Valentijnsdag

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2013 07:57

Voor mij is Valentijnsdag altijd beetje bijzonder omdat ik op die dag mijn man heb leren kennen. En dat is nu alweer 33 jaar geleden! Dus meestal 'vieren' we dat met iets, wil bijv. a.s. donderdag samen gaan ontbijten in Kijkduin. (als het lukt want puber moet bedrijven bezoeken en dan ben ik de chauffeur geloof ik)
Maar goed wij vieren dat omdat het onze dag is en we niet getrouwd zjin dus beetje onze trouwdag hihih.


Weet ook nog jaaaaren terug dat mijn moeder boos was dat ze niks voor Valentijnsdag had gekregen..maar ja dat vind ik helemaal niet passen, dat is voor Moederdag!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2013 09:41

Tis idd ook voor iedereen toegankelijk natuurlijk. Ik bedoel, je kan al je vriendinnen wel een kaartje gaan sturen........maar toch doe ik dat weer niet. Vindt het toch meer voor stelletjes.....

En nee, isis, als ik niks zou krijgen zou ik niet gaan denken......och jee, ze is me vergeten...... Tuurlijk is het leuk als je wat krijgt maar ik zit er niet op te wachten.

Maar goed......ik ben wat apart. Komt door mijn horkerigheid, denk ik........ik zou er niet aan denken om wat te geven en daarom denk ik er ook niet aan om zelf wat te ontvangen.

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 12-02-2013 11:18

[quote]Maar goed......ik ben wat apart. Komt door mijn horkerigheid, denk ik........[/quote]

Bubsje je brengt je kwaliteiten wel negatief.... Jij bent jij...
"het mooiste wat je kunt worden is jezelf...."

Xx Zun

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 12-02-2013 11:22

[color=orange][i]

Nou Bubseflubs..je bent niet de enige hoor..en ik noem mijzelf niet eens een hork.
Ik vind geven leuk..als verrassing..en niet als 'stuivertje wisselen' om op hetzelfde moment wat terug te krijgen.

( Mijn overdreven blèren hierboven naar Rommy is onze manier van geinen onderling. :?: )

Ik vind de spontane akties het leukst..om te geven ..maar ook om te krijgen..omdat je daarvan zeker bent dat de intentie niet uit plichtgevoel is.
Maar als iemand zich wel wil vasthouden aan vaste momenten zal ik dat altijd waarderen, omdat ik het al lief vind als ik verneem dat iemand aan me denkt.
Ikzelf ben geen mens van standaard iets geven op vaste dagen..ook niet met feestdagen of verjaardagen.


Nog een paar gewetensvragen voor ons LIBertjes:

- Zou je er tegen kunnen als jij je lief wat geeft met Valentijn..en jij niets terugkrijgt..? Gewoon omdat die ander daar anders in staat..
Of zou je dan het idee hebben dat jij de enige bent die 'moeite doet' voor jullie relatie en toch een (stil) verwijt maken in de hoop dat je lief dat oppikt en volgend jaar meer haar best gaat doen..?


- Zou je het kunnen hebben als jouw lief een valentijnskaart krijgt van iemand anders, dan van jou..? Of voel je dan een steek van jaloezie en word je achterdochtig..?



[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2013 18:27

ooo, ik hou wel van gewetensvraagjes! Ik vind het heel niet erg als ik eens niks terug krijg! Wat jij zelf al zei......ik heb er de schurft in als het een soort van stuivertje wisselen wordt.

Isis kan wel soms zo denken....zo af en toe...... Als ik wat betaal qua eten of drinken dan wilt ze me altijd de helft terug geven ofzo en ik wil dat heel niet. En daar voelt zij zich dan weer niet zo lekker bij maar ik vind het juist leuk om haar wat te geven. Ik heb een redelijk salaris en kan dat gewoon doen.

Ik heb dan liever dat ze dat dan niet steeds zegt en mij gewoon eens een keer uit eten neemt ofzo.

Maar dingen krijgen vinden sommige mensen gewoon moeilijk. Geef bv eens een complimentje aan iemand........dan weten ze niet hoe snel ze er ook 1 terug moeten geven, terwijl dat heel de bedoeling niet is.

En nee, ik zou het niet erg vinden als Isis van iemand anders een kaart ofzo zou krijgen. Moet ik wel zeggen dat ik het niet plezant zou vinden als daar een soort van liefdesbetuiging in zou staan....... Maar dan neem ik weer aan dat ze dat zelf ook wel snapt en dat ze daar dan actie op zou ondernemen.....

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 12-02-2013 18:38

hé hé hé .... effe voor alle duidelijkheid bubbels ... wat jij beschrijft vind ik over heel iets anders gaan !!! Dat gaat niet over cadeautjes geven met de bedoeling om iets terug te krijgen ....
Wat jij beschrijft gaat er over ... dat ik altijd zeg dat ik niet van je wil profiteren ... en dat ik niet iedere keer als wij iets doen dat op jouw kosten wil laten gebeuren ! Dat is een heel ander verhaal ... in een heel andere context ... dan waar het hier over gaat nu ...
Effe deze rechtzetting dus ... om verdere misverstanden te voorkomen ... ahum ... want nee ... ik ben niet iemand die cadeautjes geeft ... met de bedoeling om er ook iets voor terug te krijgen :lol:

En net als bubbels zou ik het ook niet zo prettig vinden als zij een kaart van iemand anders zou krijgen met liefdesverklaringen of iets in die richting ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2013 18:48

haha okeeeee, dan had ik het gewoon even over dat stuivertje wisselen waar White het over had......