Eerlijk........of kop in het zand.......

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Eerlijk........of kop in het zand.......

Bericht door Bubbels » 10-03-2013 16:57

Hoe komt het toch dat mensen allemaal eerlijk behandeld willen worden en dat, als je ze de feiten verteld, ze gaan flippen?

Zijn wij bang voor de waarheid? Steken we graag de kop in het zand? Geven we graag anderen de schuld? Is dat makkelijker dan naar ons eigen te kijken?

Bv: ik zit op een dikke vrouwen forum. De dames hebben allemaal net zo een operatie als mij ondergaan. Dames kunnen daar praten alsof ze niet weten waardoor ze dik zijn geworden.......dat het komt doordat de wereld zo hard voor ze zijn geweest........dat ze niet anders konden doen dan veel te eten om het verdriet kwijt te raken......

En dan zeg ik dat ze een keuze hebben gemaakt........nl te veel eten en dat ze daardoor dik zijn geworden en dan worden mijn enkels er weer van af gebeten! :(

Ik denk dus idd, dat de meesten mensen die waarheid niet willen horen. Maar het gekke is, ze vragen er wel naar......

Hoe vind je mijn haar? "Nou, ik vond het langer veel leuker staan bij je"...... FOUT

Wat vind je van mijn laarzen? " sorry hoor, maar oranje vind ik je niet echt staan...." FOUT

Dus........waarom zeggen de meeste mensen wat maatschappelijk gewenst is? Is dat makkelijker?

Gast

Bericht door Gast » 10-03-2013 17:10

Nou Bub, ik kan me niet voorstellen dat je daar zelf ook misschien in enige mate aan meedoet hoewel je zelf altijd schrijft hier dat je een hork bent natuurlijk.......:-))

maar doe je daar nooit aan mee dan? bewust of onbewust...of vind je het leuker dat mensen gewoon alles tegen je zeggen ook al doet jou dat pijn? Of andersom, dat je bewust op hun tenen trapt?

Ik kan ook wel zeggen: Bub ik vind het geweldig dat je zoveel bent afgevallen, maar had je ook wel zonder maagoperatie kunnen doen had je gewoon minder moeten vreten, was het ook gelukt.


(Ik vind het trouwens echt goed dat je zoveel bent afgevallen hoor maar ik doe dit even als voorbeeld!!)

Kijk kan me niet voorstellen dat jij dat leuke opmerkingen vindt?
waarom zou je perse iemand willen kwetsen dan ?

Vind je dat zelf dan prettig om te doen om zoiets tegen iemand zulke dingen te zeggen??

ik vind zo ga je gewoon niet met elkaar om, dat zijn leugentjes om bestwil die je gewoon in het sociale omgaan met elkaar soms gebruikt, er zijn ook grenzen aan natuurlijk.

En als iemand echt de waarheid wil weten en je er om vraagt, dan kan je dat ook best zeggen.
Of bij sommige mensen die het wel eens nodig hebben om de waarheid te horen.....omdat ze misschien uit angst hun kop in het zand steken...tuurlijk dat moet soms gewoon gebeuren :?:

Gast

Bericht door Gast » 10-03-2013 17:12

Ja dat is denk ik gemakkelijker, zeggen wat mensen willen horen en dan heb je geen gezeik maar ja hebt niet alleen geen gezeik, je hebt er helemaal niks aan.

Aan verantwoorde antwoorden stoor ik me ook vaak, zoals ik al bij dat topic over homohaat schreef, iedereen vindt dat sommige dingen niet kunnen of het nu over pesten of niet eerlijk zijn gaat, maar het gebeurt allemaal toch dus ergens is er een missing link.

Ms is de waarheid soms wel erg hard en moet je ms ergens over na gaan denken, das wel vermoeiend. En je kunt er ook wat meer over jezelf door te weten komen en dat kan ook niet altijd leuk zijn.

Maar ik doe het zelf ook, eerlijk is eerlijk, ik zeg ook wel eens dat ik iets mooi vind als er naar gevraagd wordt, terwijl het me eigenlijk niks uitmaakt of iemand nou rode of blauwe laarzen draagt, als iemand blij is met haar laarzen, vind ik het prima en zal ik dus niet snel zeggen, wat boeit mij het. Maar dan gaat het over dingen die ik niet belangrijk vindt, ik denk, maar zou best kunnen dat dat ook niet altijd zo is, dat als ik ergens mijn mening over geef dat ik dan wel eerlijk ben, maar dan heeft het voor mij ook meer zin om er iets van te zeggen.

Maar toch heb ik altijd liever dat mensen eerlijk zijn, hoe hard dat soms ook is en heb ik ook wel eens momenten gehad dat je dacht, ik had het liever niet willen weten maar later als je er over na gaat denken, is dat toch fijner.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 10-03-2013 19:16

Tuurlijk doe ik daar ook aan mee, majo. Ik heb het ook hier niet echt alleen over me zelf he? En ik noem maar wat voorbeelden he......

Tuurlijk lieg ik ook wel eens over iets waar ze me naar vragen en waarom.......omdat je ze niet wilt kwetsen idd.

En idd, als ik maar minder was gaan eten en meer was gaan sporten, was het mij ook gelukt.........maar wat het verschil is........is dat IK wel weet waar het aan lag bij mij. Ik heb nooit een punt gemaakt over mijn dikzijn en al helemaal niet over hoe ik zo dik kom. En ik erger me dus aan de mensen die dan zeggen dat het komt doordat ze verdrietig worden door mensen om hun heen en dat ze daar door dus gaan snoepen...... Dus de kop in het zand en iedereen de schuld geven terwijl ZIJ zelf er wat aan moeten doen.

Het gaat er ook niet om of je mensen bewust op de tenen wilt trappen. Bij mij gaat het er om dat je je zelf niet voor de gek moet houden. Als mensen dus vertellen dat het allemaal door die anderen komt.........dan wil ik wel zeggen dat ze ook eens naar zichzelf moeten kijken.

Dat doe ik niet om bewust op hun tenen te gaan staan........maar om ze ook eens wakker te schudden en zichzelf ook eens bekijken.

En ja, ik heb ook liever mensen om me heen die me de waarheid vertellen ipv wat ik graag wil horen........

En wat roosje zegt.......dat doet miss eerst ff pijn maar als je er over na gaat denken, zul je zien dat je er meer aan hebt.

Maar ja......ik lach ook om stomme grapjes.......ik groet ook mensen die ik niet leuk vind......ik zeg ook ja terwijl ik er heel geen zin in heb.......ik glimlach ook wel terwijl ik pislink ben...... Allemaal voor het goede gevoel dat je anderen daar mee kan geven......

Terug naar “Relaties”