Vreemdgaan ...

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Vreemdgaan ...

Bericht door Isis » 05-03-2013 20:28

Bij vreemdgaan wordt er door de meeste mensen meteen gedacht aan *lichamelijk* vreemdgaan ... de ene partner die de andere ontrouw is door stiekem seks te hebben met iemand anders ...

Maar .... stel nu ... dat één van de twee bijvoorbeeld op emotioneel vlak heel erg intiem wordt met iemand anders ... dat die daar eigenlijk meer mee gaat delen (vooral wat betreft het gevoelsleven e.d.) dan met de eigen partner ... is dat dan ook een vorm van vreemdgaan of niet ?

Of ... als je bijvoorbeeld een lat-relatie hebt ... en één van de twee begint zich meer bezig te houden met een ander dan met de eigen partner ... iedere dag opnieuw ... en dan bedoel ik vooral ... dat er dan bijvoorbeeld veel meer wordt uitgekeken naar mailtjes ... whatsappjes ... telefoontjes e.d. ... van die andere ... dan van de eigen partner ... zonder dat je daar open en eerlijk over bent tegenover je eigen partner en juist die meer naar de achtergrond laat verdwijnen ...

Oké ... je hebt dan geen seksuele relatie met iemand anders ... dus in dat opzicht ben je inderdaad nog wel trouw aan je eigen partner ...
Maar .... als je dus op andere vlakken zo sterk begint op te gaan in een ander ... dat je daar meer en meer tijd in begint te steken en meer en meer naar uit begint te kijken ... ten koste van de tijd die je eerder met je eigen partner doorbracht ... hoe benoem je dat dan ? Is dat ook een vorm van ontrouw of niet ?

En een andere vraag dan hierbij ....
Stel nu ... dat iemand bij wijze van spreken dus geestelijk ontrouw zou zijn ... om het zo nu maar even te noemen ... doet zoiets dan evenveel pijn dan wanneer die lichamelijk ontrouw zou zijn ... doet het minder pijn ... of kan je het op gelijke lijn zetten met elkaar ?

Hoe staan jullie hier tegenover ?
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-03-2013 22:29

oooo net een vraag voor mij zeg...... :shock:

Allereerst zou ik willen weten of die vrouw ook lesbisch zou zijn, waar je partner dus zoveel mee om begint te gaan....... Als dat het geval is, dan zou ik toch wel gaan twijfelen over "onze" relatie, vooral als jij zo opgewonden gaat zitten doen over haar apjes ed.

Of ik dat vreemd gaan zou vinden.......Ik denk, dat als jij idd laat blijken dat je liever met haar dingen onderneemt, liever met haar aan de phone zit, mij laat zitten en onderwijl met haar dingen onderneemt.......ik vind dat niet vreemdgaan maar ik vind wel dat er iets niet in de haak zit. Daar zou ik toch wel even goed over willen praten met je.

Of ik vind dat emotioneel vreemdgaan hetzelfde vind als "echt" vreemdgaan........Het gaat mij om het feit dat jij dus liever bij die ander zit dan bij mij en dat zou me erg veel pijn doen.

En dan ook nog dat emotionele intiem zijn.......dat je met haar over je gevoel praat ipv met je vriendin.........dat vind ik weer niet vreemdgaan. Met de ene vriendin praat je daar makkelijk over en met de ander niet. Ik vind niet dat ik alleen maar met jou hoef te praten over van alles en nog wat. Jij weet het meeste over mij maar ik praat ook met anderen over wat er bij mij soms speelt......al kom ik meestal eerst bij jou daar mee aan.

Ik ben trouwens benieuwd wat anderen gaan antwoorden op deze vraag van jou. Ik ben natuurlijk een hork en ik zie dingen vaak heel anders dan de meeste vrouwen.......

Gast

Bericht door Gast » 06-03-2013 10:33

Nou of het vreemdgaan is of niet, of die vrouw nou lesbisch is of niet, ik vind het raar dat je meer tijd in iemand steekt dan degene waar je een relatie mee hebt. Ook al heb je een latrelatie of twee relaties dat maakt voor mij niks uit. Als je niet alles tegen elkaar kunt zeggen, nou ja voor mij zou het duidelijk zijn........

Maarre Bub jij vond het toch normaal om met een lesbische vrouw in een hotel te gaan zonder dat iemand daar wat achter hoefde te zoeken, is dat niet hetzelfde genre van aandacht voor een ander???

