Over

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-08-2013 21:50

Je hoort nu al een heel tijdje het gegeven dat het "anders" gaat worden.......en wat merk je er van???? Zij wilt dat wel doen........maar gaat tegelijkertijd zwaar gebukt onder het feit dat ze een giga schuldgevoel heeft tav haar man. En daar kiest ze gewoon voor omdat ze anders miss op straat komt te staan en dat zou jij ook niet willen neem ik aan........

Ik zie dit echt als een relatie van een vrijere vrouw (jij) met een erg gebonden vrouw (zij) En zo een relatie heeft altijd dit soort problemen.

En dan kan je zeggen........."je weet/wist waar je aan begon"......maar je hoopt gewoon dat er dingen daadwerkelijk veranderen.

Na 4 jaar en dan alleen maar kunnen terug kijken op 1 nachtje samen weg.......en de duinen.........en ff sexen en dan weer foetsie.......dat doet een relatie gewoon niet goed.

Ik snap best dat jij je een hoer voelt. In ieder geval, gebruikt. Zij komt wanneer haar dat uitkomt.......jullie hebben sex.....en dan snelt zij weer naar huis om hem maar te plezieren. Laat ik voorop stellen dat ik haar heel niet ken........en dat een verhaal altijd 2 kantjes heeft. Laat ik dan ook maar aannemen dat zij dit ook graag anders zou willen zien..........maar dat zij dat niet durft te vertellen tegen hem.....

De relatie die ik met Isis heb komt ook wel wat overeen met het jouwe. Alleen zie ik wel veranderingen. We zien elkaar vaker dan in het begin. Eerst was het zater/zondag en nu komt ze vrijdagsavond al. We gaan nu lekker 5 dagen naar duitsland en volgend jaar misschien een week samen weg......En we zien elkaar geregeld in de maand.

Neemt niet weg dat ik het ook klote vind als ze weer weg moet omdat hij anders misschien weer kwaad wordt........dat ik haar nooit zo maar ff kan bellen en dat alleen kan doen als hij aan het werk is........dat ik nooit zo maar eens langs kan bij haar.......nooit haar huis gezien.......
Maar ik weet dat dat gewoon zo is........zij is gebonden.......klaar. Maar dat neemt niet weg dat ik daar soms wel verdrietig over kan wezen en dat mag ik ook gewoon zijn!

Mijn relatie met isis is natuurlijk niet te vergelijken met datgene wat jij nu hebt maar ik herken wel je gevoel in sommige dingen, absoluut.

Je ogen zijn nu geopend.......en zien nu dingen die je niet wilde zien......en als je die dingen eenmaal ziet, kun je ze niet meer weg krijgen.

Ga bij je eigen na, lisa..........wil ik dit? Verdien ik niet meer?

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 31-08-2013 09:38

[quote="Bubbels"] Ik zie dit echt als een relatie van een vrijere vrouw (jij) met een erg gebonden vrouw (zij) En zo een relatie heeft altijd dit soort problemen. [/quote]

ja, dat is zo
maar
er zullen in iedere relatie verschillen zijn
die overbrugd moeten worden

[quote="Bubbels"] Je ogen zijn nu geopend.......en zien nu dingen die je niet wilde zien......en als je die dingen eenmaal ziet, kun je ze niet meer weg krijgen. [/quote]

dit speelt al vanaf het allereerste begin
ik ben er vanaf begin af aan bewust van geweest


[quote="Bubbels"] En dan kan je zeggen........."je weet/wist waar je aan begon"......maar je hoopt gewoon dat er dingen daadwerkelijk veranderen. [/quote]

precies
en nu de wanhoop dat dingen niet veranderen
terwijl ze wel degelijk veranderen als ik het rationeel bekijk
maar emotioneel voelt dat niet zo
het lijkt alsof mijn verbittering, pijn en frustratie
die veranderingen niet willen zien
het maakt mijn vriendin volslagen machteloos

het lijkt erop dat ik e.e.a. zo lang heb zitten opkroppen
dat zij nauwelijks meer een kans heeft
en dat maakt haar heel verdrietig en ook heel boos


