Angsten.

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Angsten.

Bericht door sunflower » 16-04-2012 17:00

Van het wekend was het geloof ik 100 jaar geleden dat de Titanic zonk.
Ik heb soms een rare gedachtenkronkels,na het zien van een film vroeg ik me af of dat ik van de boot zou springen als het moest.
Ik heb nl een flinke hoogtevrees.

Ik houd ook niet van 8 banen,daar wordt ik echt beroerd in
.
Daarbij heb ik ook enigzins last van vliegangst,en zit daarom gedurende de vlucht,maar vooral bij het stijgen en landen,te "therapieen" met een boek of muziek.
Verder heb ik het opgegeven om achter het stuur plaats te nemen,ben inmiddels een gevaar op de weg,en je wilt me dus niet tegen komen :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-04-2012 21:19

[color=orange][i]Angst geeft vleugels zeggen ze..altijd handig in sommige situaties hihih :cry: [/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-04-2012 22:09

Oww is dat zo,ik dacht Red Bull geeft je vleugels,maar dat drink ik dus niet :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 17-04-2012 08:06

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van die dingen alleen merk ik dat ik naarmate ik ouder word me wel bewuster word van die dingen en toch banger....dus 8-banen ga ik nu niet meer in.....vliegen is gewoon noodzakelijk kwaad maar vind het fijn als ik gewoon weer op de grond sta.
Vorige jaar hebben wij een cruise gemaakt en toen ik op die grote boot zat kon ik me volledig de paniek voorstellen die zou uitbreken bij een ongeluk of iets dergelijks....als je aan boord komt moet je ook gelijk oefenen met een zwemvest en waar je je moet melden op welk dek in geval van...nou dat was al zo'n chaos...onvoorstelbaar.....en nu is dat gedoe met de Concordia gebeurd (zelfde maatschappij als wij hadden) kan ik me er dus wel iets bij voorstellen en denk ik dat ik angstiger zou zijn.
Autorijden doen ik al vanaf mijn 19e en ook in buitenland enzo dus dat is nu niet een item maar als je er echt over gaat nadenken wat er allemaal kan gebeuren dan kan je de deur niet meer uit gewoon, en ik wil wel rijden want mijn man rijdt niet!
Dus probeer niet teveel in dat soort angsten te gaan hangen!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 18-04-2012 17:42

[color=orange][i]

Ik heb heus de nodige dingen die ik eng vind.. (ben geen fan van hoogtes bijv) En verder heb ik een angst waar volgens mij nog geen naam voor bestaat :-) : ben doodsbang voor motten !! :(


Volgens mij kan een mens absoluut niet van te voren bedenken: "wat zou ik doen als..." en dan een ramp invullen ofzo..
Ik denk echt dat je pas weet hoe je in zo'n situatie reageert , als je er midden in zit..!


Maar vind het tijdverspilling om me daar in te verdiepen als het niet aan de orde is.


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 18-04-2012 17:46

ja klopt White Wings daar ben ik het mee eens; ik denk dat je nooit kunt zeggen hoe je daadwerkelijk reageert in zo'n nood-situatie.

ik merk wel dat ik naarmate ik ouder wordt de angsten wel toenemen waar ik vroeger niet bij stilstond...ook leeftijd denk ik...

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 19-04-2012 11:22

je kunt in noodsituaties raar reageren. Zoals die brand bij ons laatst. Altijd gedacht dat ik er hard gillend voor weg zou lopen.
In werkelijkheid ben ik er op afgerend en heb hem geblust. Wel nadat ik in een split-second de situatie had beoordeeld en had gezien dat dat kon.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 24-04-2012 20:19

hallo mensen.

Ik las over angsten, gelukkig weet ik, dat als je traint voor bepaalde situaties het een automatisch gaat zonder er bij na te denken.

Dit heb ik gehoord van een chauffeur,
Hij reed in zij luxe wagen over een lange smalle brug, kan Zeeland brug zijn of de afsluitdijk maar dat weet ik niet.
Die meneer zei tegen zicht zelf elke x als hij de brug op ging dat als er ooit een ongeluk zou gebeuren en er komt een vrachtwagen met een trailer, dus zon een hele lange aan en zit op mijn weg helft dan duik ik zo over het midden console liggen,dus op de bijrijders stoel en als het goed is raak ik niet dodelijk gewond.

Nou het gene waar hij zo bang voor was gebeurde en in die sec heeft hij het gedaan wat hij al jaren tegen zich zelf heeft verteld en heeft het buiten wat letsel overleeft maar zijn auto was een cabriolet geworden.

Dus als je bang ben voor de dagelijkse dingen die kunnen gebeuren, train je zelf er op, zo weet je dat het goed gaat als er paniek of noodzaak bij komt kijken.

Dagelijkse dingen vallen geen achtbanen, raften, bungeejumpen, free jumpen, motor, auto cross etc onder.

groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 24-04-2012 21:58

[color=orange][i]Hey Ikke..

Heb je zelf ook ervaring met het overwinnen van angsten..?

[/i][/color]

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 25-04-2012 07:31

hoi leuke onverwachte vraag.

Maar ja ik heb eigenlijk wel veel angsten gehad vroeger.

Heb jaren slecht gezien, tot me 4de jaar hierdoor deed ik alles met gehoor, ik leerde overleven.

Maar een grasmaaier, graafmachien, onweer, stofzuiger, wasmachien, blaffende honden, hihi vrachtwagens, winkelwagens ga maar door maken geluiden en als je als ouder zijnde niet weet dat ej kind zo slecht ziet dan gaat het kind dus invullen dat harde geluiden gevaarlijk zijn en zachte geluiden niet.
waarom, knuffels zijn zacht en bijv de auto niet

Dus toen ik eindelijk een brilletje kreeg, was het nog enger want mijn veilige wereld met mijn oortjes en buikgevoel werd ineens verstoord door kijken.

Deze angsten voor alles wat harde geluiden maakten heeft tot me 11 jaar wel geduurd, steeds minder maar duidelijk aanwezig.

Misschien dat sommige mensen het niet snappen, want je ziet toch wat is jouw probleem, ja maar als je nooit geleerd is dat een grasmaaier dat geluid maakt of een winkel wagen dat geluid, dan doet het kind met haar levendige fantasie het zelf wel.

groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Terug naar “Gezondheid”