalen!

Tis maar een tip hoor.......

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 11-06-2012 14:08

Tja .... leven met een lichaam dat regelmatig te wensen overlaat ... niet meer alles kunnen doen wat je zou willen doen ... regelmatig tegen je beperkingen aanbotsen ... alle frustraties die dat met zich mee kan brengen e.d. ..... dat negatieve gevoel waar je dan wel eens mee kan zitten tussendoor omdat het je op sommige momenten zuur kan opbreken ... dat ken ik helaas allemaal ook maar al te goed .... maar helaas kan ik daar niet echt een passende remedie voor bedenken .... Proberen om er toch maar iedere keer doorheen te spartelen en om daarnaast toch te genieten van de leuke dingen die er toch ook nog zijn in het leven ... ook al zie je ze soms eventjes niet .... Weten dat die slechte dagen ook wel weer tijdelijk zullen omslaan naar weer wat betere dagen ... daar houd ik zelf bijvoorbeeld vaak aan vast ...

Ik heb door de jaren heen ook geleerd (en probeer dat nog altijd te leren want het lukt me nog niet altijd !) ... om op de minder goede dagen de boel gewoon de boel te laten .... om dan *gewoon* (!) een dagje of een paar dagen niks te doen ... of zo weinig mogelijk ... en wat kan blijven liggen te laten liggen tot ik me lichamelijk weer beter voel ... Oké, dan ligt het er maar even niet zo proper bij of zo ... dan kijken we daar maar even langs ....

En verder zou ik je toch ook adviseren om je bloed een keer te laten onderzoeken MaJo .... Bij mij ontdekten ze bijvoorbeeld ook pas na jaren van sukkelen met vermoeidheid e.d. ... dat ik een zwaar tekort had aan vitamine B12 ... mijn lichaam neemt dat niet spontaan op uit voeding ... waardoor je na langere tijd dus ook allerlei lichamelijke klachten kan krijgen zoals o.a. vermoeidheid ... Nu krijg ik hiervoor iedere maand een injectie ... zodat het B12-gehalte in mijn lichaam toch in orde blijft ... Misschien speelt er bij jou ook zoiets mee ?
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 11-06-2012 14:10

[color=violet]Zou heel goed kunnen Isis!! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 11-06-2012 18:45

@ ik ga het onthouden en noemen Isis, bedankt voor tip!

@ Bub ja dat wist ik maar nu heb ik op internet gezien dat er zijn die melden dat dat wel een andere kwaliteit chia zaad zou zijn dan wat voor menselijke consumptie is..althans er wordt anders omgegaan. Geen idee of dat klopt of niet en inderdaad in dierenzaak is goedkoper!
Ik heb het voor zekerheid toch maar in de Tuinen gehaald...mocht ik gaan fluiten dan weten jullie hoe laat het is...:-)

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 15-06-2012 21:03

Tsja helaas hebben vele mensen een tekort aan B12 en andere B vitamines.......en er schijnt zelfs een verband te zijn met een heel langdurig tekort aan B 12 op oudere leeftijf , dementie te bevorderen.
En is vaak zo dat de darmen het niet goed opnemen.......en daar zit dan net ook de oorzaak, die je wellicht beter kan oppakken....dus bijv met dat chia zaad, super food.....is ook erg vezelrijk..trouwens de darmflora is wel veel belangrijker dan dat ze tot voorheen dachten

Ik gebruik zelf ook hoge dosis b vitamine´s omdat ik niet zo dol ben op vlees, lust het gewoon niet graag.......dus nu eens kijken wat die chia doet...........maar helaas komt mijn moeheid niet enkel van tekort aan B vitamine´s
all that we are, is the result of what we thought