[quote="Bubbels"] Neemt niet weg dat ik het ook klote vind als ze weer weg moet omdat hij anders misschien weer kwaad wordt........dat ik haar nooit zo maar ff kan bellen en dat alleen kan doen als hij aan het werk is........dat ik nooit zo maar eens langs kan bij haar.......nooit haar huis gezien....... [/quote]

ja, dat doet pijn he
ik ben 4 jaar geleden 1 keer bij haar thuis geweest
even kort, toen ik haar ophaalde
gewoon even zien hoe haar thuissituatie is
hoe zij woont, welke sfeer haar huis ademt

[quote="Bubbels"] Maar ik weet dat dat gewoon zo is........zij is gebonden.......klaar. Maar dat neemt niet weg dat ik daar soms wel verdrietig over kan wezen en dat mag ik ook gewoon zijn![/quote]

ja, het is zoals het is

[quote="Bubbels"] En daar kiest ze gewoon voor omdat ze anders miss op straat komt te staan en dat zou jij ook niet willen neem ik aan........ [/quote]

het ligt wel wat genuanceerder dan dat
maar dat lijk jij je als les (en dus niet bi zijnde) nooit voor te kunnen stellen...

[quote="Bubbels"] Laat ik dan ook maar aannemen dat zij dit ook graag anders zou willen zien..........maar dat zij dat niet durft te vertellen tegen hem..... [/quote]

mijn vriendin en haar man
zijn intensief met elkaar in gesprek
ze gaan telkens opnieuw het gesprek met elkaar aan
om een manier te vinden waar zij zich beiden goed bij kunnen voelen
onze mannen hebben er niet voor gekozen om met een bi-vrouw getrouwd te zijn
het leven heeft de kleur die je het geeft

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 31-08-2013 11:46

[color=violet]Klopt maar jij hebt wel gekozen voor een bi vrouw, ik kan me voorstellen dat jou vriendin het ook moeilijk vindt want wat wil je nu precies? Er is wat meer ruimte voor extra dingen maar dan is het ook niet goed!

Of wil je eigenlijk een vrije vrouw die er alleen voor jou is?[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 31-08-2013 17:47

Volgens mij is lisa net zo gebonden als haar vriendin alleen krijgt zij meer vrijheid van haar man........ of zit ik daar nu fout mee?

* mijn vriendin en haar man
zijn intensief met elkaar in gesprek
ze gaan telkens opnieuw het gesprek met elkaar aan
om een manier te vinden waar zij zich beiden goed bij kunnen voelen
onze mannen hebben er niet voor gekozen om met een bi-vrouw getrouwd te zijn*

Dat is natuurlijk zo, lisa........dus dan blijft dat altijd een issue met haar man. Mij ga je niet vertellen dat hij naar 5 jaar wel anders er over gaat denken. Hij weet precies hoe die zijn vrouw kan pakken qua schuldgevoel en dat zal die blijven gebruiken omdat dat gewoon zijn macht over haar is. En zij wilt hem geen pijn doen en stemt dus in met zijn regels........en zo is het cirkeltje weer rond.....

En idd, ik weet niet hoe dat allemaal speelt tussen bi vrouwen en ik weet ook dus niet wat jij bedoelt met dat het wel wat genuanceerder ligt dan dat.........

Ik kijk dan gewoon met mijn nuchtere kop en ik denk dan: Die vrouw is bi en haar man wilt dat niet. Ze heeft een soort van compromis gesloten met hem daarover en als zij meer vrijheid zou willen, zou hij ws zeggen dat hij wilt gaan scheiden en dan zijn helemaal de rapen gaar.

En idd, die mannen vragen idd nergens om......ze krijgen het maar even op hun bordje gegooid.....en hoe ga je er dan mee om......

Mag ik jou vragen, lisa, stel dat jou man dus absoluut niet zou willen hebben dat jij je lesbische gevoel beleeft.......wat zou jij dan doen?

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 01-09-2013 19:08

[quote="Rommy"][color=violet]Klopt maar jij hebt wel gekozen voor een bi vrouw, ik kan me voorstellen dat jou vriendin het ook moeilijk vindt want wat wil je nu precies? Er is wat meer ruimte voor extra dingen maar dan is het ook niet goed!

