PAS therapie

Plaats reactie
BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

PAS therapie

Bericht door BeeCee » 05-03-2012 12:53

Ik ga op PAS therapie. Als voorbereiding op mn operatie en omdat het mogelijk tegen tinnitus werkt.
Dit is het:
Physio Acoustic Sound (kortom PAS) therapie is in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw ontwikkeld door de inmiddels overleden Finse professor Petri Lehikoinen.
De PAS-therapie is een niet-invasieve (niet belastende), natuurlijke behandelvorm voor pijnverlichting, bevordering van ontspanning en het bevorderen van de bloedcirculatie.
Gebaseerd op de principes van de muziektherapie, werkt de PAS-therapie met laagfrequente geluidsgolven. De gebruikte, lichaamseigen, frequenties liggen tussen
de 27 Hz en 113 Hz.

Iemand er wel eens van gehoord?
Vandaag een proefsessie gehad en vrijdag de eerste behandeling.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 05-03-2012 13:49

Ik heb wel ooit gehoord dat er iets bestaat als muziektherapie ... maar verder weet ik er eigenlijk weinig tot niets vanaf ....
Ben wel benieuwd of jij er postieve resultaten mee zal bereiken BeeCee ... ik hoop voor jou van wel in ieder geval ...
't Is met muziek ... dus dat spreekt me sowieso wel aan ... Houd ons op de hoogte !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-03-2012 10:38

Ik heb er nooit van gehoord BC,maar ik gebruik bij bv de kaakchirurg,wel altijd muziek,om me via een andere zintuig,af te leiden van de pijn.
Maar dat is iets anders denk ik.
Ook gebruik ik muziek vaak als meditatie of ontspanning.
Het heeft invloed op mijn brein merk ik,en kan er mijn emoties in kwijt,of het nu de tekst is of het ritme.
Kan beide.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 06-03-2012 14:53

Dit werkt niet met muziek maar met geluidsgolven op bepaalde frequenties.... Die trillen door je heen. Niet te hard hoor. Er is wel een muziekje op de achtergrond, maar dat is voor de sfeer.
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

Terug naar “Gezondheid”