Over

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 10-08-2013 21:43

De dames voor me hebben alles al gezegd..
Toch wil ik je heel veel toytoy wensen..

:-x Zun

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 11-08-2013 03:37

Dank jullie wel allemaal!
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 11-08-2013 16:31

Sterkte vlinder. Ik weet hoe het voelt.
Sommige dingen uit de relatie zal je best gaan missen, andere dingen, dan weer als kiespijn :-) .
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 13-08-2013 21:07

sterkte Vlindertje!

Mijn vriendin en ik zijn nu ook 4,5 bij elkaar en zitten ook in een spannende fase. Erg enerverend. Soms denk ik: ik wil het niet meer, die heftige emoties, de hoop en teleurstelling, het gekwetst worden, het getouwtrek. Morgen gaan we er eens goed over praten. Het is wel duidelijk dat het anders moet....
het leven heeft de kleur die je het geeft

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-08-2013 22:18

En zo af en toe is dat ook gewoon nodig, zo een gesprek. Hoop dat jullie er beiden een goed gevoel aan over gaan houden.

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 23-08-2013 17:40

En Lisa.....heb je een bevredigend gesprek gehad met je vriendin?

Cootje
Berichten: 218
Lid geworden op: 30-03-2012 08:22

Bericht door Cootje » 24-08-2013 06:50

Sterkte Vlindertje :-P

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 29-08-2013 18:45

[quote="Suus"]En Lisa.....heb je een bevredigend gesprek gehad met je vriendin?[/quote]

jawel
maar het is wel lastig
in 4,5 jaar heb je met elkaar een patroon opgebouwd
ik toon vaak begrip
maar laat minder duidelijk zien dat het mij ondertussen pijn doet

ik las onlangs
in Marcel Morings essay 'een lange weg';
'Een ander kan jou alleen maar iets niet aandoen,
als hij weet wat jij denkt en voelt en hoopt'

dat is heel erg waar
ik moet dus duidelijker laten zien
wat ik denk en voel en hoop
we moeten samen op een nieuwe manier met elkaar omgaan
best lastig om anders te gaan reageren
en niet op de manier waarop je als stel gewend bent geraakt

er zijn ook gewoon dingen waarin we anders zijn
die we anders ervaren of anders doen
bv
ik neem wat afstand als we elkaar een tijdje niet zien
terwijl zij dan juist de nabijheid zoekt
dat vind ik emotioneel moeilijk om mee om te gaan
of
ik spreek bijna nooit met mensen af
maar als ik afspreek heb ik veel tijd beschikbaar, heb ik de tijd genomen
zij spreekt juist heel vaak even kort met mensen af
ik vind het heel moeilijk als ik tijd heb vrijgemaakt en zij e.e.a. combineert en minder tijd heeft als ik
ik heb het gevoel dat ik moet passen in de tijd die zij tussendoor beschikbaar heeft
dat voelt emotioneel helemaal niet goed
terwijl zij juist heel graag wat vaker even kort zou afspreken
enz

maar het belangrijkste is
dat ik negatieve emoties te weinig toon
en vaak alleen begrip laat zien
dat begrip is er ook, maar tegelijkertijd kan ik me gekwetst/verdrietig/boos voelen....
ik verplaats me in de ander, rationaliseer, geef die gevoelens geen ruimte
ik krop e.e.a. op tot ik het niet meer trek
en dan ben ik inmiddels ietwat overgevoelig geworden
erg lastig voor haar die daar weer erg boos en verdrietig van kan worden.... terwijl ik dan denk
tja
je kan je toch ook een beetje in mij verplaatsen?
het is logisch dat sommige dingen best veel pijn doen....
(de meeste belemmeringen en grenzen waar we tegen aan lopen komen bij haar man vandaan; zij houdt uit angst hem te verliezen dan mega veel rekening met hem en minder met mij....
het doet gewoon pijn als een weekend weg met mij meerdere keren wordt afgeblazen terwijl ze wel met andere vriendinnen een weekend weg gaat....)
het leven heeft de kleur die je het geeft

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-08-2013 19:54

lisa.......voor deze keer begrijp ik jou een heel end! En het is ook heel moeilijk om je nu anders op te stellen dan dat je steeds deed. Ik doe ook vaak luchtig over dingen die me dwars zitten/zaten en dan krop je dat idd op tot dat het gewoon barst! En dan zegt Isis ook: "waarom kom je daar dan gewoon niet eerder mee?? Waarom heb je daar niet over gesproken??" En tja......waarom eigenlijk niet??