Of wil je eigenlijk een vrije vrouw die er alleen voor jou is?[/color][/quote]


ik wil dat afspraken niet op het laatste moment worden afgezegd of gewijzigd
keer op keer op keer op keer
ik wil dat ze meer tijd voor me maakt
tussen al haar drukke bezigheden, werk, gezin, vriendinnen en hobbies door

ik wilde dat de eerste nacht dat we samen weg waren
- de dag erna zouden we ook voor elkaar hebben
maar met avondeten moest ze wel thuis zijn -
dat ze dan niet totaal onverwacht voor mij
's ochtends aankondigt 14.00 weg te willen

enz enz
het leven heeft de kleur die je het geeft

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 01-09-2013 19:12

[quote="Bubbels"] Mag ik jou vragen, lisa, stel dat jou man dus absoluut niet zou willen hebben dat jij je lesbische gevoel beleeft.......wat zou jij dan doen?[/quote]

dat is een hele goede vraag
ik zou het niet weten
niet onwaarschijnlijk dat ik suicidale gedachten zou krijgen
het leven heeft de kleur die je het geeft

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 01-09-2013 20:28

[color=violet]Het blijft lastig, jezelf verdelen tussen 2 partners en ze allebei tevreden houden.....
Voelt je vriendin zich schuldig (tov haar man) als ze bij jou is waardoor ze steeds de afspraak verandert?

Ik zou er ook stapel van worden, er brokkelt steeds een stukje van je vertrouwen af.

[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 02-09-2013 00:34

Lisa, ik heb geboeid je verhaal gelezen. Herken het stuk intense liefde en grenzen wel/niet aangeven. M.i. mag je van haar wel vragen dat ze wel de gedachten heeft eerder naar huis te willen, maar dit uit respect voor jou en haar liefde voor jou, alleen denkt en niet uitspreekt. Of uitvoert.

Ik móet meerdere keren denken aan een gedichtje van frank eerhart dat ik hier heb staan. Dat gaat als volgt:

Zoals een dier
Je zoekt
al om de geur
en zacht tegen je aan
Zo zonder iets
Te willen
Er te zijn


Het gedicht roept bij mij de gedachte op:
Ipv van 3 uur seks, geen fysiek/intiem contact. Alleen er te zijn, hooguit strelen. En te ervaren welke vorm van liefde - er wel is. Je verhaal geeft mij de indruk, dat die er wel is tussen jullie beiden.
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 02-09-2013 11:18

[quote="Rommy"][color=violet]Het blijft lastig, jezelf verdelen tussen 2 partners en ze allebei tevreden houden..... [/quote]

ja, dat is zo
en dat moet je accepteren
en mee leren omgaan
als je bi bent

[quote="Rommy"] Voelt je vriendin zich schuldig (tov haar man) als ze bij jou is waardoor ze steeds de afspraak verandert?[/quote]

ja, precies

[quote="Rommy"] Ik zou er ook stapel van worden, er brokkelt steeds een stukje van je vertrouwen af.

[/color][/quote]

ja, ik voel zo langzamerhand geen vertrouwen meer
geen hoop meer
ik ben behoorlijk wanhopig
en sta steeds op het punt de relatie te be-eindigen
heb mijn ring al af en weer aan gedaan
ik word verscheurd door een mallemolen aan emoties
waarbij ik ook nog eens mezelf tekort voel schieten
uiteindelijk is het allemaal een kwestie
van hoe je het ervaart
het leven heeft de kleur die je het geeft

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 02-09-2013 11:20

[quote="lotus"]
Zoals een dier
Je zoekt
al om de geur
en zacht tegen je aan
Zo zonder iets
Te willen
Er te zijn
[/quote]

van jouw gedicht barst ik spontaan in huilen uit

ja, mijn vriendin en ik houden intens veel van elkaar
de afgelopen keer hebben we eerst heel veel gepraat
en daarna heel lang naast elkaar op het strand gezeten

er is zoveel onmacht bij ons beiden
als onze relatie verbreekt
is dat niet omdat de liefde tekort schiet
maar omdat we de pijn die we elkaar aandoen
(voortkomend uit de situatie, lijkt niet te voorkomen)
niet kunnen verdragen
het leven heeft de kleur die je het geeft

Terug naar “Relaties”