Wat zijn de verschillen tussen jou en je vriendin?

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Wat zijn de verschillen tussen jou en je vriendin?

Bericht door Bubbels » 14-02-2012 22:01

Nou......ik ben een hork.......ben niet echt romantisch.....nuchter......manlijk in mijn denken......en ik draag graag een jurk......

Zij is gevoelig, denkt overal over na, wilt praten om gehoord te worden en niet om een oplossing te horen, kan zich goed inleven in anderen en is de baas.......

En dat kan soms knallen.........maar het maakt het ook erg interessant! Zij kan zo sterk zijn en ik kan zitten grienen om een zielig boek.......... zij is zo rustig en ik kan uit mijn vel springen om stomme dingen......zij kan in de stress raken om dingen waar ik van kan zeggen: "ach meisje, doe eens rustig......er is niks aan de hand."

Al die verschillen, maakt het ook compleet....... Ben nog steeds erg gek met die muts!

:-x

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-02-2012 09:43

[color=violet]Ik wil graag een foto van jou en die jurk hahahahaha!![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-02-2012 11:16

uhhh.....ik probeerde hem hier neer te zetten.......maar het lukte niet.......Heeeeeeeel vreemd...... :roll:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-02-2012 12:25

Er is niets mis met verschillend zijn,of verschillend denken/mening hebben.
Zolang er maar respect is voor elkaars meningen/opvattingen/interesses en vooral gevoelsleven.
Door communicatie en luisteren,kun je daarin duidelijkheid vinden.
Het is ook belangrijk dat je je kunt invoelen in die ander,wat maakt die in een bepaalde levensfase door,ook al zit jij daar (nog) niet in.
Wat vooral waarden heeft voor jou of die ander.

Interesse tonen in wat de ander intereseert (hobbies,of een bepaalde kijk op het leven,geloof,spiritualiteit) of belangrijk vind.
Meeleven is ook zoiets,ondersteunen daar waar nodig is,bijstaan in moeilijke situaties,zodat die ander zich gehoord en gezien/begrepen voelt.(bij ziektes of bepaalde gezinsproblemen)
Samen daadwerkelijk vreugde en verdriet[color=darkred] delen[/color]
Ik heb altijd heel verschillende vriendinnen gehad,de twee waarmee ik recentelijk veel mee omga zijn heel verschillend en ook weer anders dan ik.
Toch kunnen wij goed met elkaar overweg,hoewel wij heel anders in het leven staan,hebben wij toch raakvlakken.
Wij houden geen van drie van oordelen,en we spreken elkaar direct aan,en gaan niet af op verhalen die ons ter ore komen via anderen.
We vertrouwen er ook op,dat wat tussen ons verteld wordt,ook tussen ons blijft en niet in een roddelcirquit komt.

Met mijn man heb ik ook zon soort relatie,we laten elkaar vrij/doen dingen samen,hebben regelmatig een andere mening over dingen.
En we respecteren elkaars gevoel,en respecteren de mensen die belangrijk zijn in zijn of mijn leven.
Dit alles moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
Aan een relatie moet worden gewerkt,en zelfinzicht is ook belangrijk.
Het is zo makkelijk je maar af te keren van dingen die je (nog) niet begrijpt,of die je niet aanstaan/waar je niets mee hebt.
Ook wanneer je communitatief niet al te vaardig bent,kun je wel leren invoelen,als je dat tenminste wilt.

Samen lol hebben,je geborgen/vertrouwd voelen,of dat nu in liefde is of in vriendschap,respect voor elkaars keuzes,levenswijze,manier van omgaan met,daarin is respect een sleutelwoord.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-02-2012 12:38

P.S
Ik ben geen hork
Ik draag geen jurk of rok
Ben niet echt mannelijk in denken of doen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-02-2012 12:53

Ook wanneer je communitatief niet al te vaardig bent,kun je wel leren invoelen,als je dat tenminste wilt.


Ik kan me aardig uiten......maar invoelen kan ik niet! En ik vind ook niet, dat je dat zo maar ff kan leren, ook al wil je dat.

Ik kan totaal niet indenken hoe isis over bepaalde dingen denkt, terwijl ik daar heeeeel anders over denk. Ik zie daar dan gewoon de logica niet van in.......begrijp het ook gewoon niet......en kan daar dus niks mee.

Dus de zin.........kun je wel leren invoelen, als je dat tenminste wilt, vind ik niet kloppen. Als ik dat zou doen, zou ik dus gewoon liegen tegen der, want ik weet niet wat ze voelt bij zo iets......en dan kan ik niet zeggen: "och schatje, ik begrijp je......" want neeee, dat doe ik dan niet!

Tis voor mij, als hork, dan ook erg moeilijk uit te leggen aan een gevoelig mens, hoe ik er over denk......en ik kan me dan niet invoelen in haar gevoel en zij niet in het mijne........

Zoals isis kan zeggen........"jij denkt te mannelijk".......tja......kan er niks aan doen.....het zij zo...... Maar ik wil gewoon duidelijk maken, dat ik, als hork, dat echt niet expres doe......cru zijn ofzo......ongevoelig over komen...... Ik kan me gewoon echt niet inleven in sommige dingen....... :smile:


En voor de duidelijkheid......dit is natuurlijk niet alleen bij isis het geval he! Haha, heb dat bij iedereen. Kom bij mij met problemen en ik probeer een oplossing te vinden.......maar verwacht nou niet dat ik met je mee gaat zitten janken...... :? :smile:

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-02-2012 13:10

[color=violet]Invoelen is juist een sterke kant van mij, ik weet dus hoe iemand het vanuit zichzelf ervaart........als ik de persoon een beetje ken! Ik ben een beetje van allebei, 't is maar net hoe ik in mijn vel zit![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-02-2012 13:15

Jij mag ook heus wel de verschillen tussen jou en whitewings vertellen hoor, rommy! Haha, dit gaat niet alleen over mij en isis, maar was een open topic........ :-)

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-02-2012 13:20

[color=violet]Mijn schrijven gaat toch niet over jou en Isis......?


Er zijn tussen Ag en mij zoveel verschillen maar door die verschillen leren we ook weer vanelkaar![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 15-02-2012 14:04

Ik ben precies en punctueel, soms op het perfectionistische af, heel moeilijk voor anderen, nog meer voor mezelf. Ben vrij zwart/wit in denken, neem vaak teveel hooi op mijn vork en maak het anderen graag naar het zin.

Lief is rommelig, heeft af en toe een warboel in haar hoofd, niets gaat volgens lijstjes of planning, maar alles kan bij haar en ze is heel vergevingsgezind.

We hebben zelden woorden, praten veel en diepgaand, voelen de dingen goed aan en gunnen elkaar veel. Vooral door de diepe liefde hebben we geen problemen met de verschillen en als die er wel zijn, dan komen we daar tot nu toe makkelijk uit.

Terug naar “Relaties”