en wat nu?

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 13-02-2013 14:58

".....this jou leven Move, wat jij ervan maakt..."

Ik snap de ladies, weet wat ze je willen zeggen en heel eerlijk; ze hebben een punt!!
Maar weet ook hoe het is dat zelfs een niet gelukkige relatie zo vertrouwd is dat je het bijna niet los kunt laten. Ut gevoel dat je afhankelijk bent van elkaar,..het gevoel dat je er alleen voor zult staan.
Weet je mijn drijfveer om een punt achter mijn toenmalige relatie te zetten was mijn dochter; ik wil haar laten zien hoe belangrijk het is om voor jezelf te kiezen..
In die tijd heb ik me door weinig mensen gesteund gevoeld.. En heel eerlijk , ruim een jaar later, weet ik nog niet of het me geluk heeft opgeleverd!
Maar weet wel dat dit de enige goede keuze was; heb mijn toenmalige partner en mezelf wel de ruimte gegeven om te zoeken naar geluk. We maakten elkaar ongelukkig.
Move,...volg je gevoel, doe het op je eigen tempo..
Maar weet ook dat je autisme je hierin niet in de weg hoeft te staan,..ben ervan overtuigd dat het een van je vele kwaliteiten is die ook jou als mens zoooo de moeite waard maakt!!
Vertrouw op jezelf!!

Dikke dikke knuf van Zun

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-02-2013 15:00

[color=orange][i]

Ik lees mee hoor Move..en gun het je van harte er even ongedwongen tussenuit te kunnen..zonder capriolen.

Maar begrijp ik er goed uit dat er gauw ergens dingen van worden gemaakt door je vrouw omdat er weinig vertrouwen is momenteel..?

Hoe moeilijk ook..omdat je opziet tegen wrijving/ruzie..ik denk dat eerlijkheid het meeste recht doet..zowel aan jouzelf..als aan je vrouw.

Nu wordt het een heel zwaar beladen geheimzinnige toestand..en moet je jezelf in allerlei bochten wringen..waardoor het juist wantrouwen opwekt voor wie daar gevoelig voor is.
Ik weet wel..in zo'n situatie kan alles fout vallen..daarom is het in feite ook zinloos om je eraan aan te passen.

Ik kan me voorstellen dat je je ook niet prettig voelt op deze manier..dus wat win je erbij..? Als de sfeer thuis k*t is, dan kan het niet slechter toch..?

Natuurlijk mag je vrouw ook meekomen..maar ik proef er een beetje uit dat je juist eens even iets zonder haar wil ondernemen..

Je bent enkel alleen maar lid bent geworden van een groep vrouwen om wat meer uit je sociale isolement te komen.
[b]Daar doe je haar geen kwaad mee..ook niet als zij dat wel zo op zou vatten.[/b]
Probeer je daaraan vast te houden Move..!

Laat maar weten of je desnoods misschien ergens opgehaald moet worden..?
Zou fijn zijn als we je toch even konden ontmoeten..al was het maar voor een bakkie.

Ik hoop dat je gauw de moed vind om je eerste move -stap- te zetten..om uit het negatieve drijfzand waar jullie je nu in bevinden, te komen.

Liefs!


[/i][/color]

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 13-02-2013 15:08

Deze tekst kwam ik ooit tegen,...heeft mij veel geholpen...

....ik vroeg om kracht en kreeg moeilijkheden die me sterk maakten...
....ik vroeg om wijsheid en kreeg problemen om op te lossen...
....ik vroeg om voorspoed en kreeg hersenen en spieren om te werken...
....ik vroeg om moed en kreeg gevaren om te overwinnen...
....ik vroeg om liefde en kreeg mensen die ik kon helpen...
....ik vroeg om gunsten en kreeg kansen...
....IK KREEG NIETS WAT IK WILDE, MAAR ONTVING ALLES WAT IK NODIG HAD!!!!!

