Uit de kast!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 21-01-2013 12:04

[color=orange][i]

Neey ik heb nooit wat vervelends vernomen als Rommy en ik hand in hand lopen of elkaar wel eens een kus geven oid.
Maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt let op de blikken van mijn omgeving.
In ieder geval heb ik nooit een opmerking gehoord tot nu toe.
Maar dat kan ook gewoon mazzel zijn. Het is maar net wie je op dat moment tegenkomt, denk ik.

Als me begeef tussen mensen waarvan ik vermoed dat ze er erg aanstoot aan zullen hebben, dan zal ik me af en toe misschien wat minder uitgesproken opstellen, maar over het algemeen blijven we wel gewoon onszelf.

En dan bedenk ik me soms wel..wat een geluk we hebben dat wij hier toch best in een vrij en tolerant land leven.


[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 21-01-2013 14:15

Wij hebben ook nog nooit opmerkingen gekregen en lopen altijd hand in hand.
Wel een keer dat we zoenden, keek iemand op de fiets nog eens extra achterom; zo van: zie ik dit goed?
Hij viel bijna van zijn fiets af!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-01-2013 17:24

Haha leuk he, mea? En idd, dan ben ik erg blij dat we in zo een land wonen. Jammer alleen dat er zoveel mensen hier komen die daar heel anders over denken...... :shock:

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 22-01-2013 11:48

Ik heb nog nooit opmerkingen gehad in die richting. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf heel discreet hou omdat ik niet zo spontaan uit in het openbaar.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik meer zou opvallen door mijn partner weg te wapperen en door mijn rode boei dan dat we spontaan zouden kussen of hand in hand lopen.

In Egypte liepen we gewoon zo over straat en waarom niet? Daar liep de plaatselijke bevolking ook zo, vrouw met vrouw hand in hand, man met man ook. Dat zal je in Nederland dan weer niet tegenkomen. Nou ja, alleen als het homo's betreft :evil:

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 09-02-2013 10:21

Ik denk ook dat het gewoon moet kunnen..Als je echt tot over je oren verliefd bent, is het ook moeilijk om dat niet te doen.. :oops: Tenminste..dat zou ik hebben :-) Ikzelf heb er nog nooit vervelende opmerkingen over gehad, ik weet dat mijn ex een keer bijna in elkaar is geslagen op roze maandag nogwel.. :( Dat was minder..waarom zou het als je hetero bent wel mogen, en niet als je lesbisch of homo bent..liefde is liefde, en dat is iets moois!
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Gast

Bericht door Gast » 22-02-2013 09:24

Ik heb nooit vervelende reacties gehad maar ik merk wel van mezelf dat ik dat uit de kast komen minder belangrijk vind dan tien jaar geleden. Ik vind als iemand het wil vertellen prima maar zo niet ook goed. Eerst vond ik dat je er altijd voor uit moest komen, nu denk ik leven en laten leven..........

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 05-06-2013 17:14

[list][color=white]

We mogen dan bekend staan als een volk dat tolerant is over homoseksualiteit, dat wil nog niet zeggen dat er 'niets aan de hand is' als je bij jezelf bemerkt op hetzelfde geslacht te vallen.

[url]http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348114[/url]

Gesprekken over hun eigen worsteling, met een jong meisje en met sportjournaliste Barbara Barend.



[/color][/list:u]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-06-2013 18:55

Heb ik gezien,en vond er herkenning in van mijn gevoel,zeker zoals Barbara erover sprak.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-06-2013 11:25

Het is natuurlijk ook een hele ommezwaai als blijkt dat je op het zelfde geslacht valt. Je leventje staat even op zijn kop........je moet het mensen gaan vertellen...... Lijkt me vooral zwaar als je uit een erg christelijk gezin komt die al allemaal toekomstplannen voor jou hadden qua kinderen ed.

Ik herken niet zo de worsteling. Ik was meer blij dat ik het gewoon was en me niet meer hoefde voor te doen alsof ik hetero zou wezen.