Je lichaam als voertuig

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Je lichaam als voertuig

Bericht door WhiteWings » 09-05-2012 20:02

[quote]

Vaak gaan mensen beter om met hun auto dan met hun lichaam. De auto wordt wekelijks gewassen, we gooien er geen diesel in als het ding op benzine rijdt en de meesten van ons laveren zorgvuldig langs stoepranden en paaltjes bij het parkeren.

In ons lichaam rijden we veel arroganter rond, dit voertuig raggen we gewoon af met een houding van: wie dan leeft, wie dan zorgt. We stressen, roken, schransen, drinken en gokken. En als we de rekening gepresenteerd krijgen voelen we ons in de steek gelaten.


Beter zou zijn om je te verbinden met je voertuig. Er goed voor te zorgen. Feeling ontwikkelen voor de mechanismen die werkzaam zijn, leren luisteren naar subtiele signalen.
Als je je auto kent, begrijpt en verzorgt, dan ben je bij pech veel beter toegerust om het euvel te verhelpen.
Als je je lichaam kent en er verbinding mee hebt gelegd, ben je veel beter bij machte om mankementen te voorkomen en te hanteren.
De angst voor instorten is dan veel geringer. Minder angst betekent minder verkramping en minder verkramping betekent minder risico.

Vertrouw op je vermogen om adequaat met welke lichamelijke toestand dan ook om te gaan en pluk de dag.
Dat ontkrampt. Ontkramping is gezond: de aanmaak van witte bloedcellen vliegt omhoog, de afweer wordt beter en het incasseringsvermogen neemt toe.
Vermijd de vicieuze cirkel van angst voor de angst voor de angst; leef in het hier en nu.
Word vriendjes met je lichaam.


[list][img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... ve_Car.jpg[/img][/list:u]

[size=9]© Ton van Gelder uit de Kunst van het Leven.[/size]

[/quote]

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2012 20:18

[color=cyan]nou WhiteWings, je slaat de spijker op zijn kop hiermee...toevallig was ik hierover aan het denken van de week...ik kwam helemaal kapot terug van weekje Sicilie met overal pijn....ik heb dan echt een hekel aan mijn stomme lichaam..maar ja ik heb het wel nodig....dat hekel aan mijn lichaam hebben is al in mijn vroeg jeugd ontstaan....heel dik kind met verkeerde voeding en geen beweging...gepest, vond mezelf afschuwelijk en kreeg niet echt met de paplepel ingegoten dat je je lichaam moest koesteren....en nu 50 jaar later ben ik er nog steeds mee aan het worstelen.....maar je hebt helemaal gelijk hoor...voor mij is het te laat nu eigenlijk al maar ik hoop dat ik het wel aan mijn zoon mee kan geven....[/color]

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 10-05-2012 07:35

[color=orange][i]Oeeff Majo..nog vermoeider terugkomen van je vakantie..dan voordat je er heen ging.. :(
Tjah wat sjouwen we toch vaak al lang met ellende rond.


Bij mij is The Story Of 'Mijn Lijf '..
dat ooit eens het knopje "aanpassen" ergens is ingedrukt.. en blijkbaar nooit meer van dat standje is afgeraakt.. :neutral:
Ik gaf geen gehoor aan mijzelf met mijn eigen behoeftes..en ook niet aan mijn lichaam dus. :mrgreen:
Wat dat betreft gingen lichaam en geest bij mij mooi samen op ..pfff..
Dat het lijf al veel eerder "ho" roept , heb ik vaak niet eens door. Dan bleek ik alweer half gecrashed te zijn. :smile:

Ik heb er ook heel lang niks mee te maken gehad willen hebben..! :lol:
Dàt lijf..zo noemde ik het.. de woorden "mijn lijf" kreeg ik nauwelijks uit mijn strot.
De feeling ermee was zo'n beetje 0,0. En tjah dan gaat er heel veel langs je heen. :-|


Ik probeer daar nu toch meer aandacht voor te hebben en af en toe wat LIEVER te zijn voor mijn lijf. :-(
Er ook eens op een andere..-lees vriendelijke- manier naar te kijken en over te denken.

