Los laten.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-04-2012 21:40

Wat een mooi schrijven allemaal,dank jullie wel.(het bleek dus geen Libelle collumvraag :evil:)
Het is natuurlijk niet zo,dat ik heel de dag maar met loslaten bezig ben.
Het is de ene keer wat meer op de voorgrond dan de andere keer.
Het gaat soms ook over verschillende dingen,het los laten van een vriendschap,iemand die overlijd,verwachtingen die je hebt wat betreft je kinderen/ouders,vrienden,een intense liefde.
De meeste van deze dingen hebben dan toch wel een bepaalde impact op mijn leven,die ik dan moet zien te verwerken en een plek geven.


Ook van jou Marjo,ik herken in die paar zinnen,het loslaten van een verwachtingspatroon ten opzichte van je ouders.
Ook ik had een moeizame relatie met mij ouders,en ik heb besloten om op een gegeven moment geen contact meer te hebben,omdat het contact tussen ons dusdanig verstoord was.
Inmiddels is dat contact met mn moeder en zussen enigzins hersteld.
We laten elkaar inmiddels in elkaars waardeen we komen niet echt op een lijn wat betreft beleven,en ervaringen delen,en onze waarheden.
De dood van mijn vader heeft daar indirect voor gezorgd dat er weer voorzichtig een brug geslagen is.


Vanavond zag ik het programma De reunie,wat was ik onder de indruk van een man,die bij het A,N.P werkt.
Een heel goede fotograaf.
Hij kreeg anderhalf jaar geleden een helicopterongeluk.
En heeft heel wat moeten los laten,wat betreft zijn leven,zijn werk,en zijn lichaam.
Ook hij maakt een heel proces door,weer zingeven aan zijn leven,dealen met de pijn enz
Zijn oude leven los laten en zijn nieuwe vormgeven,ga er maar aan staan.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 15-04-2012 22:02

Nou ik vind het dus vooral gezwam omdat bijna iedereen, meestal vrouwen vaak verantwoorde antwoorden geven en wat heb je er dan aan? Een toneelstukje instant houden? Natuurlijk weet iedereen hoe het hoort maar daarom gaat het in het echt nog niet zo, dat vind ik er nep aan.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 15-04-2012 22:04

[color=orange][i]
Loslaten is iets waar we allemaal mee te maken krijgen in het leven..
Je kan het inderdaad ook een rouwproces noemen..ook als het niet gaat om een sterfgeval..maar om een verloren band met iemand of veranderingen zoals een scheiding of verhuizing..bij ziekte of als je je eigen toekomstdromen bij moet stellen..

Ik had het zelf erg moeilijk met afscheid nemen..als het gaat om vriendschappen. :arrow: Heb erg moeten leren dat het niet met iedereen voor eeuwig is.

Later kwam ik erachter dat àchter mijn constante hang naar gezelligheid en tussen de mensen zijn..eigenlijk het probleem schuilde dat ik niet alleen durfde te zijn..!!
Toen me dat duidelijk werd, ben ik daarmee aan de slag gegaan. Het leven hielp mij een handje..en ik werd gelijk in het diepe gesmeten..! :(

Door mijn ziekzijn en scheiding daarachteraan..kwam ik in de situatie terecht waar ik het meeste bang voor was: nl. alleen zijn.
Toch heb ik zo ondervonden..dat ik het wèl kon.
Heb deze angst dus los kunnen laten..omdat ik er gedwongen doorheen moest. En wat een vrijheid en verrijking is dat..! Ik kan er nu soms heerlijk van genieten. :|

[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-04-2012 22:07

[color=violet]Ik zie hier in mijn ogen eerlijke, persoonlijke berichten staan......zit voor mijn gevoel weinig nep bij!![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-04-2012 22:09

Misschien vind jij het gezwam omdat jij anders met dingen omgaat of er tegen aan kijkt.
Dingen voor jou persoonlijk anders werken.
Dat kan.
Maar om dan te zeggen dat de mensen die hier schrijven,uit hun beleving een toneelstukje opvoeren,en nep schrijven, vind ik een in mijn ogen niet zo n verantwoord antwoord.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-04-2012 22:16

Heerlijk he WW,om je angsten te kunnen loslaten.
Ik heb heel lang een bepaalde vorm van levensangst,de angst om niet goed genoeg te zijn,of iets niet te kunnen gehad.
Vergelijkbaar met jouw angst voor het alleen zijn.
Het loslaten van angsten is ook een groeiproces.
Gelukkig sinds ik ouder ben geworden,nemen bepaalde angsten af,maar andere blijven bestaan.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 16-04-2012 08:15

[quote="roosje"]Nou ik vind het dus vooral gezwam omdat bijna iedereen, meestal vrouwen vaak verantwoorde antwoorden geven en wat heb je er dan aan? Een toneelstukje instant houden? Natuurlijk weet iedereen hoe het hoort maar daarom gaat het in het echt nog niet zo, dat vind ik er nep aan.[/quote]

@ Roosje, wat bedoel jij dan met 'verantwoorde antwoorden geven'......??
ik hoef voor niemand toneelstukje in stand te houden of wat dan ook , heb hier genoeg mee geworsteld en ben blij dat ik het nu[b] 'een plek kan geven' [/b]maar dat is zeker ook iets wat voor jou dan nep klinkt????? hahahah

geeft niet hoor ieder zijn eigen mening :evil:

Gast

Bericht door Gast » 16-04-2012 10:10

Nou ik vind het jammer dat er idd altijd met dezelfde termen wordt gegooid en iedereen weet hoe het hoort, kan googlen en heeft meestal op meerdere fora dit soort onderwerpen gelezen. En dat maakt van een forum een beetje een braaf damesonderonsje ipv dat het echt ergens over gaat. Ik zeg ook niet dat elke reactie nep is maar ik vind het wel nepreacties uitlokken, iedereen die psychologie kan googlen is nog geen psycholoog, that's all.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 16-04-2012 10:13

[color=violet]Moet ik nu denken "zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" ? Ik zou het niet in mijn hoofd halen te googelen zodat ik een verantwoord antwoord kan geven en ik krijg dat idee bij niemand die gereageerd heeft!![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-04-2012 10:39

Jij mag denken wat je wilt,maar ik weet zeker dat geen van de dames hier heeft gegoogled voor een antwoord,en ik zeker niet.
Ik heb dat nl niet nodig.
Ik schrijf uit mijn beleven,net zoals alle anderen mogen en jij dat mag doen.
Als jij daar geen prijs op stelt,dan is dat okee,maar laat anderen in hun waarde.
Ik lees ook geen nep of psychologisch verantwoorde antwoorden.
Ik vind dan ook jouw schrijven zeer kwetsend en oordelend voor en over mensen die zich hier openstellen.

De items die jij neerzette zijn immers gegoogled.
Dan begrijp ik ind de opmerking van Rommy.
Ik denk eerder dat er sprake is van "oud zeer",oude patronen.
Over loslaten gesproken.

Ik vind juist dat het op dit forum nu eens eindelijk ergens over gaat,nl over de mens die we zijn,de dingen die ons bezig houden,wat we meemaken of tegenaan lopen,en niet alleen onze lesbische of bi kant.
Dat er openheid en eerlijkheid is over ons beleven met respect,zonder elkaar af te kraken.
Let it be!
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock