Liefde op afstand

Plaats reactie
Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Liefde op afstand

Bericht door Isis » 10-02-2012 18:13

Relaties waarbij je een eind uit elkaar woont ... zijn anders ... dan wanneer je vlakbij elkaar in de buurt woont ... Je kan bijvoorbeeld niet eventjes snel bij de ander langs gaan als één van beiden ergens een probleem mee heeft ... en soms is dat best wel lastig ...
Kan een relatie blijven bestaan als er een ruime afstand tussen beide woonplaatsen is ? Of is zo'n relatie sneller gedoemd om te mislukken ? Zijn er naast de nadelen misschien ook voordelen ?
Hoe staan jullie hier tegenover ?
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 11:20

Ik vind het soms best lastig, maar dat heeft niet zoveel met die afstand te maken eigenlijk. Tuurlijk zou het fijner wezen om iemand dicht bij je te hebben wonen.......maar aan de andere kant vind ik dit ook wel prima. Je plant een dagje uit..........je verheugt je op de weekenden samen.....en dan gaat ieder zijn eigen weg weer. Ik zie het dus ook echt als Latten.

Dus ik heb niet zoveel problemen met die afstand.......

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-02-2012 12:09

Je hebt naast de afstand nog je werk en andere verplichtingen waardoor je echt moet plannen wanneer je elkaar ziet!
Er blijven momenten dat ik daar echt van baal, zou ik graag even een bakkie bij Ag willen doen maar soms geeft het ook een stukje rust, dat je je tussendoor bezig kan houden met andere dingen zoals ; je gezin, familie, vrienden etc
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-02-2012 12:12

Ja idd, je "gewone" leven, naast je relatie, gaat ook gewoon door.

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 16:12

Cocie en ik wonen 135 km uit elkaar...een behoorlijke afstand dus wat vooral voor mij in de beginjaren nog wel eens moeilijk was omdat ik degene ben die iedere week anderhalf uur heen maar ook weer terug moet reizen....Cocie heeft nog een 13 jarige zoon bij haar thuis wonen die natuurlijk liever in zijn eigen huis met zijn jongens-dingetjes zoals zijn playstation, z'n vriendjes in de buurt enz....waardoor het natuurlijk voor mij iets makkelijker is om in het weekend bij haar te zijn dan andersom.....ook werkt Cocie om het weekend dus al met al is het praktischer voor ons als ik bij haar ben....ik heb een vaste baan in Deventer en ondanks dat het geen droombaan is zou ik daar ook voor geen goud meer weg willen....verder heb ik mijn moeder en kinderen die bij me in de buurt wonen....ik werk gemiddeld 3 en halve dag in de week en in die dagen dat ik werk ben ik thuis in Deventer....zodra mijn werkweek van 3 en halve dag voorbij zijn pak ik de trein richting Rotterdam waar Cocie woont en blijf ik daar tot zondagmiddag....soms vragen mensen me of ik het niet vermoeiend vind om iedere week weer die afstand te reizen....er zijn natuurlijk weleens dagen, vooral met vertraging aan het spoor dat het minder leuk is maar over het algemeen valt het reuze mee....in de trein kom ik ook lekker tot rust met een boekje en vaak slaap ik een groot deel van de reis... :) ... een groot deel van m'n sociale contacten heb ik in Rotterdam opgebouwd, en ook heb ik een aantal cliënten die ik pedicuur in de omgeving van Rotterdam.... mensen vragen ook wel eens waarom wij niet samen wonen maar waarom als het op deze manier goed gaat?... ik vind het ook heel fijn om even een paar dagen een stukje voor mezelf te kunnen hebben.... mijn eigen dingetjes te kunnen doen....lekker te kunnen sporten of juist heerlijk even alleen thuis te zijn met mezelf....de eerste paar jaren vond ik het niet altijd eenvoudig om hierin een balans te vinden maar ik ben het inmiddels gewend en zou niet meer anders willen....zowel in Deventer als bij Cocie in Rotterdam voel ik me thuis.... het voelt voor mij op beide plekken net zoveel als thuis zijn....en zoals Rommy ook al schreef: het geeft ook een stukje rust dat wanneer ik in mijn eigen huis ben me bezig kan houden met andere dingen zoals in mijn geval mijn moeder, kinderen en lekker sporten!....en ondanks dat het wel eens vermoeiend en tijdrovend is het vele reizen kijk ik altijd weer uit naar donderdag als ik de deur achter me dicht sla in Deventer en weer op reis kan gaan naar Rotterdam....

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-04-2012 23:45

[color=violet]Agnes en ik wonen 2 uur reizen bij elkaar vandaan, soms is dat jammer en balen maar meestal zien we daar het voordeel wel van; we kijken er iedere keer naar uit omdat het nooit gewoon is samen te zijn, je onderneemt samen dingen als je bijelkaar bent zodat het iedere keer een beetje als vakantie voelt, als je elkaar zat bent ga je weer weg ....... :-)


Voorlopig laten we het zo..... :cry: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Terug naar “Relaties”