Uit de kast!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Uit de kast!

Bericht door Rommy » 12-02-2012 16:28

Geale (wettelijk mijn man) geeft volgende week zaterdag een feestje vanwege zijn 50 jarige verjaardag, tijd om de resterende vrienden/familie op de hoogte te brengen van onze situatie hier; Geale sinds 6 maanden een vriendin en ik al bijna 2 1/2 jaar met Agnes!

Nichtje van mij is degene die het nog niet weet, klassiek gevalletje dus ik zet me schrap!

Of ze even gaat zitten vraag ik als we een poosje over koetjes en kalfjes praten aan de telefoon, ze schrikt zich rot; de vorige keer dat ik dat zei was er iemand overleden :-) Er is niemand dood of ziek zeg ik maar je gaat wel schrikken! :(

Ik vertel haar het verhaal vanaf het begin, niets weglatend! Ze vind het vreselijk en natuurlijk (meeste reacties) sneu voor Geale en de kids, ze komt als slot met een aantal mogelijke oorzaken; ik zou vroeger teveel omgegaan zijn met lesbiennes :-) dus een verkeerd voorbeeld....ja hoor!

Ze was erg blij voor Geale dat hij een nieuwe vriendin had en voor mij hoopte ze dat ik nog eens tegen een man aan zou lopen die wat ouder was en waar ik goed mee zou kunnen praten want met een vrouw gelukkig zijn dat kon ze niet geloven!

Pffffff ik heb het nog een poosje geprobeerd maar ze bleef dit maar herhalen, ik zou mijn schouders op moeten halen maar toch doet het me pijn...........

Ze komen wel op het feestje, erg leuk van Geale de uitnodiging zei ze nog! :twisted:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 16:33

Dit meeeeen je toch niet?? Jeeetje, dit is zeker een klassiek geval zeg!! En dat ze dus gelijk zo over jou denkt he......dat het jou schuld is en dat het zo zielig is voor hem........

ENnnnnnnnnn dat ze denkt dat het dus een soort van bevlieging is.....dat je er wel overheen groeit...... :(

Net als sommige mannen kunnen zeggen: Ik zal wel eens met je naar bed gaan, dan ben je gelijk genezen van die vrouwengevoelens! :lol:

Vind het wel erg knap van jou en je man, dat jullie het zo allemaal kunnen doen hoor! Dat zouden vast meer mensen zo geregeld willen hebben!

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 12-02-2012 19:09

Ja, Rommy, sommige mensen denken dat het gewoon een knopje is dat je effe kan uitzetten... alsof dat de meesten van ons dat niet minstens een keer geprobeerd hebben ;)

Maar haar reactie had je verwacht? Ik hoop dat ze echt bijdraait want dat is het fijnste toch als iedereen je kan accepteren zoals je bent... sommigen hebben wat meer tijd nodig om eraan te wennen.... maar zie toch heel vaak dat de meeste mensen, ook de meest hardnekkige "tegenstanders" uiteindelijk "bijdraaien" :-D
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 19:37

En vooral als ze zien, dat beide partijen er goed mee om kunnen gaan. Zal een stuk lastiger worden, als de man het er heel niet mee eens is......en dus eigenlijk er bij komt te hangen...... Dan wordt hij al snel gezien als de "zielige" partij......en ik moet zeggen.......hij heeft er natuurlijk nooit om gevraagd he..... Maar ja, wij ook niet om "zo" te zijn natuurlijk.....

Tis gewoon 2slachtig.....

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-02-2012 19:44

Hij heeft er niet om gevraagd maar ook geen traan om gelaten, hij is meteen gaan daten en daarbij hebben we heel wat afgelachen samen.......er is eigenlijk nooit een zielige partij geweest maar als ik dat vertel horen ze me schijnbaar niet!!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 19:47

En dat vind ik dus wel zoooo stom he! Als de mensen zich zelf daar goed bij voelen.......waarom zou je dan een oordeel daar over moeten hebben??? Nee hoor, petje af rommy. Ben blij dat het zo kan gaan bij je!

En die vriendin van je man.......hoe vindt die het??

