echte vriendschap

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 25-02-2012 02:13

Dit lezende denk ik ook dat de vriendschap al over was voordat haar broer overleed... Zij had haar oordeel al klaar waardoor jullie elkaar helaas niet meer konden vinden kwa opvattingen en de manier zoals jij je leven in wil delen. Zo jammer dat mensen vaak niet verder kijken dan hun eigen beleefwereld terwijl dit toch jouw weg is. Een echte vriendin zou daar begrip voor op moeten kunnen brengen of er in elk geval proberen om er begrip voor te hebben dat dit jouw keuze is en er geen andere mogelijkheid is... een geaardheid kan je nou eenmaal niet veranderen! Daarom is dit denk ik hoe moeilijk ook de beste weg......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-02-2012 08:48

[color=orange][i]

Jemig Isis, dat hakt er wel in..zo'n reaktie van een vriendin pff..! :smile:
Ik vraag me wel af achteraf in hoeverre het dan werkelijk je 'beste' vriendin was.. :-| Want het was duidelijk eentje met voorwoorden blijkbaar..!

Heeft dit voorval ertoe bijgedragen dat je nu bijv.niet gemakkeijk meer tov anderen uit de kast komt..? Of heb je ook mensen meegemaakt inmiddels Isis, die wel fijn gereagereed hebben en of ze het nou wel of niet begrijpen..waar je wel jezelf mag zijn en je eigen keuzes mag maken..?

[/i][/color]

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 25-02-2012 17:01

Dat heeft er idd best wel flink ingehakt ... en 'k heb het er nog wel regelmatig moeilijk mee hoor ... Zoveel meegemaakt samen ... en dan vertel je over je geaardheid ... en alles verandert ... tot er niks meer over blijft ...
Ik kan momenteel niet direct iemand bedenken tegen wie ik dat stukje ivm geaardheid zou vertellen ... dus dat probleem is nu ook niet echt aan de orde ... maar 'k moet zeggen ... gesteld dat het wel zo was ... dan zou ik idd toch wel mijn twijfels erover hebben of ik het zou vertellen of niet ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 25-02-2012 18:38

Isis,juist door degeen die je zo na staat,niet gerespecteerd worden,en niet geacepteerd,doet je vreselijk pijn.
Net alsof je niet mag zijn wie je bent,veroordeeld wordt daarom.
Bij mij was het het belangrijkst toen ik zelf eindelijk uitgevogeld had hoe ik qua geaardheid in elkaar zat (Dat proces duurde enkele jaren)het allerbelangrijkst,hoe mijn man zou reageren.
Dat is voor 100% meegevallen.

Over mijn eerste vrouw/vrouw relatie en mn allereerste verliefdheid heb ik hem verteld.
Naderhand tegen mijn collega s van mijn vrijwilligerswerk,die ook heel goed reageerden.
Een wat oudere vrijwilligster kreeg ik het maar niet uitgelegd,en zij veroordeelde ook.
In het begin vond ik dat vervelend,maar vond ook dat zij niet out of the box dacht,dus dat het haar probleem was.

Een andere heel oude en goede vriendin nam het voor kennis geving aan,en zwijgt meestal als ik het onderwerp ter sprake stel(Mag ook natuurlijk)
Verder doet ze volledig normaal.
Mijn oudste vriendin accepteerde het eigenlijk direct en ik kan er ook altijd wel over praten.
Ondanks dat ze een beetje old fashion is,is ze heel begripvol en inlevend.

Een aantal vriendinnen heb ik niets verteld,evenals mijn familie.
Ik vind nu zolang het niet aan de orde is hoef ik er ook niet over te praten.
Het is jammer dat die vriendin van jou niet wat open-minded is,hoewel het moeilijk is voor anderen te bedenken dat je een relatie naast je relatie hebt.

Ik heb ook vaak gehoord dat ik moest kiezen,en dan zei ik ook dat ik dat al gedaan had (weer totale onbegrip)
Dat je twijfel hebt om dingen te vertellen ,begrijp ik heel goed.
Het is soms aftasten,tegen wie en wat.
Hoewel je vaak,van wie je het niet verwacht,een positieve houding krijgt.
Het enige wat je wilt is geaccepteerd worden,en gerespecteerd in je keuzes.
De keuzes die wij maken,worden het minst begrepen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 25-02-2012 19:12

heyIsis..