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 06-03-2013 10:44

[quote="Bubbels"]
........Het gaat mij om het feit dat jij dus liever bij die ander zit dan bij mij en dat zou me erg veel pijn doen.

dat emotionele intiem zijn.......dat je met haar over je gevoel praat ipv met je vriendin.........dat vind ik weer niet vreemdgaan. Met de ene vriendin praat je daar makkelijk over en met de ander niet.
Ik vind niet dat ik alleen maar met jou hoef te praten over van alles en nog wat. Jij weet het meeste over mij maar ik praat ook met anderen over wat er bij mij soms speelt......al kom ik meestal eerst bij jou daar mee aan.

[/quote]
[color=orange][i]
Kan ik mij ook in vinden.


Nou een mens kan ook lesbische vriendinnen hebben waar je eens een dagje mee weg gaat. Die hoef je toch niet te boycotten alleen maar om het feit dat ze lesbisch zijn..? :shock:
Het zou er mij om gaan, dat ik zoiets alleen zou doen als ik weet dat die ander niet meer dan enkel gewoon vriendschap voor mij koestert. Anders zou ik mij daar niet prettig bij voelen!
En dat geldt wat mij betreft voor vrouwen, mannen, lesbo's, bi's en hetro's.[img]http://www.en.kolobok.us/smiles/standart/yes3.gif[/img]


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-03-2013 12:00

En ik vind nog steeds dat iedere vrouw met een andere lesbische vrouw in een hotelkamer kan zijn. Wat white ook zegt......je hoeft toch niet een lesbische vrouw uit te gaan sluiten alleen maar omdat ze dus lesbisch is?? Alsof ik dus met iedere andere lesbische vrouw sex ga hebben als ik daar op 1 kamer mee ben! Haha, ik kan me er nog kwaad over maken.

En nee, ik vind dat dus niet dat dat dezelfde aandacht is. Dus ik zou nooit met een andere lesbische vriendin ergens naar toe kunnen gaan waarbij overnacht word?? Alleen maar omdat zij lesbisch is??

Ik ben met 1 vrouw lesbisch en dat is met Isis! Klaar! En ik weet dat ik daar heel monogaam in ben en ik hoop dat zij dat ook weet.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 06-03-2013 12:43

[color=orange][i]

Voor Bi's is dat dan helemaal een probleem..die mogen niet met zowel andere mannen als vrouwen omgaan.. !
Die moeten dan maar strikt alleen alles met eigen partner ondernemen..en dan het liefst binnenshuis..[img]http://www.smiley-lol.com/smiley/drague/gay/homo4.gif[/img]
zodat er zo min mogelijk kans bestaat dat je besprongen wordt door een ander hahah..!

[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 06-03-2013 13:09

Allereerst zou ik willen weten of die vrouw ook lesbisch zou zijn, waar je partner dus zoveel mee om begint te gaan....... Als dat het geval is, dan zou ik toch wel gaan twijfelen over "onze" relatie, vooral als jij zo opgewonden gaat zitten doen over haar apjes ed.


Kijk Bub mij maakt het niet uit, maar wat hierboven staat, schrijf je zelf bij dit onderwerp, dus je mag niet met een lesbische vrouw veel omgaan maar wel een op een hotelkamer liggen, lijkt me toch ook een vorm van aandacht die je aan iemand besteedt, tenzij je de hele avond en nacht niks tegen elkaar zegt of zo, kijk ik zeg het nu expres heel erg zwart wit maar ik vind dit nogal tegengesteld, naar mijn mening.

En WW het onderwerp ging volgens mij niet over het gewoon omgaan met andere mensen, mannen of vrouwen, bi of lesbisch. maar goed het lesboschap is op dit forum vaak het enig geldende geloof dus dan de bi's maar weer met hun geaardheid om hun oren slaan. Daar ging het onderwerp dus niet over.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-03-2013 14:13

Goh als de wereld toch eens alleen zwart of wit zou zijn,waar zou ik dan zijn in mn grijze gebiedje met randje.
Affijn ik loop dus al de hele dag te denken over wat vreemd gaan nu voor mij inhoud.

Volgens mij ga ik mn hele leven al ''vreemd"qua gevoel en emotioneel.
Ik deel die dingen het liefst met een vrouw nl, had en heb dan ook altijd intieme gesprekken gehad met vrouwen/hartsvriendinnen..Dan is dat toch een vorm van geestelijk "vreemdgaan"
Mijn man is niet zon prater en heeft een ander soort gevoelsleven dan ik,en natuurlijk delen wij ook heel veel andere zaken.