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-02-2012 20:09

Toen Geale een vriendin kreeg en het vastere vormen aan ging nemen hebben we onze afspraken wat bij moeten stellen, natuurlijk heb je daarbij ook wel eens een meningsverschil, hij vond dat hij nog recht had op zoveel tijd omdat ik al veel langer blah blah blah!!
Uiteindelijk hebben we ook daarin weer een weg gevonden, vriendin van Geale komt hier thuis, leuke spontane meid maar wel een regeltante dus wij moeten niet samen in de organisatie zitten hahaha!
Zij heeft de neiging Geale te zeggen hoe en wat hij moet veranderen in bijv. de omgang met de kinderen; we zijn te goed, beter aanpakken etc, komt Geale thuis en wil dat meteen gaan invoeren, nou ik kan je zeggen dat werkt niet bij jongens van`18 en 20!!

We hebben allebei gezegd dat Geale bij zichzelf te rade moet gaan wat hij wel en niet wil en niet klakkeloos woorden overnemen van mij en zijn vriendin en die bij de ander neerleggen! Zo krijg je wrevel over en weer en daar schiet niemand iets mee op!

Kwestie van overleggen........

We hebben het kort geleden ook onze moeders verteld 89 en 92 jaar oud, vond ik erg moeilijk.......we willen niemand pijn doen maar daar ontkwamen we nu niet aan!
Vriendin van Geale wil ook wel eens mee naar zijn moeder, als die niets zou weten is het op zijn minst apart als je met een vreemde vrouw voor de deur staat hahaha.
Agnes is wel meegeweest naar mijn moeder want met een "dit is een vriendin"kom ik nog wel weg als vrouw, al moet ik zeggen dat ze wel eens vragen stelde als "je slaapt toch niet bij haar in hetzelfde bed"? die mij zeiden dat ze niet gek is!!

De kinderen hebben het geaccepteerd; Merijn heeft er meer moeite mee dan Robin, probeer hem af en toe aan het praten te krijgen want het is een binnenvetter....maar al met al hebben we niets te klagen!

Geale is nu met vriendin in Barcelona, cadeautje van vriendin alvast voor zijn verjaardag........ik zal Agnes eens een hint geven! :roll:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 20:11

ooo agnes heeft mij.....oohhh...uhh.......ik bedoel, ja, moet je eens doen, rommy.... :-)

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 13-02-2012 13:43

Goh Rommy .... toch wel lastig als je van dit soort reacties krijgt ... zoals die van je nichtje .... Ik kan me voorstellen dat zoiets je pijn kan doen ....

Maar het blijft helaas wel een feit ... dat er altijd mensen zullen blijven zijn ... die zich niks bij een anders-geaard-zijn kunnen voorstellen ... en die helaas nog altijd uitgaan van vooroordelen ... alsof het 1 of andere enge ziekte zou zijn of zo ... die hopelijk snel voorbij gaat ...

Daarbij wordt dan de man idd meestal gezien als de persoon die zielig acher blijft ...
Met een partner die dan achter blijft ... hebben de meeste mensen dan te doen .... en ergens begrijp ik dat ook wel ... want tenslotte is het vaak ook best wel erg voor die mannen hoor ! Maar wat ik dan wel jammer vind ... dat is dat diegenen die meteen al zo te doen hebben met de achterblijvende partner ... zich niet realiseren wat de vrouw zelf al allemaal heeft moeten verwerken voordat ze zelf een vriendin had ... De innerlijke worsteling waar je mee kan zitten als je ontdekt dat je op iemand van hetzelfde geslacht kan vallen ... de verscheurdheid die je in het begin nog kan voelen tussen je man en je vriendin of zo ... tja ... daar denken die mensen dan vaak niet aan ... Maar ook dat ligt nu eenmaal in de menselijke aard ... meestal toch .... je kan het ze niet echt kwalijk nemen denk ik dan ...

Wel knap van jullie hoor ... dat jij en je man het wel al aan jullie moeders hebben kunnen vertellen ... Dat zal vast niet makkelijk geweest zijn ... vraagt toch wel veel moed ... dus een flinke prestatie van jullie :evil:

Ook fijn dat je kinderen overal van op de hoogte zijn ... en dat ze hier redelijk mee om kunnen gaan ....

En nu dat reisje nog hé ... voor jou ;-)
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 18:17

inderdaad zeeeeeer klassiek geval!Wist niet dat die nog bestondne..in t museum ermee...hihih..

Ben je toch niet stiekem soms jaloers als hij met zn vriendin is?Lijkt me toch vreemd af en toe..maar als jullie beide e rgelukkig mee zijn...en zijn nieuwe vriendin ook..good luck meissie!!!