Hij is een zij......

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Hij is een zij......

Bericht door Bubbels » 09-02-2014 11:26

Laatst was ik bij het COC in arnhem en kregen we een groepsdiscussie over dit fenomeen. Hij is een zij. Is een documentaire op de tv over mensen die geboren zijn in het verkeerde lichaam en zich laten opereren om uiteindelijk dat te zijn wat ze zich altijd voelen.
Transgenders dus.

De vraag was daar........Stel dat je in contact komt met haar, het klikt, het voelt goed, vlinders in je buik en dan blijkt dat ze dus transgender is die haar laatste operatie nog moet krijgen..... Wat dan??

Mijn reactie was dat ik denk dat mijn verliefde gevoelens toch wel zouden verdwijnen. Ze heeft dus nog een piemel en dat maakt bij mij het plaatje "vrouw" toch wel heel penibel. Zou ik haar leren kennen terwijl alles gedaan zou zijn dan weet ik niet hoe ik zou reageren......

Ik word dus niet verliefd op een persoon maar op een vrouw. Ik weet natuurlijk niet hoe het in het eggie zou lopen mocht ik er ooit eens tegen komen, maar op dit moment zeg ik dus bovenstaande. Hoe denken jullie over dit onderwerp?

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 09-02-2014 12:05

Hij is een zij
een mooie serie op de tv!


ben laatst een mooi mens een vrouw tegen gekomen.
haar partner was na 20 jaar overleden.
dacht dat haar partner een vrouw was
idd was geweest
bleek de laatste 15 jaar gelukkig geweest te zijn als man met haar.
Zij vertelde evenveel van de persoon gehouden te hebben ongeacht man of vrouw.

In contact met haar is het voor mij duidelijk dat ik voor een vrouw ga! een vrouw in geest en lichaam.
Zo dat is duidelijk (voor mij) van hetero naar bi naar les en alleen les
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 09-02-2014 12:13

Ja, daarom zei ik al dat er bepaalde personen gewoon van een persoon houden......of ze nu man of vrouw zijn.....Ik heb dat dus niet, ik hou van een vrouw en niet van een man. Dus zou er achter het zeer mooie plaatje een man zitten........dan is dat plaatje voor mij gelijk over. Vriendschappelijk kunnen we verder maar voor de rest niet.

Maar goed....op die avond was er ook een vrouw die zei: "dus jij laat dat prachtige gevoel wat je voelde......die verliefdheid....allemaal weggaan omdat het vroeger een man was??" Ik antwoordde dus met een ja.

Maar goed, stel dat het dus een volledige transgender is, dus met vagina en borsten en gewoon een vrouwelijk uiterlijk.......Wat dan?? En dat weet ik dus niet.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 09-02-2014 12:47

[color=violet]Ik was ooit lid van een groep waarvan de eigenares nu door het leven gaat als man.
Het is een hele worsteling voor de persoon zelf, ook niet iedereen laat zich volledig 'ombouwen', geen idee of je dan voor de wet gewoon de persoon blijft die je voorheen was maar dit terzijde.

Ik denk dat je zoiets gevoelsmatig pas kunt weten als je het meemaakt, als ik me op dit moment voorstel dat mijn partner een penis zou krijgen geloof ik niet dat ik op die manier intimiteit zou willen hebben maar ik denk wel dat ik van de persoon nog net zoveel hou en haar/hem ook niet kwijt wil. 8-)

Niemand houdt met die mogelijkheid rekening als je een relatie hebt lijkt me.

Kom ik nu een transgender tegen dan denk ik dat ik in 90% van de gevallen wel zie dat er iets 'niet klopt' en zal mijn gevoel niet verder gaan dan vriendschap maar helemaal zeker weet je dat pas als je ervoor staat.[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 11-02-2014 21:22

[color=orange][i]

Ik volg de serie ook ..vind het erg mooi hoe ze je mee laten leven met situaties die je je moeilijk voor kunt stellen als je het zelf niet beleeft.

De meesten in de serie zijn ook wel duidelijk het andere gender dan het lijf waarmee ze geboren zijn. Het leed wat dat veroorzaakt bij hen, is wel iets wat duidelijk naar voren komt en ook de rust en het innerlijke geluk wat ze eindelijk meemaken als , voor hun gevoel, het lichaam eindelijk kloppend is gemaakt met hun innerlijk.

Ik ken meerdere mensen die genderdystrofie hebben. Een was een zij die geboren was als hij, de ander is hij die geboren was als zij.
De eerste heb ik nooit voor de transitie meegemaakt, dus dan is zoiets slechts een wetenschap, en geeft het accepteren geen moeite, omdat je simpelweg niet beter weet.

Bij de ander heb ik de worsteling van zeer dichtbij meegemaakt.
Toen wij contact hadden was wel duidelijk merkbaar dat er 'binnenin' (ook) een man zat.
Na diverse operaties zou inmiddels op het paspoort in plaats van de V een M mogen staan, maar blijkbaar heeft niet iedere transgender behoefte aan een volledige transitie.