Te bedenken dat het al al die jaren toch zo erg keihard z'n best doet om de boel draaiende te houden.. :mad:
hoe achteloos ik er ook mee ben omgesprongen..
En af en toe probeer ik me eens wat meer te richten op wat ik er wèl mooi aan vind.. :-P



[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-05-2012 09:22

[color=violet]Tja................. :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 08-06-2012 08:40

nou dit vervoersmiddels begint flink te haperen....gisteren moest ik wat dingen halen en al na 2e winkel ging ik steeds langzamer lopen..natuurlijk ook last van lopen maar gewoon een uitgeput gevoel echt heel vervelend dit...doodop van niks..kan niet goed zijn...zo slechte conditie heb ik nog nooit gehad....binnenkort krijg ik 24 uurs meeting om te zien wat mijn bloeddruk doet..die is te hoog dus...maar dat gevoel...gewoon zoooooooo moe zijn van niks...jezelf in de weg zitten dus...ik maak me er wel zorgen om en dat werkt natuurlijk ook weer niet, maar goed, na half uurtje fysio ben ik ook gesloopt..kan niet teveel achter elkaar...lijk wel een bejaarde joh!!
En heel jammer eigenlijk; zie onwijs op tegen Sicilie daardoor; te warm, die reis daarvoor pakken/regelen...is toch zonde zoiets? echt vervelend dit...heeft iemand wat tips over vitaminen of zoiets die ik zou kunnen gaan slikken????

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 08-06-2012 09:20

[color=orange][i]

Leven met een krakkemikkig voertuig..ken ik wel..maar tips tegen erge moeheid als gevolg van hoge bloeddruk ken ik weer niet lieve Majo..

Maar kan me voorstellen dat alles gauw teveel is..en zeker al die voorbereidigen voor een gezin voor vakanties..het gesleep met koffers, het reizen en de warmte..

Gewend zijn alles zelf te regelen, als spil van het gezin, en dan om te schakelen om af en toe hulp te vragen en dingen aan anderen over te laten is erg moeilijk.

Hebben je zoon en je man er wel begrip voor MAjo..? En zijn ze wel bereid om een handje toe te steken..?
Of hou jij je groter dan je op dit moment bent om hen zgnd te 'sparen'..?


[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 08-06-2012 10:08

[color=violet]Vervelend Majo als je zo graag wil maar het gaat niet zoals je wil....... :smile:
Laat het niet zitten maar probeer er achter te komen waar het vandaan komt, pas dan kan je iets ondernemen om het op te lossen!

Laat de mannen je helpen of besluit een keer iets niet te doen.......moeilijk om toe te geven dat je iets niet (meer) kan, zeker als men dingen van je verwacht!

knuffel :-x [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 08-06-2012 11:28

Ik ga mee in White....... Jij bent zo gewend om altijd de touwtjes in handen te hebben, dat jij het, volgens mij, erg moeilijk kan los laten. En zo loop je dus langs je zelf heen. Die kerels van jou zijn oud genoeg om ook eens wat te doen hoor. Laat ze maar eens merken dat het niet allemaal vanzelf gaat en laat het maar wat in het 100 lopen.

Lijk wel of je een burnout hebt...... :shock:

Bluebell
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-03-2012 20:24

Bericht door Bluebell » 08-06-2012 12:52

Majo,misschien is het verstandig dat je dokter eens een algemeen bloedonderzoek doet.Het is mogelijk dat je ijzertekort of een tekort aan bepaalde vitaminen hebt en daardoor zo vermoeid bent.Als er fysiek niks aan de hand is dan weet de dokter toch in welke richting ze verder moeten gaan zoeken.Eigenlijk is het een beetje een vicieuze cirkel: je voelt je niet lekker,je maakt je zorgen waardoor je bloeddruk nog meer in de hoogte gaat en waardoor je je nog minder goed gaat voelen.Geef een deel van je werk eens uit handen en denk in de eerste plaats aan jezelf ,niet makkelijk maar wel nodig als je weer een gezonde geest in een gezond lichaam wil.Hopelijk is er snel beterschap voor je !
Soulmates never die!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 08-06-2012 19:37

Ik ben het eens met de anderen Majo,laat jezelf eens goed nakijken.
Zeker je bloeddruk en een hartfilmpje hoor.
Want zo extreem moe zijn...
Je lijkt me wel een regelaarster,en hebt een zware operatie achter de rug.
Ik ben zelf ook vaak moe,denk meer van de overgang en overgewicht.
Zelf slik ik Supradyn forte voor 50 plus.
Beter om je dus voor het eventueel afreizen naar Sicilie even te tsjekken.
Mocht er medisch niets aan de hand zijn,time out voor jezelf, :-x
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock