Hoe goed ken jij jezelf?

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Hoe goed ken jij jezelf?

Bericht door sunflower » 15-04-2012 15:00

Ierder mens heeft goede en slechte eigenschappen.
Soms denk je dat je een slechte eigenschap hebt,maar kijken anderen daar weer heel anders tegen aan.
Ik probeer altijd aan slechte eigenschappen te werken,als ik me ervan bewust ben.

Enkele van mij goede eigenschappen zijn,
_Geduldig,vooral met kinderen.
_Goed in het verwoorden van mijn gevoelens.
-Interesse in veel dingen,zeker ook in mensen.
-Hulpvaardig,zeker als iemand ziek is,of hulp behoeft.
_me kunnen inleven.

Enkele slechte eigenschappen zijn,
_Beter kunnen praten dan luisteren (gaat me wel steeds beter af)
_snel gekwetst.
_Vaak al dingen voor mezelf invullen.
_Te lang in dingen blijven hangen.
_[color=red]Te[/color] defensief zijn.

Wat zijn jullie slechte en goede eigenschappen?
En welke zijn in de loop der tijd veranderd?
_
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-04-2012 11:56

Ik moet zeggen........isis en ik hadden het er nog ff over, dit afgelopen weekend.........dat ik wel heel erg eigengeil ben! :razz:

Ik heb tal van goede eigenschappen, dus die noem ik niet eens op.

Mijn slechte kanten zijn:
- ongeduldig
- niet kunnen invoelen
- slecht in onthouden
- niet echt romantisch

Nou.....dat is het eigenlijk! Wat de 1 een goede eigenschap vindt, kan de ander juist een hele slechte vinden.

Waar ik wat in verandert ben is dat ik nu "probeer" geen oplossing aan te bieden, maar alleen maar te luisteren en te knikken........

Ja, ik kan er gewoon niks aan doen maar ik vind me zelf altijd een leuk en vriendelijk persoon om mee om te gaan. Ik ben aardig duidelijk naar anderen toe en als me iets niet zint dan breng ik dat ook meestal wel ter sprake.

Voel me prima zo in iedergeval!

Gast

Bericht door Gast » 16-04-2012 12:26

ben door de jaren heen van begin twintig aardig veranderd in hoop dingen ja. Door schade en schande wordt men wijs(zer) en ook door allerlei therapie/cursussen heb ik mezelf geprobeerd te ontwikkelen.

ik heb natuurlijk ook slechte en goede eigenschappen maar vind dat enorm lastig om te benoemen. Dat moest je ook altijd als oefening doen.....

ik denk wel dat ik mee-inlevend ben en doorzetterig en discipline en te vertrouwen en houd me aan afspraken enne....

slechte: [u]over[/u]gevoelig, houd niet van teveel abrupte verandering moet beetje geleidelijk gaan. als afspraken niet nagekomen worden word ik gauw geirriteerd, minder geduld dan vroeger (pre-puber was dat nog), wil mensen te graag 'helpen'....uhm....moet meer loslaten (jaa ..daar is tie weer :-))

jeetje haha wat lastig heb de neiging dit te wissen weer maar nee ik doe het niet!!

ow ja vergeet ik 2e gedeelte van de vraag nog:

wat veranderd is: ik ben veel minder zwart/wit gaan denken, ben veel meer gaan uiten want ik uitte vroeger niks, ben assertiever geworden, meer extravert, ben minder gaan letten op wat mensen van me vinden, probeer minder over-gevoelig te zijn en te relativeren.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-04-2012 16:44

Haha Majo ik vind je echt een leuk mens met humor :evil:
Jij schrijft beslist niet sociaal wenselijk.
En ik heb dit echt niet gegoogled hoor,kwam spontaan in mij op.
Ik denk dat ik eigenlijk mn beroep misgelopen ben.
:razz:
In jouw eigenschappen herken ik enkele,zeg maar vele die voor mij ook van toepassing zijn.
En ind met het ouder worden wordt je ook wijzer :-)ennuh assertiever ennuh......
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 17-04-2012 08:11

@ dank je SunFlower; hihi ik heb nog slechte eigenschap: kan wel complimentjes geven maar als ik er 1 krijg dan vind ik dat toch nog steeds beetje 'lastig' zeg maar! :-)

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 17-04-2012 08:39

Dat is geen slechte eigenschap hoor Majo,dat is bescheidenheid. :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Terug naar “Gezondheid”