Ondanks da tik idd ook denk dat je door eerlijkheid pas erachte rkomt of een vriendin ook echt n vriendin is..is t toch gewoon klote dat je d rkwijt bent!!!!maar..als je t niet had verteld...had je altijd iets gehad waarover je moest zwijgen als je met haar was...is ook nie tleuk...

hoop dat je nog bergen vrieninnen ove rhebt die je wel respecteren in wat je doet..ookal zijn ze t er niet altijd helemala mee eens.

Ik zelf vertel het selectief,maar t is gelukkig altijd goed ontvangen!!!!prijs ik me gelukkig mee...

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 25-02-2012 23:39

lieve dames,

ik lees dat deze topic heel wat reactie oproept. Ik ben nogal moe nu maar kom morgen zeker nog een keer langs om met een fris hoofd te lezen!

truste,
Merel
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 26-02-2012 10:36

En nu vraag ik me af, of een vrije vrouw, ook zulke problemen zou ondervinden. Dus een vrouw, zonder man, die dan aan haar vriendin verteld, dat ze lesbisch is.........

Ik denk nl echt, dat die reacties komen door het feit, dat jullie allemaal getrouwd zijn. Mensen zitten nog steeds in hun hokjes en als je getrouwd bent, blijf je gewoon alleen bij die gene.......klaar......

Blijf ik er wel bij, dat ik het wel erg kortzichtig vind, vooral als de man in kwestie er geen problemen mee heeft.

Gast

Bericht door Gast » 26-02-2012 10:54

Bubblie!

Ikke schreef gister al dat ik,als vrij varken.....nog gelukkig nooit een negatieve reactie heb gehad van mn vriendinnen of omgeving op mijn bi zijn!!!!pffff....gelukkig maar!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 26-02-2012 21:09

[quote="Bubbels"]En nu vraag ik me af, of een vrije vrouw, ook zulke problemen zou ondervinden. Dus een vrouw, zonder man, die dan aan haar vriendin verteld, dat ze lesbisch is.........

Ik denk nl echt, dat die reacties komen door het feit, dat jullie allemaal getrouwd zijn. Mensen zitten nog steeds in hun hokjes en als je getrouwd bent, blijf je gewoon alleen bij die gene.......klaar......

Blijf ik er wel bij, dat ik het wel erg kortzichtig vind, vooral als de man in kwestie er geen problemen mee heeft.[/quote]

[color=orange][i]
Dat zou er best wel eens mee te maken kunnen hebben Bubs..!

Ik moet zeggen dat ik mijn vrienden/familie door de jaren heen al menig shock gebracht heb in mijn leven, dus ze zijn wel wat gewend inmiddels hihi.. :?: maar naast dat iedereen mijn keuzes accepteert ' als van mij', heb ik wel bezorgde reakties gehad toen ik vertelde dat ik relatie kreeg met een vrouw die nog getrouwd is en nog steeds bij man en gezin woont.

Ze bang waren dat ik gekwetst zou worden als zij misschien op de duur zou beslissen dat ze toch niet die status op zou willen geven.
Maar ik moet zeggen dat ik mij daar zelf nooit bezorgd over heb gemaakt, dus misschien dat die zekerheid van mij, en later toen ze haar leerden kennen en ons samen meemaakten, hen dat geruststelde, ondanks dat de situatie nog is zoals het is.

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 26-02-2012 21:20

Ja, ik denk dat dat natuurlijk ook scheelt. Jij laat merken dat jij gelukkig bent........dat je tevreden bent en daarop reageren zij. Heb ik ook bij mijn familie. Ze vinden wel dat ik een moeilijke weg bewandel vanwege het feit, dat zij dus niet vrij is, maar ze zien ook, dat ik er vrede mee heb.

Moet ik wel zeggen, dat als ik dus een getrouwde vriendin zou hebben, die mij vertelde dat ze bi zou zijn......en dat haar man het er heel niet mee eens zou zijn......ik haar ook zou vragen of ze er wel goed over nagedacht heeft! Want je haalt je natuurlijk aardig wat op je hals. Dus zo een reactie kan ook uit bezorgdheid komen.....

Maar vind natuurlijk wel, dat de beslissing altijd bij degene moet liggen, die in die situatie zit. Als zij het zo wilt, dan is het haar beslissing en dan hoor jij dat, als vriendin, te respecteren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je moet het wel respecteren.