Homohaat

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Homohaat

Bericht door WhiteWings » 26-02-2013 11:11

[b]

Documentaire: Homopesten[/b]

In Homopesten schetst Frans Bromet een schokkend beeld van homohaat in Nederland.

Helen is lesbisch en wordt gepest wordt door haar buren. Ze plassen in haar tuin, bekladden de muren en gooien poep tegen de ramen. Ze schelden en maken klaarkomgeluiden. Helen’s zoontje durft niet meer naar buiten.
John en Rob worden door hun buren met de dood bedreigd: “Vieze vuile kankerhomo’s, we maken jullie dood.” Rob is mishandeld en zijn auto wordt regelmatig beschadigd. John en Rob willen verhuizen.

Sinds burgemeester Wolfsen van Utrecht het aan de stok kreeg met een homostel dat slachtoffer was van homopesten, is Nederland verrijkt met twee meldpunten voor homodiscriminatie. Op beide meldpunten zijn inmiddels honderden meldingen gedaan van pesterijen en fysiek geweld tegen homo’s en lesbiennes.

Susan is een lesbische vrouw. Ze heeft al een aantal jaren last van haar buurman die haar bedreigt en pest vanwege haar seksuele geaardheid. Hij scheldt haar uit voor vuile lesbo en mannenhaatster en laat zijn geslachtsdelen zien. Ook dreigt hij haar oude hond te molesteren.
Sinds Waloy bij zijn buren heeft geklaagd over geluidsoverlast bij een feestje wordt hij uitgescholden voor vieze homo en pedofiel. De spanningen zijn zo hoog opgelopen dat hij zijn woning niet meer in durft.

De schokkende verhalen van homohaat tonen aan dat daders van pesterijen vaak buurtgenoten zijn. Als slachtoffers aangifte doen bij de politie wordt hun verhaal afgedaan als burenruzie. Homodiscriminatie is een misdrijf en strafbaar maar burenruzie is dat niet. De pesters gaan meestal vrijuit.

De onderschatting van burgemeester Wolfsen van het fenomeen homodiscriminatie blijkt geen incident maar het topje van de ijsberg te zijn.

COC Nederland stuurde minister Opstelten van Veiligheid & Justitie op 15 februari een brief met voorstellen om de veiligheid van LHBT’s te verbeteren.


[list][b]Trailer:[/b]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=wW1-BwSk ... r_embedded[/url]

[b]NCRV Dokument Homopesten wordt uitgezonden op maandag 4 maart 22:55 uur, Ned. 2.[/b] [/list:u]


[b]Slachtoffer van geweld?[/b]

COC Nederland adviseert slachtoffers van discriminatie en geweld altijd aangifte te doen bij de politie. De politie moet de aangifte opnemen en belangrijk daarbij is dat geregistreerd wordt dat het om homodiscriminatie gaat. Dit biedt het Openbaar Ministerie meer handvatten bij vervolging en er kunnen zwaardere straffen geëist worden.
Neem bij vragen hierover contact op met COC Nederland op 020-6234596.
COC Nederland onderhoudt contact met politie en Openbaar Ministerie met als doel incidenten in de kiem te smoren en daders aan te pakken.


.

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 27-02-2013 14:12

Tsja..vreselijk hè..ik wordt hier altijd zo verdrietig en boos van..maar ook wel strijdvaardig..

Xx Isa
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 27-02-2013 18:18

en dan ben ik ook weer eens benieuwd welke groeperingen dit doen. Tis ws weer zeer vooringenomen van mij maar ik verwacht dat vooral de allochtonen zich hier aan schuldig maken.

Weet nog goed toen ik op de taxi zat, dat ik 2 oude mensen moest ophalen. Zij had nog voor 30% zicht en hij was helemaal blind. Zij woonden op de benedenverdieping van een flat. De verhalen die die mensen vertelden.......walgelijk gewoon. Poep voor de deur.......op de deurknop....eieren tegen de ramen.....uitgescholden voor van alles......en alleen maar omdat ze gehandicapt waren en dus onrein waren.....

Is natuurlijk heel wat anders dan het gegeven over de homo's maar feit is dat vooral de allochtonen zich belachelijk opstellen tegen over anders denkende......

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 27-02-2013 22:09

Ik denk echt niet dat het alleen maar om allochtonen gaat hoor .... (waarschijnlijk ben je in deze idd vooringenomen bubbels :?: )
Ik hoor hier op het nieuws namelijk regelmatig berichten over homohaters ... over de manier waarop ze homo's op de dag van vandaag nog altijd pesten en treiteren ... en dan gaat het om *gewone* landgenoten ...
En dat dus in 2013 nog altijd ja !!! Onvoorstelbaar !
Ik kan er eerlijk gezegd met mijn verstand niet bij dat zo'n vreselijke dingen nog altijd gebeuren ... om de seksuele geaardheid die iemand heeft ... De tolerantie is ver zoek .... net zo goed bij Belgen en bij Nederlanders als bij allochtonen ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-02-2013 12:49

[color=orange][i]

De mensen die dit soort walgelijke dingen doen..zegt mij wat over die personen..!

Mijn buitenlandse vriendinnen (zowel de Moslima als de Hindoestaanse) accepteren het volledig dat ik een relatie heb met een vrouw namelijk.

Maar in elke bevolkingsgroep, heb je er gestoorden tussen..helaas.



[/i][/color]

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 05-03-2013 22:56

mijn eigen schoonvader is homohater
hij weet niet dat ik bi ben
beide vind ik erg lastig
ik neem steeds meer afstand
het leven heeft de kleur die je het geeft

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 06-03-2013 06:45

Ja dat snap ik Lisa..jeetje dat maakt het wel heel moeilijk voor jou..

Sterkte!

Xx Isa
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 06-03-2013 10:32

[color=orange][i]

Jemig Lisa..in je eigen familie..! Pff..da's moelijk..!
Wat vind je man daarvan dat zijn vader zo doet..? Hij weet toch wel van jouw bi-zijn..?
Weet hij ook dat dat veroorzaakt dat jij steeds meer afstand neemt..?

[/i][/color]

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 09-03-2013 22:15

Ik heb de documentaire net bekeken, vind het vreselijk..:-(..
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 09-03-2013 22:16

Nou..weer de verkeerde smiley..wilde het droevige gezichtje..zal wel aan mijn ipad liggen..sorry..
Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!