In die tijd was voor mij de persoonlijkheid hetgene wat me trok in deze persoon en was het uiterlijk bijzaak. Maar of dat zo zou zijn gebleven als ik de gehele transitie meegemaakt zou hebben, en dus begonnen was met een 'mannelijke' vrouw, en geeindigd zou zijn met een zachtaardige,maar wel compleet man qua uiterlijk, dan weet ik niet of ik daar hetzelfde in had kunnen blijven staan.

Partner te zijn en te blijven van iemand die zo'n indringende uiterlijke gedaantewisseling ondergaat is wel heel wat anders, dan dat je dat als gewone vriend of vriendin van iemand meemaakt.
Dat laatste is iets wat ik van mezelf voor honderd procent weet dat ik dat zeker accepteren kan.

Van uiterlijk moet er toch ook een bepaalde klik zijn voor de intimitiet zoals die in een partnerrelatie past, en daar heb je weer niet mee te maken als je gewoon bevriend met elkaar bent.


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-02-2014 21:31

Ook ik snap dat die mensen enorm zitten met hun verkeerde lichaam. Lijkt me ook verschrikkelijk om mee te maken. Tegenwoordig zijn ze er al steeds sneller bij qua hormonen toedienen e.d, zodat de veranderingen al snel plaatsvinden. "Vroeger" hadden ze dat niet en dus lopen er een boel oudere transgenders rond die er gewoon niet "af" uit zien en dat lijkt mij ook weer erg frustrerend. Ze vallen net overal tussen, lijkt me.....

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 24-02-2014 11:14

ik denk dat ieder mens vrouwelijke en mannelijke eigenschappen in zich heeft
daar moet iedereen balans in zien te vinden


ik weet niet zo goed wat ik ervan vind
van het fenomeen 'transgenderen'
het lichaam is een expressie van jezelf, denk ik
het is alsof je jezelf niet accepteert
(ik denk dat het lichaam een manifestatie is van de ziel)

maar
zo kun je dan ook tegen allerlei ziektes aankijken
bovenstaande logica volgend zou je die dan ook niet behandelen
want dan is ziekte ook een expressie van jezelf....?!
... ik denk trouwens dat dat inderdaad zo is
waarbij ik juist denk dat je op aarde bent om aan de ontwikkeling van je ziel te werken
en zo zijn dus ook ziekten iets om aan te werken

er zijn wel dingen in het leven die je maar hebt te accepteren
dat geldt voor ieder mens
er kan je in het leven van alles overkomen
en ik zie daarmee leren omgaan als doel van het leven

de vraag is dus eigenlijk
wat hoort bij de dingen die je hebt te accepteren
en wat hoort bij de dingen die je wilt en kan en mag veranderen

begrijp me goed: ik ben niet voor of tegen transgenderen
ik voel an sich sympathie voor transgenders

'u moet er maar mee leren leven'
het maakt me woest als dat gezegd wordt van dingen waarvan achteraf blijkt dat ze simpel te voorkomen of te genezen zijn
maar
geldt dat dan ook voor dingen die niet simpel te genezen of voorkomen zijn?
is de ingewikkeldheid van de behandeling dan de maatstaf?

ook een facet van dit onderwerp
zijn de behandelingskosten
er zijn zat mensen die moeten accepteren dat iets niet te behandelen is
als behandeling niet tot de mogelijkheden hoort
of te duur is en niet wordt vergoed

er wordt nu op van alles bezuinigd
ouderenzorg, sociale werkplaatsen
(hoe belangrijk zijn die niet voor de kwaliteit van leven en levenszin van velen!)
waar geef je als land je geld aan uit
transgender behandelingen vergoed maar minder tijd voor bejaarden en arbeidsgehandicapten

bizar dat je dit soort moeilijke keuzes moet maken
omdat enkelen aan de top in het bankwezen
alleen maar dachten aan zakkenvullen
maar toch
er zal altijd een grens zijn
uiteindelijk zullen altijd keuzes moeten worden gemaakt

lastig maar fascinerend onderwerp

om jouw vraag nog te beantwoorden Bubbels: ik wordt getroffen en aangetrokken door de schoonheid van het vrouwelijk lichaam
dat is deel van wat ik zoek en vind in de liefde voor een vrouw
ik denk dat ik dat niet zou willen missen
misschien zou ik in het geval dat mijn vriendin zich om liet bouwen wel poly worden
haha, ik zou er nooit van te voren voor kiezen
het is met twee relaties al meeeeeeeeeeeeer dan ingewikkeld genoeg
omdat een intieme relatie voor mij samengaat met een diepgaande relatie op andere vlakken
en dat valt allemaal niet eindeloos met elkaar te combineren
lijkt me emotioneel ook onmogelijk
het leven heeft de kleur die je het geeft

Terug naar “Relaties”