Je komt bij de dokter en.......

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 07-03-2012 12:15

[color=violet]Niet voor mij :? [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 07-03-2012 13:48

begrijp helemaal wat je bedoelt Rommy. de angst voor de narcose... vreselijk
Daarom zou ik willen dat het allemaal al voorbij was. Zit er nu al 3 maanden tegenaan te hikken en moet nog een maand.....
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 07-03-2012 18:03

Ik zit er helemaal niet mee of ik nu wel of niet een onderbroek mag aanhouden onder zo'n operatiehemd ... goh ... nooit over nagedacht eigenlijk en ik kan me niet eens meer herinneren van bij mijn vorige operaties hoe dat toen was ....

Het is ook niet zo dat ik bang ben voor narcose ... ook daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan ...

'k Heb wel ooit een programma op tv gezien .... waarbij mensen onder narcose (maar vraag me niet wat voor soort narcose dat was !) ... soms wel blijken te praten ... of brabbelen beter gezegd ... of dat ze schijnbaar in een gesprek met iemand zijn en dan ook daadwerkelijk lachen en/of huilen .... Heel gek vond ik dat .... en dan kan ik mezelf wel eens afvragen ... hoe ik ben als ik onder narcose ben .... want 't is toch echt wel vreemd hoe een mens soms kan reageren ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-03-2012 18:23

Ik denk dat dat idd afhangt van de soort narcose. Ik denk, dat als jij onder gehele narcose bent, jij weinig praat ed. Ik denk dat dat bij roesjes wel het geval zal zijn. Als ze net tegen het slapen aan zitten......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 08-03-2012 19:38

[color=orange][i]Ik werk zelf ook in de zorg ..en hoewel de ene blote doos zeker de andere niet is..kan ik beamen..je 'ziet' het gewoon op de duur niet meer. :-)
Hetzelfde als in de sauna of op een naaktstrand.

Als ik mij voor een behandeling moet uitkleden tot op ondergoednivo, dan doe ik wel altijd mijn sokken uit..en jah uiteraard zijn die schoon en ikzelf ook. ;)

De keren dat ik ooit met blote doos heb gelegen was met de bevallingen en nou dan zet je je wel over die vleeskeuring heen..
:?: [/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 08-03-2012 21:25

[quote="WhiteWings"][color=orange][i]

De keren dat ik ooit met blote doos heb gelegen was met de bevallingen en nou dan zet je je wel over die vleeskeuring heen..
:?: [/i][/color][/quote]

Exactly :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 09-03-2012 01:12

Ach, ben zeer zeker niet preuts. Heel wat operaties gehad en nooit bij stilgestaan zelfs! Hoort er gewoon bij en voor die mensen is het lopende band werk! N muts meer of minder maakt ze ook niks uit :razz: Zo denk ik er dan over. Meestal krijg je zo'n net/papier achtig onderbroekje aan en als je dan net als ik zonder roesje geopereerd word is het wel n rare gewaarwording als ze op n gegeven moment heel dat ding in stukken van je kont aftrekken :(

Gast

Bericht door Gast » 10-03-2012 15:44

Ik heb in de zorg gewerkt en ook vaak in het ziekenhuis gelegen.
Voor mezelf heb ik geen enkele schaamte,maar in mijn puberteit vond ik dat wel heel erg.
Ik probeerde mijn patienten ook altijd op hun gemak te stellen.
En inderdaad zoals Cocie schrijft,wij zijn met ons werk bezig en natuurlijk zie je de dingen wel ,maar op dat moment ben je puur met je werk bezig.
Het kan ook andersom zijn dat mannen sexistische opmerkingen naar ons maken en dat is nog veel erger als je als zorgverlener aan hun bed staat.
Daar had ik wel eens moeite mee ,meer dan mezelf bloot geven.
Ik heb ook geen enkele schaamte als ik naar de sauna ga.
Terwijl ik mezelf toch ook geen fotomodel voel ;-)))

Gast

Bericht door Gast » 28-03-2012 09:15

ik heb nu 4 operaties gehad en ook narcose, ruggeprik, roestjes infusen...weet je het is kwestie van je overgeven..ze dekken alles af met doeken of je hebt zo'n raar hemd aan....en ik hoor wel eens gekke verhalen dat je in rare standen ligt enzo..maar ja dat is denk ik toch kwestie van overgeven aan zoiets...ik maak me mee druk over hoe de operatie verlopen is eigenlijk....

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 31-05-2012 00:22

Bubbels, wat is dat voor forum, over Gastric Bypass? Ik heb 12 juni een voorlichtingsochtend en 27 juni de screening voor zo'n operatie en ik wil alles het liefst vantevoren weten ;).
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?