Los laten.

Gast

Bericht door Gast » 16-04-2012 12:32

let it be...heeeeeel mooi nummer van de Beatles nog steeds...


ik google veel maar niet mijn eigen antwoorden, die komen uit eigen muts (die op mijn hoofd bedoel ik) :-) 8-)

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 16-04-2012 13:51

Goh .... ik kan ergens wel begrijpen wat roosje bedoelt met bepaalde antwoorden die op bepaalde vragen gesteld kunnen worden .... Mensen antwoorden nu eenmaal vaak sociaal wenselijk ... en niet altijd even recht vanuit het hart ... of niet altijd even waarheidsgetrouw omdat dat niet goed zou kunnen overkomen of zo ...

Maar goed ... ik denk dat wat hier door ons nu geschreven wordt over het onderwerp *loslaten* wel oprecht beschreven wordt ... en dat het in dit geval niet helemaal op gaat om deze reacties sociaal wenselijke antwoorden te noemen ...

Los daarvan ... iedereen heeft haar eigen meningen en visies bij bepaalde punten ... en die meningen en visies mogen er ook zijn ! Het is mooi als daar in alle openheid over gesproken en / of over gediscussieerd kan worden ... gewoon ... vanuit een respect voor iedereen ! Zoiets houdt een forum levendig en boeiend !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-04-2012 16:24

Ja Ik begrijp Roosje ook wel Isis,Ik ken mensen die alleen schrijven wat sociaal wenselijk is om bij de groep te horen.alleen slaat ze voor mij dus hier helemaal de plank mis.
Zeker na het lezen van verschillende reacties en beschouwingen.

En hierbij wou ik het maar (los) laten :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 24-04-2012 20:40

hallo mensen

Wat is loslaten, of is het respecteren dat het zo is.
Dat je leven zo is, dat de mensen in je omgeving zo zijn.
Dat is bij iedereen anders en zal ook anders mee omgaan.

Mijn ervaring is.

Dat soms vrienden meer kunnen doen dan famillie, dat vrienden je opvangen als je het eens nodig heb, dat vrienden je advies en je tercht wijzen en de taak van mij is dat ik daar wat mee doet en net zo goed voor hun klaar sta.

Helaas is dit niet bij de familie gebleken, en ja los laten.
familie kan je niet los laten die zijn familie, bloed verwanten, ben je mee opgegroeid en leuke dingen mee gedaan.

Dus los laten word dan accepteren dat het zo is en er lessen uit meenemen om die in het verdere leven te gebruiken om het iets anders te doen.

groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 24-04-2012 22:15

[color=orange][i]Ware woorden..[/i][/color]

[img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... -Print.jpg[/img]

Gast

Bericht door Gast » 25-04-2012 10:52

Nou ten eerste wil ik nog even reageren op mijn zogenaamde gegoogle, ik google ik niet, ik krijg artikelen via verschillende kanalen te lezen en degene die ik interessant vind, plaats ik op deze site. Het wijzen op zogenaamd oud zeer en andere invullingen, bevestigen mijn idee eigenlijk alleen maar.

Maar goed het is gezegd............klaar.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-04-2012 14:00

[color=orange][i]

Iedereen plaats wat zij interesant vindt.. Uit welke kanalen dat afkomstig is..uit de media of uit de Libelle of wat dan ook..doet er niet toe.

En iedereen reageert op wat haar aanspreekt.
Voor elk wat wils.

[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 29-05-2012 17:25

Ik he ook een probleem met loslaten; niet vanwege mijn scheiding, want dat was mijn beslissing. Maar van de vrouw waar ik verliefd op was geworden en die , nadat ik haar voor de keus had gesteld ; of haar relatie of mij, voor haar relatie koos en afscheid nam met één zin; ik kies voor mijn relatie; zonder afscheid en dat was( is ) heel heftig om los te laten!! :(

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-05-2012 12:13

Jammer dat je haar ook voor die keus moest stellen.......maar dan kon je zelf al een beetje begrijpen hoe het zat he?
Als er niet uit vrije wil voor je gekozen wordt.......dan zit het fout.

Maar wat had je dan nog meer van der willen horen, mea? Ze koos voor der relatie......wat moet ze je nog meer vertellen? Het waarom en hoe?

Soms lopen dingen gewoon zo en heb je het maar te accepteren. En als ik mag zeggen........zij ging dus vreemd met jou....dat staat der ook al niet netjes...... Dus misschien is het ook maar beter geweest dat dit even fout liep.

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 30-05-2012 14:26

ja en hierdoor heb ik deze goede stap kunnen doen om weg te gaan en ben nu heel gelukkig in mijn huisje, dussss.
Maar het gevoel is denk ik verslavend, dat wil je graag vasthouden en je denkt dat dat niet meer komt, maar het lot zal beslissen!