Pestgedrag

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-07-2012 21:31

Ja dat ervaar ik ook Mayo,respect is meestal ver te zoeken.
Vierjarige kinderen,die aangesproken worden op hun gedrag,zeggen rustig kutwijf tegen je.
Pesten is van alle tijden ind,maar het verhard zich steeds meer.
Ik zag van de week een filmpje op You tube,toevallig uit Belgie,waar de pesters hun daden voor even op internet hadden gezet,en het er daarna weer eraf gehaald hadden.
De moeder van het gepeste meisje,nam het heft in eigen hand,copieerde het,en plaatste het nog een keer op internet.
De pesters werden daarna zelf bedreigd via internet.
De moeder van de ergste pester bood toen publiekelijk haar excuus aan.
Zo krijgt men een koekje van eigen deeg.

Mensen gaan anders met elkaar om,dat zie ik,dat ervaar ik,de hele maatschappij lijkt wel een egocultuur.
Met alle excessen die erbij horen.
Alles moet ind mogen /kunnen,en vindt men dat men recht heeft op.

hoor ik mezelf heel cliche denken..vroeger..
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-07-2012 21:44

Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 05-07-2012 23:01

@ hahah Sun ja dat heb je als je zelf ouder wordt..boven de 50 denk ik zo.:-) ..
maar ik vond 'vroeger' heus niet allemaal beter of zo hoor, maar het is gewoon heel anders geworden ook door invloed van media, computer, sociale media enz.enz. en het individualisme viert hoogtij

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 06-07-2012 08:23

@generatiekloof:
Als ik zo eens om me heen kijk, dan vind ik de "jeugd" zelfs sterk opgeknapt de laatste tijd.
Bij ons in het dorp verbaas ik me over het feit dat veel kinderen hun handen uit steken op de fiets en mensen beleefd en met u aanspreken.
Na een periode van vervaging en vervlakking van leeftijdsverschillen, brutale monden etc, lijkt er een verschuiving te komen naar meer sociaal gedrag.
Uitzonderingen zullen er altijd blijven, maar waar ik me momenteel meer aan erger zijn mijn leeftijdsgenoten dan de kids :evil:

Pesten gebeurt uiteraard, dat heeft altijd bestaan. Door de media en alle mogelijkheden door telefoons en computers, weten we meer wat er in de wereld gebeurt en worden pesters en slachtoffers dichter bij elkaar gebracht. Op welke leeftijd dan ook.

Bij ons op stal bemiddel ik wel eens tussen kinderen die hele ruzies uitvechten via Hyves, maar in real life niet meer met elkaar kunnen communiceren. Ik laat ze het meestal zelf uitvechten en dan blijkt dat ze er prima uit kunnen komen, misverstanden verdwijnen als ze elkaars gezichtsuitdrukkingen zien en de tonaties horen. Kinderen moeten nog een leven toe met elkaar.

Ouderen hebben veel minder te verliezen lijkt wel, ze zijn vaak star, hebben geen zin meer om toe te geven en ze luisteren niet eens naar wat een ander te zeggen heeft. Hou mijn hart vast als ik ooit in een bejaardenhuis zou komen........... :razz:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-07-2012 19:56

Ik denk dan dat ik maar naar een dorp moet verhuizen Klien,want ik woon in een stad.
Ik denk dat daar de jeugd ook anders is.
Maar ik ben het met je eens,dat ouderen zich ook heel vervelend kunnen gedragen.
Ik hoor de verhalen van mijn schoonmoeder woonachtig in een 55 plus woning,die verteld dat er groepjes zijn die mensen buitensluiten bij de bingo pfffffffff :shock:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 13-12-2012 10:31

Wordt dit nu nooit eens goed aangepakt?


http://nos.nl/artikel/451059-school-ond ... eisje.html
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 14-12-2012 08:07

het is heel droevig inderdaad dat soort wanhoopsdaden.

er was veel op tv te zien hierover.
weet niet meer wie , maar iemand zei dat het in ons allemaal zit en dat het iets is wat lastig uit te roeien.
Het komt overal voor, bij jong en oud, op school maar ook bij groepen en sporten en bejaardenhuizen en alle niveau's. En dat geloof ik ook wel het heeft te maken met groepsgedrag en bepalen van de hierarchie enz.enz.

Ik wil het niet goed praten of zo want ik ben ook als kind aardig gepest en mijn zoon vorig jaar in brugklas ook, maar ik vrees eigenlijk dat het heel lastig aan te pakken is. Het zal er altijd zijn, het zit in mensen.
Denk dat echt enige is om mensen bewust te maken hoe het voelt. Maar laten we eerlijk zijn, meeste mensen hebben er mee te maken gehad, of als slachtoffer of als dader.

Bij mijn zoon is pestprotocol op school maar daar heb ik niet veel van gemerkt. Wij kwamen er pas achter toen hij het opbiechtte, hij had dat tijdje voor zich gehouden. En op school de mentor wist ook van niks. Die hield de pester de hand boven het hoofd. Dus toen ik daar achter kwam ben ik gaan praten met mentor en die bood excuses aan aan mijn zoon. De pester is verder niet aangepakt of zo, want dat is toch al hoe ze het zelf noemen een 'probleemgeval' ja daar schiet je veel mee op.

Echt heel droevig dat zo'n kind dan zo wanhopig is dat zij of hij een noodsprong maken, zal je kind maar wezen.

Ik was vroeger wel heel bang, heel erg bang maar gelukkig heb ik nooit aan zelfmoord gedacht. In die tijd werd er trouwens niet over gesproken; dat 'hoorde er gewoon bij' zeg maar.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 14-12-2012 13:58

[color=violet]Mijn eerste reactie is ook "afschuwelijk, aanpakken etc" maar het is veel ingewikkelder dan we denken. :shock:
Er was maanden geleden een programma op tv waarin het gepeste "slachtoffer" na jaren geconfronteerd werd met de pester (s)

Bleek dat de meeste pesters geen idee hebben dat het zo heftig was, velen zich niets herrinneren van de gebeurtenissen die opgenoemd worden! :smile:


Het is inderdaad goed dat het aandacht krijgt zodat een ieder zich meer bewust is van zichzelf en zijn/haar gedrag!
Aan de andere kant kan het iemand die zichzelf herkent in degene die gepest is, op een idee brengen! :smile: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!