Ben bang om haar te kwetsen..........haar gewoon pijn te doen......en dat allemaal omdat ik dacht dat zij zo een kwetsbaar persoon was. Ik moet af van die gedachte en idd gewoon zeggen wat er op dat moment speelt bij mij. Ik dacht/denk veel te vaak voor haar......en dat is vaak heel niet goed!

Op dit moment voel jij je niet prettig zoals het nu gaat. Het zit je dwars dat zij zo met haar tijd om gaat terwijl jij er heel anders mee om gaat. Jij zou gewoon graag zien dat ze gewoon "jullie" tijd, net zo apprecieert en koestert zoals jij dat doet.......Dat zij ook eens de tijd neemt.......dat je niet "tussendoor"komt.......dat je eens in alle rust met elkaar samen kunt zijn.....

En weet je lisa........je hebt volkomen gelijk! Jij mag dat ook willen! Jullie zien elkaar toch al zo weinig en als die tijd dan ook nog zo "tussendoor" wordt gedaan, dan is dat gewoon niet leuk en dan vraag je je af......."wil ik dit wel op deze manier?"

Het gegeven dat jij niet vaak met andere afspreek maar als je dan iemand ontmoet, daar ook de tijd voor neemt en zij juist andersom......dat doet er eigenlijk niet toe.

Het gaat er om dat jij graag wilt zien dat ze er helemaal is voor jou op dat moment zonder dat je weet dat ze over 2 uur weer ergens anders moet wezen.

Ik zie best wel overeenkomsten in jou verhaal. Zo kan ik het soms ook wel beleven. Heeft ook gewoon veel te maken met het feit dat zij gebonden is en ik niet. Jouw vriendin wordt zeer kort gehouden door haar man en zij probeert daar heel erg in te schipperen......en dat gaat ten kostte van jou.....

En dat zij met andere vriendinnen wel mag weg gaan........tja.....hij ziet hun niet als bedreiging en jou wel......

Ik vind dat jij absoluut wel boos mag wezen, lisa. Jullie moeten ook gewoon echt eens gaan zitten praten over deze kwesties. Jij moet ook beseffen dat dit niet zal veranderen........ Je bent al ruim 4 jaar met haar en jullie zien elkaar nog steeds heel weinig, laat staan een heel weekend........Is dat voldoende voor jou......echt.....?

Kom voor je zelf op en vertel haar hoe jij het graag zou willen zien. En ga je niet schuldig voelen daar over. Het mag ook wel eens lopen zoals jij het graag zou willen zien!

Blijft het feit dat het gewoon moeilijk is, lisa. Waar doe je goed aan........hoe moet je dat aanpakken......waar is de grens.....

Wens je heel veel sterkte meid!

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 29-08-2013 22:50

[quote="Bubbels"] En weet je lisa........je hebt volkomen gelijk! Jij mag dat ook willen! Jullie zien elkaar toch al zo weinig en als die tijd dan ook nog zo "tussendoor" wordt gedaan, dan is dat gewoon niet leuk en dan vraag je je af......."wil ik dit wel op deze manier?" [/quote]

ik voel me soms als hoer gebruikt
dat durf ik mijn vriendin niet te zeggen
want dat zou haar gigantisch kwetsen
alsof ik niet voel dat ik veel meer voor haar beteken
alsof ik dat niet ervaar tijdens onze intieme momenten
we hebben samen zulke ongelooflijk intens mooie momenten gedeeld
maar toch
als zij drie uurtjes langskomt om te vrijen en weer vertrekt
(ik mag niet bij haar thuis komen)
dan voel ik mij zo rot als de deur achter haar dichtvalt
dan voel ik mij als hoer gebruikt...
helemaal omdat wij van haar man geen andere dingen mogen ondernemen dan het bed en de duinen delen....
het leven heeft de kleur die je het geeft

Terug naar “Relaties”