Pestgedrag

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 03-07-2012 20:51

ooo maar mij hoor je ook niet zeggen dat pesten juist is he! Absoluut niet! Ik was het alleen niet helemaal eens met jouw gedachtegang dat als jij je kind maar goed opvoed, dat jouw kind niet gaat pesten.

Je geeft je kind de beste bedoelingen mee en je hoopt, dat als het kind eens af wijkt van die beste bedoelingen, het toch weer eens terug komt op het goede pad. Meestal als de pubertijd weer over is dus. Ondertussen spreek je haar/hem natuurlijk aan op zijn foute gedrag.

Het is gewoon zo, dat als die kids op het voortgezet komen, dat ze een ander leven binnen gaan. De hormonen vliegen door hun lichamen en ze willen een statement proberen neer te zetten. En na die puberteit, na die vergroeiing van hun lichaam en geest, zien ze pas weer duidelijk wat er speelt.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 03-07-2012 22:58

Mijn gedachtengang was was niet dat als je een kind goed opvoed,dat het dan geen pester wordt,maar dat goede opvoeding en respect voor anderen bijbrengen kan bijdragen tot.

Er zijn ouders die gewoon hun kop in het zand steken wat dat betreft hoor,zolang hun kind maar niet het slachtoffer is van.
Juist op het voortgezet,zouden leerkrachten hier meer voorlichting kunnen geven,vind ik.
In de brugklas zouden ze daar onder bv maatschappijleer meer aandacht aan kunnen besteden.
Juist omdat ze de consequenties van hun gedrag niet kunnen overzien.

Dat je als puber last hebt van hormonen,of geldingsdrang,of nog niet optimaal functionerende hersencellen,hoeft niet te betekenen dat je geen respect hoeft/of kunt hebben voor de ander,die anders is,of anders in het leven staat.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 03-07-2012 23:02

Ik ben het eens met jullie opm over pestgedrag niet altijd door goeie opvoeding tegen is tegaan. Zeker niet als sommige kinderen er gevoelig zijn om zich door een leider te laten leiden die een verkeerd voorbeeld geeft. Als ze er dan maar bij horen.
Maar ik denk dat meerdere het eens zijn dat de tijden erg zijn veranderd met gedrag. :shock: En waar dat aan ligt????? Misschien de hectiek van het heden!!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 03-07-2012 23:07

Nou Ansie,ik zie ind veel veranderingen,bv ouders die het drukker hebben met hun smartfoon,dan met hun kinderen.
Ik woon nabij een basisschool dus ik zie en hoor veel.
Ik weet ook niet precies waar het aan ligt,ik probeer dat wel eens met vriendinnen te verklaren.
De tijden zijn veranderd,dat is waar,maar ik kan niet overal begrip voor opbrengen.
Het zal mijn leeftijd wel zijn,last van de generatiekloof :-)
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 03-07-2012 23:12

Ha sunflower dan zal ik op me 41ste ook al een generatiekloof hebben. Want ik begrijp het ook niet!!! :shock:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 03-07-2012 23:13

Ja meiss,na je 40 ste begint het hoor,net als zoveel andere dingen :shock: :-)
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 03-07-2012 23:17

Jep dat merk ik!!!!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 03-07-2012 23:18

Na je 50 ste wordt het nog erger l :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Ansie
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-06-2012 23:41

Bericht door Ansie » 03-07-2012 23:20

Dan heb ik nog even :razz:

Gast

Bericht door Gast » 05-07-2012 20:41

Mijn zoon zit (of zat nu: hij is over :-)) in brugklas en een groot deel van het school jaar heeft hij behoorlijk last gehad van dat gepest.
Het lijkt nu wat beter te gaan en voor de volgende klas hebben ze de 2 grootste klieren uit elkaar gehaald en in verschillende klassen gezet, nou hopelijk brengt dat wat rust in de tent.

Pesten is volgens mij van alle tijden, dat was vroeger ook al.
Maar wat wel veranderd is vind ik hoe mensen zich gedragen. Ook hoe kinderen en pubers zich gedragen Ik ben van een andere generatie en veel wat ik bij mijn zoon op de basisschool gezien/meegemaakt heb dat was volslagen anders als ik naar mijn eigen basisschooltijd kijk. Echt totaal anders. Ook hoe mensen met elkaar omgaan.
En dat komt ook door verandere mentaliteit ,meer individueel, alles moet maar mogen/kunnen, de hele maatschappij is anders geworden.