Op het lichamelijke gebied ben ik dus ook vreemd gegaan,hoewel ,hoe vreemd want mijn man wist er vanaf en in hoeverre was dat dan vreemdgaan.
Vrouwen trekken mij meer aan,en mannen eigenlijk zelden.
En dan bedoel ik op geestelijk en op lichamelijk gebied.
Praten kan ik ook met mannen,maar met vrouwen gaat dat dieper en intenser.En is het voor mij meer een levensbehoefte.

Toen ik een relatie naast mijn relatie had,ging in het begin natuurlijk veel aandacht naar de nieuwe relatie,maar op een gegeven moment vind je daar een balans in.Uit liefde houdt je rekening met elkaars gevoel.

Ik denk dat het verschillend is voor mensen,of dat je vind dat geestelijk vreemdgaan meer pijn doet dan lichamelijk.Ontrouw dat vind ik weer iets anders,daar krijg ik een gevoel bij van oneerlijkheid.
Ja ik geef het toe,ik ben een beetje vreemd...
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 06-03-2013 14:39

"Volgens mij ga ik mn hele leven al ''vreemd"qua gevoel en emotioneel. "

Zonder er wat aan af te doen, dit klinkt erg leuk ;-)

"Toen ik een relatie naast mijn relatie had,ging in het begin natuurlijk veel aandacht naar de nieuwe relatie,maar op een gegeven moment vind je daar een balans in.Uit liefde houdt je rekening met elkaars gevoel."

Dat laatste daar gaat het volgens mij om, als de ander het niet prettig meer vindt, wat heb je er dan zelf nog voor lol aan.

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 06-03-2013 19:20

Euhm ... ik weet niet zeker of jullie begrepen hebben wat ik precies bedoelde .... want ik lees hier reacties die naar mijn gevoel op heel andere dingen slaan en die niks met mijn vragen te maken hebben ... Het gaat er mij in deze topic namelijk niet om of je wel of niet met andere vriendinnen wat mag doen of zo ... daar hebben we het in andere topics al genoeg over gehad ...

Ik wou weten of jullie vinden dat er ook nog een andere vorm van vreemdgaan bestaat dan enkel en alleen stiekem lichamelijk iets met een ander te hebben ... en dat heeft voor mij niks te maken met bi of lesbisch of hetero zijn .... dus die discussie doet er in dit geval voor mij al helemaal niet toe ...

Een stom voorbeeld om wat ik bedoel wat te verduidelijken ... Neem nu bijvoorbeeld een getrouwd stel ... man en vrouw ...
Man heeft een seksuele verhouding met een andere dame ... achter de rug van zijn eigen vrouw om ... en om het nog sterker te maken in dit voorbeeld: hij doet het gewoon voor de seks ... de lust ... verder voelt hij niks voor die andere vrouw ...
Oké ... iedereen zal het volmondig met me eens zijn en zelf ook zeggen .... jaaaa, dat is vreemdgaan !
Maar ... stel nu ... ik neem weer een getrouwde man en vrouw als voorbeeld ... en deze keer is het bijvoorbeeld de vrouw die via internet een man leert kennen ... waar ze steeds meer en meer in op begint te gaan ... ze zit er iedere dag mee online ... via mail of chat of wat dan ook ... ze bouwt daar een hele hechte band mee op ... ze duikt daar heel diep in ... deelt daar dus ook haar hele gevoelsleven mee ... en ze kan niet wachten tot ze weer iets van hem hoort en ga zo maar door ... Ze heeft er dus een heel close, intiem virtueel contact mee ... zonder dat haar eigen man dat weet ...
Ze heeft geen seks met die man ... maar ... kan je dit dan toch beschouwen als vreemdgaan of niet ????

En wat zou dan het meest pijn doen ... weten dat je partner seks had met een ander ... zonder dat hij of zij gevoel had voor de persoon met wie hij vreemd ging ... of .... weten dat je partner zo'n super hechte, close band met een ander opgebouwd heeft .... en daar dan helemaal in op gaat ... maw ... weten dat daar wel gevoelens bij in het spel zijn ... ook al is er geen lichamelijk contact ?

Daar wilde ik graag jullie meningen over horen ... Ik hoop dat ik nu wel duidelijk genoeg geweest ben met de bedoeling van mijn topic ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.