Pestgedrag

Gast

Bericht door Gast » 29-04-2012 10:17

hoi Ikke,

jij hebt cijferdyslectie; mag ik vragen is dat zelfde als dyscalculie? dat heeft mijn zoontje ook, nou ja die heeft dus allebei, ook heel fijn. En ja daar wordt hij ook mee gepest en hij voelt zichzelf daarom dus heel dom.
Dat zijn dingen waarmee je op school gepest wordt ja...sowieso als je iets anders bent dan de middenmoot..maar hij kan zich normaal wel redelijk weren...alleen tegen die ene jongen in de klas...die met die problematiek...die pest iedereen trouwens..dat is gewoon zo'n type die overal bovenuit schreeuwt en waarschijnlijk vanuit zijn eigen problemen, want hij zit in pleeggezin en weet ik veel wat daar allemaal aan de hand is...
Maar goed pesten is en blijft heel vervelend want je kunt je leven lang er wat aan over houden. Het kan je ook wel eens sterker maken zodat je leert van je afbijten, maar dat is voor iedereen anders.

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 29-04-2012 18:17

hoi mayo

Ja ik ook, dat hihi, maar dat is rot word om te schrijven, ook heb ik gewoon dyslectie maar door de correctie die hier op de site zit kan ik veel fouten verbeteren.

Dat domme, ken ik ook, werd zelf door leraren niet geholpen, was dom en moest maar ivbo gaan doen en zo.

Later heb ik via een bijles leraar een test gedaan hoe hoog ik werkelijk zou kunnen leren en was havo niveau, maar die snelheid is voor mij niet haal baar, ook al verveelde ik me wel op school ben uitendelijk op kader niveau geslaagd.

Misschien is het goed voor je zoon om van de cursussen te volgen dat hij niet dom is, want wat mams en paps ook zeggen het pesten werkt negatief op je zoon en word er misschien erg onzeker van.

Wat ik veel heb is dat ik me niet kan concentreren en als ik dan gepest werd dan dacht ik aan pesters en niet aan werk waardoor ik nog meer fouten ging maken.
Dit heb ik nog steeds hoor maar nu met andere denk dingen.

Dit heb ik nog maar door veel regelmaat en een memobord aan de muur met afspraken en zo kom ik behoorlijk ver.

Behalve administratie gaat helaas vaak fout, of de verkeerde bus hihi, ja dat geeft problemen maar komt weer goed.

Maar kijk op deze site, misschien doe je het al of misschien nooit van gehoord.
www.ikleeranders.nl of Het boek KLIK

Kan helpen en verlaagd frustratie bij je zoon om het goed te doen maar dat kan met school en zo overlegd worden kijk maar misschien helpt het of niet.

succes groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Gast

Bericht door Gast » 29-04-2012 19:28

dank je Ikke en ik ga er zeker keer naar kijken na de vakantie, ik heb al veel van dat soort sites bezocht, maar hij heeft ook een sterkte kant met leren hoor bijvoorbeeld talen, vorige week had hij nog een 10 voor Engels, dus zolang dat beetje in balans gehouden wordt, gaat het wel goedkomen denk ik. Bedankt!

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 29-04-2012 20:52

zo toppie zeg,

Je zoon heeft gelukkig goede begeleiding op school en thuis.

Ook al ben ik niet oud, de tijd is wel veranderd en denk dat het op school beter word opgevangen en thuis er veel van bekend is. erg fijn

Fijne vakantie, die is nu natuurlijk. haha

:-)
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-05-2012 15:27

[color=orange][i]

Zo kan het ook.. Samen opkomen tegen pesters..!

Ontroerend..[/i][/color]


[list][url]http://youtu.be/lrJxqvalFxM[/url]



[/list:u]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 13-05-2012 16:49

[color=violet]Ontroerend ja! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 13-05-2012 18:16

Mooi filmpje WW...
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-06-2012 23:07

Zag dat filmpje over die "oma" in die bus, die werd uitgescholden door de schooljeugd.........en dat filmpje over dat belgische meisje, dat zonder reden even werd gemolesteerd......

En dan zie ik die beelden van dat meisje en dan denk ik............waarom sta je nu toch niet op en geef je dat kind een slag?!!
Blijft ze daar zo zitten.......Die houding is ook heel niet goed natuurlijk.

Tis ergens bij de zotte, maar als jij je niet weerbaar op stelt, wordt er over je heen gelopen.

Gast

Bericht door Gast » 30-06-2012 08:55

Nou dat is dus de omgekeerde wereld om dat ze niks terug doet, mag ze gepest worden? Nee, zo werkt het natuurlijk niet. De pester is per definitie ALTIJD fout. Buiten dat als je maar lang genoeg gepest wordt, gaat je vermogen om iets terug te doen of te zeggen wel achteruit. Soms duurt pesten jarenlang, dan ver;lies je de moed wel.
En sommige mensen zeggen niet zo snel wat, moeten ze dan maar gepest worden, hadden ze maar wat terug moeten doen.

Dat is ook steeds de insteek van pesten op school, de slachtoffers krijgen weerbaarheidstrainingen, wat op zich niet slecht is, maar het is natuurlijk veel belangrijker om de pesters aan te pakken, dat is de bron. Daar moet iets mee gedaan worden. Maar zelfs leraren gaan vaak mee met populaire kinderen, stond een interessant stuk in de Volkskrant, een tijdje gelden. Dat op een of andere manier het toch zo werkt dat leraren naar de populaire kinderen toetrekken met als gevolg dat de slachtoffers van het pesten zich dubbel gepest voelen. En zo werkt het vaak in de praktijk ook.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-06-2012 10:09

Ik zeg ook heel niet dat pesten mag hoor! Ik zeg alleen dat het zo wel werkt! Dat degene die niet weerbaar is, gepakt wordt. En wat jij daar verder zegt, daar sta ik helemaal achter. Ze moeten die pesters aan pakken.