Xx Zun

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 14-02-2013 19:28

Move ook ik Ben aan het meelezen en denk dat je jezelf moet trouw blijven. Want als Niet zou je je schlecht voelen. Je hebt gekozen op het forum je in te schrijven want je heb hulp hastige nodig! Je voelde alleen en je heb gedacht niemand interessert zich voor mij! Dus dat is Niet zo! Hier Zijn Mensen die van je houden en je Willen begeleiden op de weg die je kiest! Ik vindt dat is een reden Jalousie te voelen! Dat heb je du's goed gedaan dat voor jezelf Te houden en Niet te delen! Goed zo! Maar AUB laat je Niet zelf alleen je hebt recht je intimen gedachtens Met mensen te delen! Je bent Niet verplicht Haar Over al te informeren! Als ik het begrijp is Zij Met Haar therapie bezig en - kan- nu ook nietnaar je kijken en voor je zorgen! Als je mij vragt is het goed voor jullie twee zorgen als je jezelf Niet berooft van een goed zamenzijn iets ontspanningen Met vriendinnen! Ik Denk Zij kan het nu Niet snappen en als je Niet goed op je let Ben je innerlijk al weg ! Zorg jullie en ervoor zorg goed voor jezelf - ik vindt het egoistisch het Niet te doen en Haar de Schuld te geven! Als je Niet kommt Dan Niet wegen Haar!

Blijf je zelf trouw Dan zou je het ook Met Haar Zijn kunnen!

Liefst allegriA

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 14-02-2013 19:59

"ik vindt het egoistisch het Niet te doen en Haar de Schuld te geven! Als je Niet kommt Dan Niet wegens Haar!"


[color=violet]Dat ben ik met je eens Alegria![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 15-02-2013 10:52

Ik ben het met bovenstaande reacties wel helemaal eens maar voor een ander is het altijd gemakkelijker om advies te geven of om te zeggen wat het beste zou zijn. Ik weet uit ervaring dat het niet altijd samen gaat met de werkelijkheid. Iemand moet denk ik groeien naar een keuze en zo'n stap om je op een forum aan te melden kan een eerste zijn, iedereen doet het in haar eigen tempo en op haar eigen manier. Verstand en hart liggen nu eenmaal soms mijlenver uit elkaar.

Move
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-01-2013 11:44

Bericht door Move » 15-02-2013 19:38

Tjeetje, wat een reacties allemaal hier.
Ik was even een paar dagen met andere dingen bezig en zie dit!

Dank jullie wel voor jullie oprechte en duidelijke antwoorden.
Ik kan nu niet mijn verhaal doen, dat is wel jammer..

Ik voel me nu ook een beetje een sulletje als ik al die reacties zo lees....ik kan ook moeilijk voor mezelf opkomen :oops: en daar schaam ik me voor.

Meiden, ik wil wel, maar het is nog even te vroeg voor mij.
Het is een rottijd want ik slaap altijd 's middags: ik heb fibromyalgie en chronisch vermoeidheidssyndroom. En door bepaalde afwijkingen kan ik niet meer zo goed lopen. Vergeleken met een paar jaar geleden gaat het wat beter, want toen had ik halfzijdige verlammingen.

Door dit alles te vertellen, vraag ik me werkelijk af of ik nu nog wel op de goede plaats zit hier.
Ik wil niet als een zeikerd gezien worden.
Ik zo voel ik me nu wel.

Ik hoop sowieso dat jullie het ontzettend gezellig hebben morgen!!
Of ik jullie nou wel of niet zie....

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-02-2013 19:44

Jij wordt niet gezien als zeikerd! Jij bent nl niet de enige die wat mankeert. En een sulletje....... Weet je, het sluipt er gewoon in, dat gedrag. En pas als je eens wat anders wilt, dan merk je hoe moeilijk het is om uit die cirkel te komen. Jullie leven al een hele tijd bij elkaar......en het is er gewoon in geslopen en dan is het best moeilijk om daar uit te komen.

En ik snap ook dat je het moeilijk vindt. Je wilt ws geen ruzie hebben met der en dus slik je het maar in. Maar ja......zo laat je wel je eigen leven ook voorbij lopen.......

Maar Move, wat zou haar probleem hier mee wezen? Ik snap dat je haar niet op deze site wilt hebben, dat je hier gewoon iets van je zelf hebt waar je je hartje kan luchten, maar waarom zou je niet naar een bar mogen waar wat bekenden van je zitten? Zou je dat kunnen vertellen?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-02-2013 21:51

[color=violet]Fijn dat ik weer iets van je lees, ik was al bang dat ik je met mijn directe reactie weg had gejaagd wat zeker niet de bedoeling was! Ik hoop dat je er een weg in vind Move......X[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 15-02-2013 22:31

Move, ik heb respect voor je openheid.
Moedig dat je dit met ons wilt delen.

Ook al gaat ieder er op haar eigen manier mee om...
doe het in je eigen tempo en...op je eigen manier.

Dat je je hier hebt aangemeld is al een moedige stap.

Ik wens je veel sterkte en kracht in jouw proces.

Knuffel!!