Vreemdgaan ...

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 06-03-2013 19:22

Tsjee, da's moeilijk zeg..

Ik denk dat je meerdere vriendinnen kunt hebben, en dan maakt het niet uit of ze lesbisch, hetero of bi zijn..Het is fjn als je met mensen zoveel kunt delen dat je je er heel vertrouwt bij voelt..bij sommige mensen heb je dat, je voelt meteen een diepe band, zonder dat daar een liefdesrelatie aan de pas hoeft te komen..het is zowiezo fijn als je met mensen kunt praten..Vriendschappen zijn heel belangrijk naast een liefdesrelatie..vriendschappen heb je gewoon nodig of dat nu met een man of vrouw is..Bij sommige mensen voel je je gewoon erg vertrouwt omdat ze op dezelfde lijn zitten..

Het wordt anders als daar een ander gevoel bij komt kijken, als je zoveel gaat bellen, mailen, smssen en what's appen, dat dat je helemaal in beslag neemt, en er meer naar uit gaat kijken als naar de tijd die je samen met degene doorbrengt waar je een liefdesrelatie mee hebt..Ik denk dat als je dat gaat voelen, en dat in de gaten krijgt..Je daar toch even bij stil moet staan, en altijd open en eerlijk over moet zijn naar je relatie toe..Communicatie is erg belangrijk..Ik zou dan wel het gesprek aangaan..Naar het hoe en waarom, het hoeft dan niet zo te zijn, dat de anderr meteen een liefdesband met de ander heeft, maar ik vind wel dat je altijd eerlijk naar de ander moet zijn..

In een ander topic hadden we het errover, dat je sommige mensen kunt tegen komen op je pad , waarbij je een soort zielenband voelt..dat hoeft dan niet meteen een liefdesrelatie te zijn, maar een hele goede connectie die je met de andr ervaart, dat is niet perse slecht..Het is wat je erbij voelt, je kunt als lesbische vrouw ook met een man zo'n band voelen terwijl je nooit met een man een relatie zou kunnen opbouwen..sommige vriendschappen gaan ook heel diep..

Als er een gevoel van zekerheid bestaan tussen jou en degene met wie je een liefdesrelatie hebt, hoeft dat geen probleem te zijn..Ook hetero's kunnen vriendschappen met mannen opbouwen..het is wat je er bij voelt, en als je zeker bent van je liefdesrelatie en goed met elkaar kunt communiceren, denk ik dat ue nergens bang voor hoeft te zijn..

Xx Isa
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 06-03-2013 20:32

[color=violet]Ik begrijp wat je bedoeld Isis, voor mij zou het verstandelijk geen enkel probleem zijn maar ik weet dat ik zo gevoelsmatig niet inelkaar zit. De kans is groot dat ik het er wel moeilijk mee krijg maar daar moet ik dan zelf mee dealen.


Ik kan alles met Agnes delen maar er zijn momenten dat ik dat liever met een ander doe, helemaal wanneer ik weet dat Agnes en ik er verschillend over denken, soort second opinion :?:


Ik ga daarom wel eens 'vreemd' met Sun, wij liggen heel vaak op 1 lijn......figuurlijk dan :razz: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-03-2013 21:34

Ja gevoelsverwanten dus,ik kan mij inleven in jouw gevoel en jij in de mijne.
Weinig woorden nodig hebben om elkaar te begrijpen/aan te voelen(platonisch dan) :evil:

dat je sommige mensen kunt tegen komen op je pad , waarbij je een soort zielenband voelt..dat hoeft dan niet meteen een liefdesrelatie te zijn
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-03-2013 22:00

Ik vind dat dus idd vreemdgaan. Ik vind dat als je partner verliefd wordt op een ander, dat die vreemd gaat. En al heeft ze dan nog geen sex gehad.......de gedachte en intentie zullen vast wel aanwezig zijn.

Ik denk dat de pijn niet zoveel uit zou maken bij mij. Ik zou bij beiden erg boos en teleurgesteld wezen. Al is de sex zonder liefde, dat zou voor mij toch nog steeds onverteerbaar wezen.

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 06-03-2013 22:13

Ik lees je andere stukje net pas Isis..

Ja, ik denk ook idd dat dat hetzelfde is als vreemdgaan..Het zou voor mij allbei pijn doen, misschien nog wel meer als ik het gevoel zou hebben, dat mijn partner met de ander zo'n diepe intense band opbouwd, en helemaal in die ander opgaat..zonder datik erinvloed op heb..dat zou ik wel verschrikkelijk vinden..
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 06-03-2013 22:19

[color=violet]Ehhhhh het laatste voorbeeld van Isis vind ik kwetsend voor de eigen partner, ook al ga je niet volgens het boekje vreemd........er lijkt mij wel degelijk iets mis! :? [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2013 11:17

Dat lijkt mij ook maar dat is voor mij ook zo als de aandacht op grote schaal naar iemand anders gaat. En dan bedoel ik niet iemand die je goed ligt en waar je over sommige dingen mee kunt praten. Maar echt de hele dag met iemand bezig zijn via de telefoon, internet, bellen wat dan ook. Dan vraag me ik me werkelijk af waar je naar op zoek bent, spanning ms?

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 07-03-2013 12:13

[quote="roosje"]Dat lijkt mij ook maar dat is voor mij ook zo als de aandacht op grote schaal naar iemand anders gaat. En dan bedoel ik niet iemand die je goed ligt en waar je over sommige dingen mee kunt praten. Maar echt de hele dag met iemand bezig zijn via de telefoon, internet, bellen wat dan ook. Dan vraag me ik me werkelijk af waar je naar op zoek bent, spanning ms?[/quote]

Ja precies, ik denk er net zoals Roosje over..niet iemand die je goed ligt met wie je goed over dingen kunt praten(dat moet kunnen) maar meer als het je hele dag in beslag neemt..
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-03-2013 12:18

dan gooi ik ook ff een item er tussen door.......

Je man/vrouw houdt er van om sex filmpjes te kijken op de computer.......is dat dan ook een soort van vreemdgaan?

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2013 12:28

Dan gaat de aandacht niet naar een persoon maar naar het`standje´ an sich, zo zal ik het maar ff noemen, ja het is niet echt mijn ding maar als iemand daar blij van wordt...........en omdat dat dus echt een beetje ranzig vind, zal ik het ook niet zo leuk vinden van mn partner maar dat is gewoon een persoonlijk iets.